דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

ההפקרות נמשכת / שלושה הרוגים ביום: טכנאי דודים התחשמל אמש למוות בהרצליה

במהלך אתמול (ב') נהרגו שלושה פועלים בעת עבודתם: תושב אום אל פחם בן 56 שנפגע מטרקטור וגבר כבן 30 שנפגע מסלע בראשו | ניסנקורן: "אם לא ינקטו צעדים משמעותיים, אחרי הבחירות המקומיות נשבית את המשק"

שלושת ההרוגים בתאונות הבניה שאירעו ב-15 באוקטובר 2018. מימין:  מוחמד נדאל ברגות, מחמד אכרם שואהנה, נעמאן ח'ליל עבאס דעדוש
שלושת ההרוגים בתאונות הבניה שאירעו ב-15 באוקטובר 2018. מימין: מוחמד נדאל ברגות, מחמד אכרם שואהנה, נעמאן ח'ליל עבאס דעדוש
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

טכנאי דודים התחשמל במהלך עבודתו ברחוב הפרטיזנים בהרצליה אמש (שני) וכעבור זמן קצר נקבע מותו. שמו של ההרוג הוא מחמד אכרם שואהנה, בן 21 מג'לג'וליה. שואהנה עבד ככל הנראה בבניין שהיה בשיפוצים כחלק מתמ"א 38. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ובודקים את נסיבות האירוע.

אתר התאונה בהרצליה (צילום: כיבוי והצלה מחוז דן).
אתר התאונה בהרצליה (צילום: כיבוי והצלה מחוז דן).
זירת התאונה בהרצליה ברחוב פרטיזנים, 15/10/18 (צילום: מד״א).
זירת התאונה בהרצליה ברחוב פרטיזנים, 15/10/18 (צילום: מד״א).

בשעות הבוקר המאוחרות אתמול (שני) נהרג נעמאן ח'ליל עבאס דעדוש, בן 56 תושב אום אל פחם, מפגיעת טרקטור במהלך סלילת כביש סמוך לכפר הנוער הדסים שבאבן יהודה. צוות רפואי ביצע בו פעולות החייאה שבסופן נאלץ לקבוע את מותו במקום. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות האירוע ומפקח של משרד העבודה במקום. זהו העובד ה-34 שנהרג בענף הבניין והתשתיות מאז תחילת השנה.

ממשרד העבודה נמסר ל'דבר ראשון' כי האירוע אינו מוגדר על ידיהם כתאונת עבודה, וכי נבדקת האפשרות לתאונת דרכים. האירוע התרחש על כביש גישה ובו במהלך ניסיון העלאת שופל על גרר, נהרג נהג המשאית. גם בדו"חות המשרד עובדים שנהרגו מפגיעת כלים הנדסיים דוגמת משאיות וטרקטורים במהלך עבודתם, אינם נמנים במניין הרוגי תאונות העבודה.

הדיווחים על ההרוג השני של היום המדמם שהיה אתמול באתרי הבנייה בישראל, מוחמד נדאל ברגות, בן 22, מכפר אלולג'ה (מזרחית לבית לחם), הגיעו בשעות הבוקר המאוחרות. בשעה 11:22 התקבל דיווח במרחב ירושלים של מד"א על עובד שנפגע באורח אנוש מפגיעת סלע בראשו תוך כדי עבודות חפירה באתר בנייה ברמת בית שמש ג', בו הקבלן המבצע הוא רובין לנדסמן. חובשים ופראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו של ברגות. ממשרד העבודה נמסר כי האתר נסגר ליומיים. מחברת הבנייה נמסר "אנו מצטערים מאוד על המקרה. העניין מצוי בחקירת משטרה".

עובד ננהרג כתוצאה מפגיעת סלע בראשו תוך כדי עבודות חפירה באתר בניה ברמת בית שמש ג' (דוברות איחוד הצלה)
עובד ננהרג כתוצאה מפגיעת סלע בראשו תוך כדי עבודות חפירה באתר בניה ברמת בית שמש ג' (דוברות איחוד הצלה)

מוקדם יותר התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב כרמל על עובד שנפל, ככל הנראה, מגובה של כשישה מטרים, במהלך עבודה על גג בדרך חטיבת גולני בחיפה. הפצוע, כבן 35, פונה לבית החולים רמב"ם גבר במצב בינוני עם חבלת גב.

שלשום (ראשון) נהרג אנטון מרצנקו ז"ל (26), בנפילה מגובה רב באתר בנייה של חברת אלקטרה בבת ים. סרגי, אחיו היחיד של אנטון, ספד לו בפייסבוק במילים כאובות: "אני פשוט אוהב אותך ולא מאמין שדווקא אתה מתת מהאסון הנורא הזה… כואב לי הלב איך נפלת מקומה 14. איך לא חשבת על אחיך הקטן כשעשית את הצעד הזה לבדוק מה היה שם. אני מאמין שפחדת נורא כשנפלת, ובסוף חשבת על המשפחה שלך, אבל היה כבר מאוחר. אתה חסר לי, חסר…. בא לי שתחזור אבל איזה בן זונה לא דאג לבטיחות שלך. אוהב אותך אח שלי, אוהב ולא אשכח אותך לעולם".

ביום ראשון בערב הגיעו מספר פעילים חברתיים לערוך משמרת מחאה נוספת מול ביתו של איתמר דויטשר, מנכ"ל חברת אלקטרה שבאתריה נהרגו עשרה פועלים בשלוש השנים האחרונות. זו היא כבר ההפגנה השלישית הנערכת מול ביתו, ובעבר הפגינו גם מול ביתם של בעלי השליטה בחברה, והודיעו כי יגיעו גם לבכירים בחברות בנייה נוספות. הפעילים קראו |מנכ"לים בארמונות כשפועלים בארונות", ו"אנשים במקום רווחים". "אתם ממש צודקים. זה לא מעניין אותם כלום ממי שמת" הגיב למפגינות אחד השכנים לאחר שבהפגנות הקודמות זכו לתגובות קרות ואף עוינות מצד שכנים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס למקרי המוות הנוספים שאירעו אתמול (שני) בענף הבנייה, ואמר כי: "כל יום שעובר אנו מתבשרים על עוד ועוד נפגעים ועל עוד הרוגים בתאונות בעבודה. הפקרת הבטיחות בענף הבנייה והאדישות הנמשכת מצד הממשלה והמעסיקים, ממשיכות לגבות קורבנות ולעלות בחיי אדם. במידה ולא יינקטו צעדים משמעותיים על מנת לעצור את הקטל, וליישם סטנדרטים מקדמי בטיחות בענף, ההסתדרות תשבית את כל המשק מיד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות. אסור להשלים יותר עם המציאות הזו. חשוב לזכור כי דרישות ההסתדרות, ביניהן: הפיכת התקן האירופאי לפיגומים למחייב, אכיפת החובה על לבישת רתמה, הסדרת תחום המנופים והכנסת נספח בטיחות מחייב למכרזי בינוי ותשתית של המדינה, הן מצילות חיים וכל עיכוב של מקבלי ההחלטות באימוץ הדרישות, ממשיך להעמיד בסכנת חיים הן את העובדים והן את עוברי האורח".

בתחילת השבוע שעבר הכריזה ההסתדרות, לבקשת היו"ר אבי ניסנקורן, על סכסוך עבודה כללי במשק בנושא משבר הבטיחות בענף הבניין. בתום 14 ימים מההכרזה, תוכל להורות על השבתה כללית של המשק, במידה ודרישותיה לא יענו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!