דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופניים חשמליים

הרוכבים הצעירים / כך תלחם המדינה במכת האופניים החשמליים: הכשרה, קנסות ועונשים

התכנית של השר כ"ץ נולדה ביום ד' בישיבה מיוחדת בעקבות האירועים האחרונים | תנסה להתמודד עם כלי התחבורה - אשר מצד אחד נוח, זול וירוק, אך מרבית כבישי ישראל אינם מותאמים לשימוש בו | איסור על שימוש באופניים החשמליים - לא על הפרק

תאונה בין אופניים חשמליים לרכב. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
תאונה בין אופניים חשמליים לרכב. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

לאחר האסונות הטרגיים והמחאה הציבורית והפוליטית סביב השימוש באופניים החשמליים, הניח אתמול (רביעי) שר התחבורה ישראל כ"ץ תוכנית חדשה במטרה למזער נזקים, אך לא לאסור לחלוטין את השימוש בכלי התחבורה הירוק והנוח, אשר רוב עורקי התחבורה בארץ לא מותאמים אליו.

בתוכנית: הגבלות על כשירות הרוכב והכשרתו, החמרת אכיפה וענישה בקרב רוכבי האופניים החשמליים, לצד הגברת ההסברה הנרחבת בקרב הרוכבים וההורים, בקורס קצר עם בחינה בסופו לרוכבים ללא רשיון, ו"האקרים" שיתפסו בשדרוג עצמאי של האופניים יקנסו ב10,000 ש"ח. רכבת מתחת לגיל 16 ונתפסת? האופניים יוחרמו. נשקלים בעתיד: לוחיות זיהוי, בשימוש באפוד זוהר ובפנס תקניים במהלך רכיבה בלילה.

שר התחבורה ישראל כץ בחפירת מנהרת יקנעם, כחלק מסלילת המשך כביש 6 בצפון. (צילום: פלאש 90).
שר התחבורה ישראל כץ בחפירת מנהרת יקנעם, כחלק מסלילת המשך כביש 6 בצפון. (צילום: פלאש 90).

התוכנית, שנולדה בעקבות ישיבה שהתקיימה אתמול בלשכת השר כ"ץ בירושלים, מהווה שינוי מגמה מההתבטאויות האחרונות של השר ומעמדתו בדו"ח מבקר מדינה מלפני חצי שנה.

הכשרה, קנסות ועונשים

לפי הודעת משרד התחבורה רוכבי האופניים החשמליים מתחלקים כיום לשניים: בעלי רישיונות נהיגה לכלי רכב דו גלגלי או לרכב פרטי או רוכבים מגיל 16 ומעלה. על פי התכנית החדשה, החל מ-1 בינואר 2019, מי שלא מחזיק ברשיון יחוייב לעבור קורס מיוחד קצר הכולל בחינה בסופה יקבל הרוכב אישור כשירות נהיגה לרוכב אופניים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) תפעל להכשרת התלמידים בבתי הספר.

במסגרת התכנית הוחלט על סנקציה לפיה מי שירכב באופניים חשמליים מתחת לגיל 16- מתן רישיון הנהיגה שלו יידחה בשנה, והחרמת האופניים. בנוסף לכך, הוחלט על קביעת קנס של 10 אלפים שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש).

לפי התוכנית הרשויות המקומיות יהיו רשאים לבטל רישיון עסק למי שימכור אופניים חשמליים בלתי חוקיים או כאלה שיספקו אופניים לא חוקיים ובמידת הצורך לקנוס אותם ב-10 אלפים שקלים לכל אופניים. בנוסף, הוחלט על העלאה משמעותית של הקנסות למי שייתפס נוהג באופניים חשמליים או בקורקינט חשמלי בניגוד לחוק. מדובר בין השאר בנסיעה ללא קסדה, בנהיגה מתחת לגיל 16, בדיבור בטלפון במהלך רכיבה על אופניים חשמליים או נסיעה עם אוזניות ועוד.

השר כ"ץ הורה לבחון את המשמעויות והאפשרות להצמדת לוחית זיהוי לאופניים חשמליים שתאפשר זיהוי של האופניים. בנוסף הנחה השר לבחון את הדרכים לחייב את רוכבי האופניים החשמליים בשימוש באפוד זוהר ובפנס תקניים במהלך רכיבה בלילה. השר כ"ץ הנחה לבצע את התכנית בשיתוף משטרת ישראל ומשרד החינוך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!