דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

איכות השלטון / דורית סלינגר, היא אבירת איכות השלטון לשנת 2018

בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי הממונה היוצאת על רשות שוק ההון,ביטוח וחיסכון במשרד האוצר: "חוללה אינספור מהפכות, ופעלה בנחישות מתוך ראייה חברתית ותרמה לביטחון הסוציאלי של הציבור הרחב"

דורית סלינגר (צילום: מרים אלטשר / פלאש90).
דורית סלינגר (צילום: מרים אלטשר / פלאש90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

דורית סלינגר, לשעבר הממונה על רשות שוק ההון, זכתה בפרס אבירת איכות השלטון לשנת 2018 של התנועה לאיכות השלטון. סלינגר זכתה בפרס בקטגוריות מאבק חברתי ציבורי, בו זכה גם עו"ד נידאל חייק מעמותת "עורכי דין לקידום מנהל תקין". סלינגר (58), כיהנה כממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר בין השנים 2013–2018.

הוועדה שבחרה בסלינגר כתבה בנימוקיה כי "סלינגר, מי שכיהנה כראש רשות שוק ההון בחמש השנים האחרונות, חוללה אינספור מהפכות ויצאה נגד כל מוקדי הכוח בתחומה – חברות הביטוח, סוכני הביטוח ולשכת עורכי הדין. היא פעלה בנחישות מתוך ראייה חברתית ותרמה לביטחון הסוציאלי של הציבור הרחב".

השינוי המשמעותי ביותר המיוחס לסלינגר במהלך כהונתה, הוא בהפיכת אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר, לגוף הפועל להגנת זכויות המבוטחים והחוסכים, הגדלת השקיפות והגברת התחרות בין חברות הביטוח. סלינגר חתומה על פרסום חוזרי הנחיות רבים שהופנו לגופים המפוקחים על ידי הרשות, בראשם חברות הביטוח, גופי הפנסיה וסוכני הביטוח. בשנה האחרונה ספגה סלינגר ביקורת רבות, בין היתר משרת המשפטים איילת שקד, ומיו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה.

סלינגר חתומה על שורה של רפורמות ושינויים חשובים שהכניסה לשוק הביטוח בחמש השנים האחרונות. כך, לדוגמה, היא חייבה את חברות הביטוח להציג למבוטחים את פירוט עלויות מרכיבי הפוליסה שלהם, ובכך נתנה ללקוחות יכולת ממשית להשוות בין ההצעות השונות שהם מקבלים. בנוסף, היא חייבה את סוכני הביטוח להחתים את הלקוחות עם חידוש הפוליסה, ועצרה נוהג פסול שאפשר לסוכנים לחדש את הפוליסות ללא ידיעת המבוטחים. היא גם הייתה ציר מרכזי ברפורמת פנסיית ברירת המחדל, ובהעברת הבחירה בקרן הפנסיה מהמעסיקים לעובדים.

זוכים נוספים בפרס השנה הינם מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, שזכתה בפרס בתחום הרשות השופטת. ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) זכה בפרס על פועלו במסגרת הרשות המחוקקת.

שמואל האוזר, יו"ר הרשות לניירות ערך לשעבר זכה בקטגורית הרשות המבצעת. בקטגורית תקשורת זכה השנה עיתונאי חדשות עשר ברוך קרא ובקטגורית הרשות המבקרת זכתה מבקרת מועצת מבשרת ציון לשעבר אילנית גוהר. בקטגוריית טוהר המידות זכה חושף השחיתות בתעשייה האווירית מיכאל מירב ובקטגורית חינוך ותרבות זכתה המכינה הקדם צבאית הדרוזית "כרם אל".

השנה עמדה בראש הוועדה הציבורית הבוחרת את הזוכים השופטת בדימוס דליה דורנר. חברי הוועדה הנוספים הם יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד ד"ר אליעד שרגא, ד"ר מרטין וייל, מירב ארלוזרוב, עדינה בר שלום, רו"ח לילי איילון ופרופסור אריה אלדד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!