דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משה חסדאי

חופש השיסוי / חודש אחרי שהוגשו, תלונות נגד הטור המסית בערוץ 7 טרם טופלו

"אנו עוסקים בקרב על חיינו ומדובר באויב פנימי", כתב משה חסדאי בטור, "זהו עמלק, שדינו ידוע והגיע הזמן לבצע" | את הדברים כיוון נגד ערבים, להט"ב, שמאלנים ופמיניסטיות | עשרות תלונות הוגשו למשטרה בנידון, אך זו טרם העבירה אותן לטיפול הפרקליטות

מגישים תלונה על הסתה נגד ערוץ 7, משה חסדאי ובנצי גופשטיין, 1 באוגוסט 2018 (צילום: הפנתרות הוורודות)
מגישים תלונה על הסתה נגד ערוץ 7, משה חסדאי ובנצי גופשטיין, 1 באוגוסט 2018 (צילום: הפנתרות הוורודות)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

חודש לאחר פרסום הטור המסית של משה חסדאי בערוץ 7, המשטרה לא טיפלה בתלונות שהוגשו כנגד הפרסום.

חודש עבר מאז פרסם משה חסדאי, בעל טור דעה בערוץ 7, את מאמרו "האויב הפנימי". במאמר זה, כינה חסדאי את ערביי ישראל, ובפרט את חברי הכנסת הערבים, ניאו נאצים, והדגיש כי אותם "מכחישי ומתככני השואה החדשים", עובדים בסיוע עם "משתפי פעולה בוגדים שנולדו יהודים". בהמשך, חסדאי קרא "לחסל ולגרש" שורה ארוכה של ציבורים במדינת ישראל: ערביי ישראל, חבריי וחברות הקהילה הגאה, ופעילי ופעילות הפמיניזם והשמאל.

בחודש האחרון פנינו מספר פעמים למשטרת ישראל, בניסיון להבין היכן עומדות התלונות ומה מצב הטיפול בהן – לצערנו לא קיבלנו תשובה.

טורו של חסדאי פורסם ימים ספורים לפני מצעד הגאווה בירושלים, והתזמון עורר דאגה מפני פגיעה במשתתפי ומשתתפות המצעד. בעקבות הפרסום, הוגשו לפחות 16 תלונות במשטרה, על ידי אזרחים ואזרחיות מודאגים, שהתלוננו כנגד חסדאי, ערוץ 7, ובחלק מהמקרים, גם כנגד בנצי גופשטיין, יו"ר להב"ה, שפרסם באותם ימים סרטון הקורא להגיע להפגין כנגד מצעד הגאווה בירושלים, וכינה בו את הקהילה הגאה "ארגון טרור".

בנצי גופשטיין ופעילי להב"ה בהפגנה מול מצעד הגאווה בירושלים השנה. 2 באוגוסט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בנצי גופשטיין ופעילי להב"ה בהפגנה מול מצעד הגאווה בירושלים השנה. 2 באוגוסט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לאחר הגשת התלונות הרבות, מסרה המשטרה כי מאחר ומדובר בעבירות שעניינן חופש הביטוי, הטיפול בתלונות ייבחן מול פרקליטות המדינה. מאז הגשת התלונות למשטרה, עבר חודש ימים. למרות הזמן הרב, היום (שני) נמסר מפרקליטות המדינה, כי התלונות כנגד הפרסום המסית טרם הועברו מידי המשטה אל הפרקליטות, ועל כן זו לא יכולה להתחיל בבדיקתן.

כזכור, בטורו "האויב הפנימי", כתב משה חסדאי כי "הכוח הלהט"בי והחילוני השמאלני הקיצוני, הכולל את הפמיניזם הרדיקלי שחודרים לצבא ולעמדות כוח, משחקים לידי האויב הערבי, שרואה בהם הזדמנות להחלשת העצמה הצבאית והלאומית היהודית. לא זאת בלבד, אלא שעתה כל אלה יחד מסיתים את הציבור הדרוזי והבדואי ואת הפולשים מאפריקה, נגד העם היהודי והמדינה היהודית וממשלתה".

בהמשך, קרא פגיעה באותן אוכלוסיות: "אנו מחויבים להכות באויבינו המסיתים והרוצחים אותנו, ולעשות זאת ביד קשה וקשוחה שתעביר מסר לאלף שנים הבאות. יש לנו מחויבות לחסל ולגרש מקרבנו את אותם אנשים שמוכנים למחוק ולהכחיש את ההיסטוריה שלנו, אותנו כיהודים ואת היהדות. אל לנו לשתוק. אנו עוסקים בקרב על חיינו ומדובר באויב פנימי, שאחת דינו, לרדת מעל בימת ההיסטוריה. זהו עמלק, שדינו ידוע והגיע הזמן לבצע".

מהמשטרה לא התקבלה תגובה בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!