דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט פראלימפי / בפעם השנייה ברצף, מורן סמואל סגנית אלופת העולם בחתירה פראלימפית

המדליסטית הפראלימפית מורן סמואל ממשיכה להוכיח שהיא נמצאת בטופ העולמי בחתירה פראלימפית וזוכה במדליית הכסף בפעם השנייה ברציפות במקצה ל-2000 מטרים | הפעם, היא עושה זאת 4 חודשים לאחר שילדה את בתה

מורן סמואל עם מדליית הכסף באליפות העולם. (צילום: DETLEV SEYB   באדיבות מרכז דניאל לחתירה)
מורן סמואל עם מדליית הכסף באליפות העולם. (צילום: DETLEV SEYB באדיבות מרכז דניאל לחתירה)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג עצום לחותרת פראלימפית מורן סמואל, שזכתה היום (ראשון) במקום השני באליפות העולם שנערכה בפלובדיב שבבולגריה, במקצה ל-2000 מטרים. סמואל בת ה-36, מדליסטית הארד מריו 2016, חזרה להתחרות לאחר שילדה את בתה רום לפני ארבעה חודשים בלבד.

סמואל עלתה לגמר המקום הראשון במקדמות, את הגמר היא פתחה עם קצב טוב ולאורך כל המקצה שמרה על המקום השני אחרי בריג'יט סקרסטין הנורווגית, לבסוף חצתה את קו הסיום בזמן של 11:02.06 דקות וסיימה אחרי סקרסטין הנורבגית שקבעה 10:13.630 דקות. במדליית הארד זכתה האמריקנית אלי סמיט שסיימה בזמן של 11:17.56 דקות.

ההישג הנהדר של סמואל מדהים עוד יותר, נוכח העובדה שרק לפני ארבעה חודשים ילדה את בתה רום (ילדה שנייה אחרי ארד). באליפות העולם הקודמת בפלורידה, זכתה במדליית כסף כשהייתה בחודש השלישי להריונה. סמואל שחזרה לא מזמן לאימונים, שהתה במחנה אימונים באיטליה בשבועיים האחרונים כהכנה לקראת ההתמודדות באליפות העולם השבוע.

לאחר הזכייה אמרה סמואל: "זה רגע מדהים. ארבעה חודשים אחרי לידה להגיע לאליפות העולם וגם לזכות במדליה זה משהו שיכולתי רק לדמיין ולחלום ובאמת להגיע לרגע הזה, זה באמת רגע מדהים וזו הזדמנות להגיד תודה למשפחה ולכל מי שהגיע כדי לתמוך". עוד הוסיפה סמואל: "בארץ אנחנו חותרים בירקון הקטן ואז מגיעים לכאלו אירועים ענקיים", היא הוסיפה והצהירה בגאווה: "כנראה שגם מהירקון אפשר להוציא אלופים! תודה למועדונים בארץ, להתאחדות לספורט נכים ולכל מי שעומד מאחוריי".

סמואל הוכתרה ב-2015 לאלופת העולם במקצה ל-1,000 מטר, שנה לפני כן זכתה במדליית הכסף במקצה הזה, באמסטרדם. סמואל גם זכתה במדליית ארד פראלימפית בריו 2016. באוקטובר 2017 זכתה במדליית כסף באליפות העולם שנערכה בפלורידה.

מורן סמואל בתחילת מקצה הגמר באליפות העולם בבולגריה (צילום: איתן גלוזמן).
מורן סמואל בתחילת מקצה הגמר באליפות העולם בבולגריה (צילום: איתן גלוזמן).

ספורטאית מעוררת השארה

בעבר הייתה שחקנית בקבוצת הכדורסל של מ.כ כרמיאל, היא שיחקה בליגת העל ואפילו הגיע למעמד של שחקנית נבחרת ישראל. יום אחד התעוררה וחשה כאבים עזים בגב, שלאחר מכן התגלו כהתפרצות של מום מולד בכלי הדם. בבית חולים הבינה הספורטאית המצטיינת שמהיום תהיה משותקת מהחזה ומטה. למרות המכה הקשה, החוזק הנפשי שלה הוביל אותה לפלס לעצמה דרך אחרת, חזרה לעולם הספורט.

היא הצטרפה לבית הלוחם ת"א בליגת הגברים לכדורסל בכיסאות גלגלים. במקביל היא פעלה להקמתה מחדש (לאחר 20 שנה) של נבחרת לכדורסל נשים. ב-2011 חיפשה מקצוע ספורטיבי בו תוכל להתחרות בו במשחקים הפראלימפיים. לבסוף בחרה בתחום החתירה. בנוסף, סמואל היא בוגרת תואר ראשון בלימודי פיזיותרפיה ותואר שני בחינוך והתפתחות בגיל הרך, שניהם מאוניברסיטת חיפה והיא עובדת כפיזיותרפיסטית ילדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!