דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / ההפגנות, המפגשים, המחאות והדיונים החשובים של השבוע

'תקופת הצינון' של החגים עומדת להסתיים ומאבקי העובדים מתחממים מחדש: השוטרים והסוהרים, ארגון הכבאים, ארגון המורים ועוד רבים וטובים, ישובו בקרוב לדרוש את זכויותיהם

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

ארגון הכבאים שב במהלך חול המועד לנקוט בצעדים ארגוניים במחאה על אי כיבוד הסכמים קיבוציים מצד נציבות שירותי הכבאות וההצלה, והפגיעה בשווי דמי השי לחג. מדובר במאבק ממושך, המתנהל בין הוועד לבין הנציב דדי שמחי, אשר מכריז בריש גלי כי הוא שואף לפעול לצמצם את זכות ההתארגנות של עובדי מערך הכיבוי. בית הדין האזורי לעבודה דחה השבוע את בקשת הנציבות להוציא צו מניעה כנגד העיצומים. עיצומי הכבאים כוללים הפסקת אבטחת אירועים, הפסקת אימונים, תרגילים והדרכות, וניתוק מגע מוחלט מנציב כבאות והצלה.

נמשכים אוהלי המחאה של השוטרים, הסוהרים והגמלאים מול בית שר האוצר בחיפה ובית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על כך שלא משולמות לשוטרים ולסוהרים תוספות השכר שניתנו בצה"ל ונמנעו מהם ב-12 השנים האחרונות. בתחילת החודש הורה ראש הממשלה להיכנס למשא ומתן עם נציגי השוטרים, הסוהרים והגמלאים, מו"מ שאמור להמשך 45 ימים.

בארגון המורים ישנו סכסוך עבודה פתוח מאמצע אוגוסט, על רקע אי יישום הסכמי עוז לתמורה בבתי הספר לחינוך המיוחד, במפתנים ובבתי הספר הכנסייתיים בחינוך המוכר שאינו רשמי. אמנם שנת הלימודים עצמה נפתחה כסדרה, אך יו"ר הארגון רן ארז אמר כי בכוונתו להפעיל את סכסוך העבודה לאחר החגים, ולנקוט בעיצומים.

בסוף אוגוסט הודיע יו"ר ההסתדרות כי בכוונתו להכריז על סכסוך עבודה לאחר החגים, במידה והמדינה לא תגבש באופן מיידי תוכנית חירום להתמודדות עם משבר הבטיחות בענף הבניין, שקטל מאז תחילת השנה את חייהם של 30 עובדים ושני עוברי אורח. ההסתדרות הציגה שורת דרישות, ביניהן: חיזוק מנגנוני האכיפה והגדלת כוח האדם בהן, השוואת התקינה המחייבת בישראל לזו האירופית, והטלת אחריות פלילית גם על יזמי הבניה.

סכסוכי עבודה נוספים הוכרזו לפני יום כיפור במשרד להגנת הסביבה, על רקע חוסר הנכונות לנהל עימם מו"מ קיבוצי והגדלת עומסי העבודה; במעבדות מערכת הבריאות על רקע שינוי חד צדדי בתנאי העבודה במעבדות המיקרוביולוגיות, עומסי העבודה ושימוש בתצורות העסקה העוקבות את ההסכם הקיבוצי, בחברת הביטוח AIG בגין שורת צעדים חד צדדיים ופגיעה בעובדי הקבלן; בשיכון ובינוי על רקע דרישת העובדים לעגן את זכויותיהם בתהליך מכירת החברה; ובתאגיד השידור הציבורי 'כאן' על רקע הכוונה להעביר פעילותו לירושלים באופן חד צדדי ללא קיום הידברות עם נציגות העובדים. סכסוכי עבודה אלה מסיימים עם היציאה מתקופת החגים את 'תקופת הצינון' הקבועה בחוק, שלאחריה, יוכלו ועדי העובדים לנקוט צעדים ארגוניים.

גם בארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות תל אביב ובאר שבע מאיימים בהשבתת הלימודים אחרי החגים, בדרישה לשיפור תנאי העסקתם ולהסדרת בטחונם התעסוקתי. לפני כשבוע נחתם הסכם בין ועד ראשי האוניברסיטאות לועדי הסגל הזוטר באוניברסיטה העברית ובבר אילן, שאושר גם על ידי האוצר והועדה לתכנון ותקצוב. אולם הסכם זה נדחה על ידי ארגוני הסגל הזוטר של אוניברסיטאות תל אביב, חיפה ובאר שבע, שטענו כי לא נוהל מולם מו"מ.

1.10 יום שני

19:30 – הרצאה עם פעיל איגוד מקצועי מדרום אפריקה על העבודה המאורגנת שם ומאבקה לשוויון וצדק חברתי. רחוב ינאי 3 ירושלים. פרטים כאן.

2.10 יום שלישי

10:00 – הפגנת ארגון יציגים מול קריית הממשלה בתל אביב על רקע אי השוואת תנאי המורים המתחילים במסגרת אופק חדש (יסודי/חטיבה) לעומת עוז לתמורה (בתיכונים). פרטים כאן.

3.10 יום רביעי

9:00 – דיון בוועדת חוץ וביטחון על תוכנית מערכת הביטחון למיגון הצפון בתרחיש חירום בטחוני או רעידת אדמה.

9:30 – דיון בוועדה לקידום מעמד האישה על השפעות הרפורמה בהוצאת רישיון לנשק על ביטחונן האישי של נשים.

11:00 – דיון בוועדה לזכויות הילד על חוק הפיקוח על המעונות.

19:00 – הרצאה נוספת עם פעיל האיגוד המקצועי מדרום אפריקה על הפלת שלטון האפרטהייד, והאם הושג שוויון בדרום אפריקה. משההא, רחוב הבנקים 7 חיפה. פרטים כאן.

4.10 יום חמישי

20:00 – כנס השקה לקמפיין '5 דקות 5 שנים' לעידוד הצבעה בבחירות לרשויות המקומיות. הרצל 131 רחובות. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!