דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטרדות מיניות

סערת ויזל / הבודקת החיצונית בפוקס: "לא היו אירועי הטרדה מינית בחברה"

דוח שערכה השופטת בדימוס אורנית אגסי קבע כי "לא נמצא פגם בהתנהלות החברה ומנהליה בהקשרים האמורים" | ביקורת על העובדה שאגסי לא נפגשה עם המתלוננות: "מעוררת שאלות באשר לתוקפה של הבדיקה כולה"

הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת 'פוקס' (משה שי  פלאש90)
הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת 'פוקס' (משה שי פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

"הבודקת לא מצאה כי היו אירועי הטרדה מינית בחברה" – כך דיווחה חברת פוקס-ויזל לבורסה לניירות ערך. מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: "עולה החשד שמא הבדיקה אינה מהווה בדיקת גרסאות – אלא אשרור מראש של הגרסה המועדפת"

בדיווח אותו הגישה אמש (ראשון) חברת פוקס-ויזל לבורסה לניירות ערך, מסרה החברה כי הבדיקה החיצונית שמינתה בעניין ההאשמות בהטרדה מינית נגד מנכ"ל החברה ובכירים נוספים בה הסתיימה.

כזכור, השופטת בדימוס אורנית אגסי מונתה מטעם החברה כבודקת חיצונית להאשמות. זאת לאחר תחקיר "המקור" בערוץ 10 שחשף עדויות של עובדות שהוטרדו, לכאורה, על ידי המנכ"ל הראל ויזל.

על פי דיווח החברה לבורסה, תהליך הבדיקה של אגסי כלל "פגישות עם עובדות ועובדים בחברה על פי החלטתה, לרבות בכירות ובכירים בחברה ומנכ"ל החברה, וכן בדיקה של נהלי החברה והתנהלותה בקשר עם כלל הטענות שהופנו כלפי מנכ"ל החברה, בכירי החברה והחברה עצמה".

החברה מציינת כי אגסי לא שוחחה במסגרת בדיקתה עם המתלוננות עצמן, זאת למרות שעל פי הדיווח הבודקת "נקטה בצעדים ופעלה לשם מתן הזדמנות למתלוננות ככל שישנן לפנות אליה, ובמסגרת זאת, אף נפגשה עם רביב דרוקר כתב חדשות 10, לצורך בירור טענות, אשר נותרו אנונימיות".

לבסוף, קבעה אגסי "שלא מצאה כי היו אירועי הטרדה מינית בחברה על ידי בכירי החברה ומנכ"ל החברה, כי החברה מתנהלת בהתאם להוראות החוק למניעת הטרדה מינית באופן קפדני ויעיל וכי לא נמצא פגם בהתנהלות החברה ומנהליה בהקשרים האמורים לעיל".

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אמרה בתגובה כי "מסקנות דו"ח הבדיקה של ההטרדות המיניות בחברת פוקס מעוררות שאלות באשר לתוקפה של הבדיקה כולה. כאשר, על פי הפרסומים, לא זו בלבד שהבודקת לא כללה את עדותיהן של העובדות שהעידו בתחקיר 'המקור', שהוביל לפתיחת הבדיקה – אלא אף לא המתינה לקבל את תשובתן אם יסכימו לבוא ולדבר.

"במצב עניינים זה, עולה החשד שמא הבדיקה אינה מהווה בדיקת גרסאות – אלא אשרור מראש של הגרסה המועדפת. ניתן היה לצפות לניסיון אקטיבי יותר לרדת לחקר הדברים, או לכל הפחות – להודיע כי לא התאפשר למצות את הבדיקה. הקביעה הנחרצת כי לא היו הטרדות מיניות כלל נדמית, לאור הנסיבות, כמרחיקת לכת.

"אנו קוראות לחברה לפרסם את הדו"ח, ובפרט – את התייחסותו לטענות שעלו בתקשורת ואת המאמצים שהושקעו בפנייה לנפגעות".

כזכור, הטענות כנגד ויזל התפרסמו לפני כחודשיים. תחילה, הושמעו טענות של שלוש נשים על הטרדה מינית בכתבה שפורסמה בחדשות 10.

על פי הכתבה, א', אחת הנשים נפגשה איתו באחת מנסיעותיו לחו"ל לפני כעשור, וקיבלה את הצעתו להתלוות אליו לנסיעה לעבר שדה התעופה. "הרגשתי לא כל כך נעים עם זה, הייתה לי מן תחושה כזאת וגם ראיתי את המבטים של העובדים האחרים איתו", סיפרה האישה. "עם זאת ידעתי שיהיה איתנו נהג באוטו". האישה הדגישה כי היא מאוד רצתה לשוחח עמו מאחר שרצתה להשתלב בפוקס מבחינה עסקית.

"בשתי הדקות הראשונות אכן דיברנו על עניינים עסקיים – אך מהר מאוד זה עבר לשיחה מסוג אחר: 'עם איזה בנים את יוצאת, מה את אוהבת ומה את לא אוהבת", שאל אותה ויזל. "פתאום הוא הציע שנעצור בצד ויבצע בי מין אוראלי. מעבר לכך שזה זעזע והגעיל אותי – אמרתי לו שיעזוב אותי מהשטויות האלה ושזה לא מדבר אליי. ניסיתי להחזיר את השיחה למקום העסקי. סיכמנו שכשאגיע לישראל אצור איתו קשר ובלעתי את הרוק. החלקתי את זה".

לדבריה, "כשהגעתי לישראל אכן יצרתי איתו קשר, הוא הזמין אותי לבוא למשרדים שלהם וברגע שנכנסנו לחדר שלו הוא שאל אם לנעול עכשיו את הדלת. 'שנוכל גם כיף ולא רק עבודה?'. ושוב הייתי צריכה להבהיר שזה לא מעניין אותי. הגעתי למשרדים בכמה הזדמנויות שונות במהלך הביקור – ובחלקן הוא ניסה יותר ובחלקן פחות. יום אחד הוא הפסיק לענות לי לטלפונים, פשוט חתך אותי. לא ענה לטלפונים ולמיילים ובזה זה נגמר". א' נבדקה בפוליגרף ונמצאה דוברת אמת.

עוד דווח על ב', אישה נוספת שנסעה עם ויזל ופמלייתו לחו"ל, ובמהלך ארוחת הערב הוא הניח את ידו על הירך שלה. "זה לא היה נראה לי אבל אחר כך הוא הלך איתי לחדר שלי במלון. הגענו עד הדלת והוא לא עזב אותי. אמרתי לו שלא נעים לי לסגור לו את הדלת בפרצוף והוא עדיין לא הלך".

לבסוף ב' טרקה לו את הדלת בפנים וטענה כי בכך תמו יחסיהם. "הוא התחיל להיות מגעיל אליי, להתעלם ממני ולתת לי כל מיני עבודות משפילות. כל הסביבה שלו פתאום החרימה אותי. היה לי ברור שזה רק בגלל זה". ב' נבדקה במכון פוליגרף אחר – ונמצאה גם כן דוברת אמת.

לפי הדיווח, בסביבתו של ויזל שררה אווירה סקסיסטית. כ', עובדת ב"פוקס", סיפרה כי "כל מיני בכירים שם, גם כאלו שעובדים עבור החברה, מרשים לעצמם להעיר הערות על מראה חיצוני ולדבר באופן גס. היו בנות שסירבו לנסוע איתו לחו"ל כי הטענה הייתה שבנסיעה שכזאת מופעל לחץ להגיע למיטה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!