דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

תוצרת הארץ / אולי הפעם: כחלון הורה להקים צוות לבחינת עידוד רכש כחול לבן

לחץ מצד היצרנים הישראלים, הטוענים לקיפוח במכרזים ממשלתיים, וצו הביניים שהוציא ביהמ"ש בנושא רכש האוטובוסים, הביא אמש (ד') להחלטת שר האוצר, העומדת בניגוד למדיניות שמקדמים אנשי משרדו

עובדות ישראליות במפעל לייצור דגלים בירושלים. צילום ארכיון, למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
עובדות ישראליות במפעל לייצור דגלים בירושלים. צילום ארכיון, למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות לחץ מצד יצרנים ישראלים הטוענים לקיפוח במכרזים ממשלתיים, ועל רקע צו הביניים של בית המשפט בנושא רכש האוטובוסים, הודיע אמש (רביעי) שר האוצר משה כחלון כי החליט להקים צוות ממשלתי לבחינת העדפת רכש כחול לבן. בראש הצוות יעמוד החשב הכללי רוני חזקיהו, ובנוסף אליו ישתתפו נציגים של אגף התקציבים ומשרד הכלכלה.

אמש כינס כחלון במשרדו את בכירי האוצר יחד עם שר הכלכלה אלי כהן, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, ומנכ"ל ההתאחדות רובי גינל לדיון בנושא העדפת רכש תוצרת הארץ במכרזים ממשלתיים.

הדיון בנושא מגיע על רקע החלטת שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ענת זינגר שהתקבלה ביום שלישי לאשר את בקשת חברת מרכבים ולהוציא צו ביניים לעצירת החלטת ועדת המכרזים במשרד התחבורה. החלטה להפסיק העדפת רכישת אוטובוסים תוצרת הארץ והפסקת חובת רכש גומלין במכרזי האוטובוסים שעתידה לפגוע בפעילות חברת מרכבים המרכיבה אוטובוסים בישראל. בעקבות ההחלטה של השופטת זינגר הודיע ביום שלישי שר התחבורה ישראל כץ כי יש לשמור על יתרון של 15% במכרזים ליצרניות הישראליות והפנה את הנושא לאישורו של שר האוצר.

יש לציין כי עמדתו של שר התחבורה כץ מיום שלישי ושר האוצר כחלון מאמש עומדות בניגוד למדיניות שהובילו המשרדים בראשם הם עומדים לבטל את ההעדפה של יצרניות האוטובוסים הישראליות. לעומתם, בכירי משרד הכלכלה תמכו לאורך כל המהלך דווקא בעמדת היצרניות הישראליות כי יש להמשיך את ההעדפה של 15% במכרזים לטובת היצרניות הישראליות.

הפגנת עובדי תעשיית בניית האוטובוסים, 23 ביולי 2018 (צילום: דוברות ההסתדרות הלאומית)
הפגנת עובדי תעשיית בניית האוטובוסים, 23 ביולי 2018 (צילום: דוברות ההסתדרות הלאומית)

על פי ההודעה שיצאה ממשרד האוצר בעקבות הישיבה אמש, שר האוצר הורה על הקמת צוות ממשלתי בראשות החשב הכללי ובהשתתפות אגף התקציבים ומשרד הכלכלה והתעשייה לבחינת העדפת רכש כחול לבן. הצוות התבקש להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים בהם גם התאחדות התעשיינים וההסתדרות ולהגיש את מסקנותיו עד לאמצע אוקטובר. כמו כן דרש שר האוצר מהחשב הכללי להגיש עד לסוף אוקטובר את הכללים הקובעים מהו מוצר ישראלי להעדפת תוצרת הארץ.

בנוסף מצביעה הודעת משרד האוצר כי בנושא המחלוקת על העדפת אוטובוסים תוצרת הארץ במכרזים, מסתמן שההחלטה תהיה שמירה על מנגנון העדפת תוצרת הארץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!