דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סכסוך עבודה

דורשים פתרון / אחרי החגים, גרסת העובדים: כל סכסוכי העבודה שעל השולחן

לצד הכוונה להכריז על סכסוך עבודה בענף הבניין עד שיתקבלו תנאי בטיחות לפועלים, הכריז היום (ה') יו"ר ההסתדרות על הכוונה להכריז על סכסוך עבודה במשק באם תשלומי הפנסייה של הגימלאים יפגעו | וגם: ארגון המורים, AIG, מעבדות מערכת הבריאות, שיכון ובינוי, כאן והסגל הזוטר באוניברסיטאות

פועל בניין. למצולם אין קשר לכתבה (סרג' אטלי  פלאש90)
פועל בניין. למצולם אין קשר לכתבה (סרג' אטלי פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כשנסיים את ההקפות בבתי הכנסת ביום שני, תגמר גם תקופת החגים. על אף הגעגועים לשגרה, נראה שמספר סכסוכי עבודה ומאבקים התנקזו אל 'אחרי החגים', ועשויים להתפרץ – מגפת התאונות בענף הבניין, הכוונה לקצץ את הפנסיות, אי יישום הסכמים בחלק מבתי הספר התיכוניים ועוד.

בסוף אוגוסט הודיע יו"ר ההסתדרות כי בכוונתו להכריז סכסוך עבודה לאחר החגים, במידה והמדינה לא תגבש באופן מיידי תוכנית חירום להתמודדות עם משבר הבטיחות בענף הבניין, שקטל מאז תחילת השנה 30 עובדים ושני עוברי אורח. ההסתדרות הציגה שורת דרישות, בינהן: חיזוק מנגנוני האכיפה והגדלת כוח האדם בהן, השוואת התקינה המחייבת בישראל לזו האירופית, והטלת אחריות פלילית גם על יזמי הבניה.

בעקבות הודעת עמיתים, החברה הממשלתית המנהלת את קרנות הפנסיה הוותיקות, על כוונתה לקצץ כאלף שקל בשנה מקצבתם של המבוטחים על רקע אי העלאת גיל הפרישה לנשים, התבטא יו"ר ההסתדרות ואמר גם כן כי ההסתדרות תפעל בכל כוחה לעצירת המהלך, ובכלל זאת היא עשויה להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק לאחר החגים.

בארגון המורים קיים כבר סכסוך עבודה פתוח מאמצע אוגוסט, על רקע אי יישום הסכמי עוז לתמורה בבתי הספר לחינוך המיוחד, במפתנים ובבתי הספר הכנסייתיים בחינוך המוכר שאינו רשמי. אמנם שנת הלימודים עצמה נפתחה כסדרה, אך ביום חמישי מסר יו"ר הארגון רן ארז ל-Ynet כי בכוונתו להפעיל את סכסוך העבודה לאחר החגים, ולנקוט עיצומים.

סכסוכי עבודה נוספים הוכרזו לפני יום כיפור, במשרד להגנת הסביבה, על רקע חוסר הנכונות לנהל עימם מו"מ קיבוצי והגדלת עומסי העבודה; במעבדות מערכת הבריאות על רקע שינוי חד צדדי בתנאי העבודה במעבדות המיקרוביולוגיות, עומסי העבודה ושימוש בתצורות העסקה העוקבות את ההסכם הקיבוצי, בחברת הביטוח AIG בגין שורת צעדים חד צדדיים ופגיעה בעובדי הקבלן; בשיכון ובינוי על רקע דרישת העובדים לעגן את זכויותיהם בתהליך מכירת החברה; ובתאגיד השידור הציבורי 'כאן' על רקע הכוונה להעביר פעילותו לירושלים באופן חד צדדי ללא קיום הידברות עם נציגות העובדים. סכסוכי עבודה אלה מסיימים עם היציאה מתקופת החגים את 'תקופת הצינון' הקבועה בחוק, שלאחריה, יוכלו ועדי העובדים לנקוט צעדים ארגוניים.

גם בארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות תל אביב ובאר שבע מאיימים בהשבתת הלימודים אחרי החגים, בדרישה לשיפור תנאי העסקתם ולהסדרת בטחונם התעסוקתי. לפני כשבוע נחתם הסכם בין ועד ראשי האוניברסיטאות לועדי הסגל הזוטר באוניברסיטה העברית ובבר אילן, שאושר גם על ידי האוצר והועדה לתכנון ותקצוב. אולם הסכם זה נדחה על ידי ארגוני הסגל הזוטר של אוניברסיטאות תל אביב, חיפה ובאר שבע, שטענו כי לא נוהל מולם מו"מ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!