דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מבלארוס לישראל / ארבעת העצורים בפרשת הסחר בנשים הם חלק מכנופיה היררכית ומאורגנת

חשבנו שזה נגמר, אבל תעשיית הסחר בבני אדם, לרוב למטרת ניצולן בזנות, מרימה שוב את ראשה המכוער: בשנת 2017 זוהו בישראל 73 קרבנות סחר ועבדות חדשים על ידי המדינה, מהם 24 נשים ו-49 גברים | חל גידול בסחר בנשים דרך נמלי התעופה

סחר בנשים. אילוסטרציה (Shutterstock)
סחר בנשים. אילוסטרציה (Shutterstock)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

ארבעה חשודים בעבירות סחר בנשים למטרות זנות נעצרו על ידי המשטרה. על פי החשד, הארבעה הבריחו ארצה קורבנות סחר מבלארוס. חומרי החקירה הועברו לידי הפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום.

ארבעת החשודים נעצרו כחלק מחקירה אותה ניהלה המשטרה בחודשים האחרונים, לאחר פניית משטרת בלארוס אליה. החקירה הביאה לאיסוף עדויות כנגד ארבעה חשודים בעבירות חמורות של סחר בבני אדם והבאת אדם לידי עיסוק בזנות. ארבע קורבנות סחר, שהנן נתינות זרות ואותרו על ידי המשטרה, הועברו למקלט הגנה.

חקירת רשת הסחר החלה בעקבות פנייה של משטרת בלארוס באמצעות האינטרפול בחודש יוני השנה אל המשטרה, בבקשה לשיתוף פעולה חקירתי בעניין עבירות סחר בנשים והברחתן לישראל למטרת זנות. חקירה סמויה שהחלה בעקבות כך, חשפה רשת של יוצאי חבר העמים החשודים בהברחת נערות צעירות לישראל, כדי להעסיקן בזנות.

בחודש יולי הפכה החקירה לגלויה, ובוצע גל מעצרים במהלכו נעצרו שמונה חשודים בשנות ה-30 לחייהם, תושבי הדרום ואזור תל אביב. החשודים הועברו לחקירה ומעצר חלקם הוארך בהתאם להתפתחויות החקירה, בה שמרו החשודים על זכות שתיקה. בחלוף ימי חקירה והארכות מעצר, נותרו בידי החוקרים ארבעה חשודים עיקריים. החשוד המרכזי, ישראלי (57) שהתגורר לאחרונה בבלארוס, נעצר על ידי המשטרה המקומית שם ונתון גם בימים אלו במעצר ובחקירה אודות החשדות המיוחסים לו.

ממצאי החקירה הצביעו כי מדובר בכנופיה היררכית המתנהלת כאשר לכל אחד מחבריה תפקיד מוגדר בשרשרת הברחתן והעסקתן של הצעירות, החל מאיתורן בבלארוס וכלה בהעסקתן בזנות בישראל. בתוך כך, הצעירות בהן רצו החשודים לסחור, נבחנו טרם אישורן לעסוק בארץ, ולאחר מכן תודרכו כיצד לנהוג בכניסה למדינת ישראל. "אנשי קש" דאגו להגיש בקשות במטרה לאשר את כניסתן של אלו. חברים אחרים ברשת הסחר נהגו לאסוף את הצעירות משדה התעופה ולהעביר אותן למשרד הפנים על מנת לקבל אשרת שהייה.

במהלך החקירה הסחר אותרו ארבע נשים צעירות שנפלו קורבן לרשת הסחר, ובתום תחקורן וגביית עדות מהן, הועברו הצעירות אל מקלט הגנה.

עם סיום פעולות החקירה המקצועיות, איסוף העדויות ופעולות מיוחדות שנערכו, הועבר תיק החקירה לידי פרקליטות תל-אביב לעיונם והחלטתם בדבר הגשת כתב אישום אשר צפוי כבר בימים הקרובים.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פועלת רבות בתחומי מדינת ישראל ומחוצה לה, תוך שיתוף פעולה מקצועי עם גופי אכיפה מהמתקדמים בעולם, וזאת על מנת להגן על הציבור ולמנוע עבירות שעיקרן ביזוי כבוד האדם לרבות סחר והעסקה בזנות".

בשנים האחרונות חל גידול בסחר בנשים דרך נמלי התעופה

בשבע השנים האחרונות מדורגת ישראל במקום הראשון במדד של מחלקת המדינה האמריקאית במאבק בסחר בבני אדם. עם זאת, פעילות מהמטה למאבק בסחר בנשים ובזנות מזהירות כי בשנים האחרונות חל גידול בסחר בנשים דרך נמלי התעופה, וכי בשונה מהדימוי כי הסחר בבני אדם מוגר, בשנת 2017 זוהו בישראל 73 קרבנות סחר ועבדות חדשים על ידי המדינה, מהם 24 נשים ו-49 גברים. ניתנו שירותי בריאות ל-106 קרבנות סחר ועבדות, נשים וגברים, מתוכם 12 קטינים והתקבלו 1,398 פניות מעובדים זרים, דרך קו חם שמדינת ישראל מפעילה בשבע שפות, רובן מעובדים זרים אזרחי תאילנד בענף החקלאות.

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מסרה עם הפיכת החקירה לגלויה כי "מדי שבוע מובאות לישראל במטוסים עוד ועוד קרבנות סחר, צעירות מברית המועצות לשעבר, אשר עוברות כאן ניצול אכזרי. אנחנו מברכות את הרשויות על המבצע המוצלח, אך נזכיר שלא די בכך. מחקר שנערך ב-150 מדינות מוכיח שהדרך למגר את הסחר היא להפליל את לקוחות הזנות. הגיע הזמן לסיים את הליך החקיקה ולהיאבק בצורה מעמיקה בניצול המתמשך של אלפי נשים, קרבנות סחר ומקומיות, במדינת ישראל."

שישה בני אדם נעצרו בחשד לסחר בנשים וניצולן בזנות

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!