דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאוגדים / "הפעלה מידתית של זכות השביתה": עובדי מת"ף ימשיכו בעיצומים

בית הדין האזורי לעבודה דחה אתמול (ה') את בקשת ההנהלה וצו מניעה, וקבע כי התערבות כזו "תוציא את העוקץ" מהצעדים שנוקטים עובדי חברת המחשוב של קבוצת הבינלאומי

סניף הבנק הבינלאומי באשדוד (צילום ארכיון: סרגי אטל / פלאש 90).
סניף הבנק הבינלאומי באשדוד (צילום ארכיון: סרגי אטל / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אפשר אתמול (חמישי) את המשך העיצומים הננקטים על ידי עובדי מת"ף – חברת המחשוב של קבוצת הבינלאומי, ודחה את בקשת ההנהלה להוציא נגדם צו מניעה.

בקשת ההנהלה לצו מניעה הוגשה על רקע הרפורמה בתעודות הסל שנכנסת בימים אלה לתוקפה, במסגרתה עתיד הבנק לספק שירותי תפעול לחלק מקרנות הסל, וצריך להיערך טכנולוגית בימים אלה לשינוי הצפוי בעקבות הרפורמה.  מאז ה-3 בספטמבר נוקטים עובדי מת"ף עיצומים במסגרתם אינם מדווחים על משימותיהם ואינם משתתפים בעבודות יזומות לאחר שעות העבודה. החל מה-12 לחודש הורה הוועד לעובדים להפסיק להעביר את תוצרי עבודתם לייצור.

"נראה כי לכאורה מדובר בהפעלה מידתית של זכות השביתה, הגם שאנו ערים כי לאור עיתויה עובר לכניסתה לתוקף של הרפורמה בקשר למעבר מתעודות הסל לקרנות הסל עלול לגרום למבקשת, לבנק ולציבור המשקיעים נזקים כבדים יותר", כתבה השופטת חנה טרכטינגוט בהחלטתה, וציינה כי שירותים בנקאיים לא הוגדרו עד היום בפסיקה כשירותים חיוניים. "יחד עם זאת" הוסיפה השופטת, "מדובר בפגיעה שבעיקרה הינה כלכלית ושעומדת בתכלית מימוש זכות השביתה. התערבות בזכות השביתה דווקא בשלב זה 'יוציא את העוקץ' מן הצעדים שנוקטים העובדים".

עוד ציינה השופטת כי התרשמה שהמשא ומתן לחתימה על ההסכם הקיבוצי הראשון בחברה אכן מצוי במבוי סתום, אינו מתנהל באינטנסיביות, וכי על אף שההנהלה הצהירה בבית הדין כי היא מוכנה לשבת למשא ומתן רצוף – הפגישה הבאה בין הצדדים נקבעה רק ל-10 לחודש. בעוד שבוע קבעה השופטת דיון נוסף בתיק על מנת לבחון פעם נוספת את מידתיות העיצומים.

יו"ר ועד העובדים, רן שהרבני מסר כי "אנחנו תקווה כי החלטת בית הדין תאותת להנהלה שעליה להתחיל לנהל משא ומתן ענייני ולהפסיק את הסחבת שנקטה עד כה. עובדי מת"ף ימשיכו לפעול בכל האמצעים עד לחתימתו של הסכם קיבוצי בחברה בהקדם".

ועד העובדים וההסתדרות יוצגו בהליך על ידי עורכי הדין מורן סבוראי, אמיר בשה ומאיה פרנקו. יוזכר כי ועד עובדי מת"ף מנהל מזה שנה וחצי משא ומתן מול הנהלת החברה במטרה לחתום על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. בחברה מועסקים 550 עובדים ישירים ו-240 עובדי קבלן או מיקור חוץ.

מקבוצת הבינלאומי נמסר כי "עובדי מת"ף התאגדו וקיבלו קביעות בנוסף לתנאי השכר שלהם, שכבר כיום הם גבוהים בהשוואה לחברות דומות בענף. אבל יש להם דרישות לא הגיוניות שלא ניתן להיכנע להן". באשר לקרנות הסל ציינו "אנו מברכים על כך שבית המשפט מבין את חשיבות המהלך. הבנק מחויב לתהליך וימצא פתרונות על מנת להמשיכו כמתוכנן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!