דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קפה נואר

קפה נואר / הנהלת 'קפה נואר' מערערת לאחר שנפסק כי פגעה בהתארגנות עובדיה

לאחרונה נפסקו פיצויים על-סך 300 אלף שקלים כנגד הנהלת המסעדה | עכשיו תור הערעור | יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בנוער העובד והלומד: "אם היו טורחים לעמוד בדרישות החוק - לא היו נדרשים לשלם בעבור הפגיעה"

קפה נואר (צילום: דבר ראשון)
קפה נואר (צילום: דבר ראשון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שבית הדין האזורי לעבודה קבע שהנהלת המסעדה פגעה בהתארגנות העובדים והביאה לחיסולה והטיל עליהם לשלם פיצויים בסך 300 אלף שקלים, מסעדת קפה נואר הגישה ערעור לבית הדין לעבודה.

במסעדה טוענים כי כלל אין להם 'שדרה ניהולית', ולכן לא ייתכן שעברו על הוראת פסק דין פלאפון על פיה למנהל אסור להתערב בזכות ההתארגנות של עובדיו. כמו כן טענו כי פיטורי מובילים בהתארגנות היו בלא קשר להתארגנות העובדים וכי לא נפל כל פגם חוקי בהתנהלותם למול ההתארגנות.

הפגנת עובדי קפה נואר (צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד)
הפגנת עובדי קפה נואר (צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד)

טענות אלו נשענות על היצמדות לפסק הדין הקודם שניתן בתיק בבית הדין הארצי לעבודה, על-ידי השופטת אריאלה גילצר כץ, שדחתה לחלוטין את טענות הסתדרות הנוער העובד והלומד. אלא שפסק דין זה בוטל לחלוטין על ידי סגן נשיאת בית הדין הארצי, השופט אילן איטח, שקבע כי לא נימקה די את החלטתה, התעלמה מראיות שהוצגו בפניה וסתרה את הלכת פלאפון שהתקבלה בבית הדין הארצי ונבחנה גם בבג"צ. בצעד חריג, אף הורה השופט איטח על העברת התיק מידיה של השופטת גילצר כץ, להרכב שיפוטי חדש בבית הדין האזורי.

בניגוד לפסק דינה של השופטת גילצר כץ כאמור, פסק דינה של השופטת יפית מזרחי-לוי שניתן באוגוסט הוא מפורט, משתרע על 72 עמודים וכולל התייחסות לתשתית הראייתית. השופטת קיבלה את מרבית טענות הסתדרות הנוער העובד והלומד, וקשרה בין פעילות הוועד הפנימי במסעדה להנהלה, קבעה שההנהלה הפרה את הוראות פס"ד פלאפון, פיטרה והילכה אימים על מובילי ההתארגנות ועוד.

לוי ציינה בפסק דינה כי היא מתחשבת בגודלה של המסעדה בגובה הפיצויים שקבעה. לצד זאת ציינה כי הסכום צריך להיות כזה שירתיע מעסיקים עתידיים מלפגוע בהתארגנויות עובדים, וכי עליו להלום את הפגיעות החמורות בעובדים ובהתארגנות שאף הובילה לחיסולה. במסעדה מלינים עם זאת בערעור גם על גובה הפיצויים, שלדבריהם גבוה ביחס לנהוג בפסיקה וטוענים, בהמשך להתבטאויותיהם בתקשורת, כי במידה ולא יופחתו ייתכן ויאלצו לסגור את העסק. טענה זו אינה מגובה בנתונים כספיים המעידים על מצבה הכלכלי של המסעדה.

משמרת המחאה מול קפה נואר, מרץ 2017 (צילום: דבר ראשון).
משמרת המחאה מול קפה נואר, מרץ 2017 (צילום: דבר ראשון).

בתגובה להגשת הערעור מסרו בהסתדרות הנוער העובד והלומד כי בכוונתם גם כן לערער על גובה הסכום שנפסק כנגד המסעדה. "בניגוד לטענות המסעדה השכם והערב", מסר אורי מתוקי, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בנוער העובד והלומד, "מדובר באחת המסעדות החזקות והמצליחות ולבעליה עסקים אחרים מצליחים לא פחות. אם היו טורחים לעמוד בדרישות החוק, ולא לפגוע בהתארגנות העובדים שלהם, ואולי אף מגיעים להסכם לטובת כל הצדדים – לא היו נדרשים לשלם בעבור הפגיעה, וכן הוצאות משפטיות וכדומה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!