דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

אברה מנגיסטו / 1,500 ימים וגעגוע: אברה מנגיסטו הוא אח שלנו, ולא ניתן לעולם לשכוח אותו

אלמנש, אחותו של אברה מנגיסטו, מבקשת מאיתנו לא לשכוח את אחיה | "בשם כל האחים של אברה, אני מבקשת שביום שלישי, 16/10 בשעה 15:00, תעלו פוסט לרשתות החברתיות עם ההאשטג #אחי_לא_שכחנו_אותך

אלמנש מנגיסטו (צילום: דבר ראשון)
אלמנש מנגיסטו (צילום: דבר ראשון)
יהל פרג'

אלמנש מנגיסטו היא אחותו הצעירה של אברה. אלמנש, עולם באמהרית, מספרת שבינה ובין אברה, אור באמהרית, יש קשר קרוב. כשהיא היתה בתיכון היו מדברים לא מעט. 1,500 ימים אלמנש לא ראתה את אברה, לא שמעה את קולו, לא קיבלה ממנו אות חיים. אברה מתמודד עם מחלת נפש, שהתפרצה בין היתר בעקבות מותו של אחיו. ארגון הטרור חמאס, המחזיק באברה, לא נעתר ללחץ המופעל עליו עד כה, לשחרר את אברה מסיבות הומניטריות. לא שזה מפתע כשמדובר בארגון טרור, אבל ברור שהדבר מנוגד לכל דין בינלאומי.

אברה מנגיסטו (התמונה באדיבות המטה לשחרור אברה מנגיסטו)
אברה מנגיסטו בשבי חמאס
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

ב-7 בספטמבר 2014 חצה אברה את גדר המערכת של רצועת עזה, בפרצה סמוכה לחוף זיקים. חיילים שהוקפצו למקום בעקבות המעבר העידו כי היו סבורים, על פי מצלמות האבטחה, שמדובר באזרח אפריקאי אשר חצה את הגבול. רק שבועיים לאחר המקרה, בהתערבות ח"כ פנינה תמנו שטה, הגיע מפקד אוגדת עזה לפגוש את המשפחה ההמומה.

בנובמבר 2017, יצאה משלחת של משפחת מנגיסטו למסע בארה"ב, ובין השאר הגיעה לבניין האו"ם. שם פנה אילן, אחיו של אברה, אל הצירים: "יש לי אח שקוראים לו אברה. משמעות שמו באמהרית היא 'אור'. אברה, האור של המשפחה שלנו, לקה בנפשו. אחי, בלי להיות מודע למעשיו, חצה את הגבול לתוך עזה. זה היה לפניו יותר משלוש שנים, ומאז הוא מוחזק בידי חמאס. ומאז הוא חי ובמצוקה נפשית, יותר משלו שנים שאין לנו מידע עליו. שום מידע על מצבו, מה עובר עליו, מה הוא מרגיש. הוא מעולם לשירת בצבא, מעולם לא נלחם באיש. ארגון חמאס בעזה משחק בגורלו של אזרח לוקה בנפשו, משחק משחק ציני ואכזרי בחיי אדם שלא עשה רע לאיש, בניגוד גמור למוסר אנושי בסיסי, ובניגוד לכל חוק או אמנה בינלאומיים הנוגעים למקרים הומנטריים של חסרי ישע. יש לי אח, הוא חסר ישע, הוא זקוק לעזרתכם, לעזרת העולם. אמי אגרנש, העומדת כאן לצדי, לא שמעה דבר מבנה האהוב כבר יותר משלוש שנים. מיום שאברה נעלם, חייה הפכו לסיוט. היא אינה יודעת אם הוא אוכל, אם הוא שותה, אם הבן שלה מקבל את הטיפול שהוא כל כך זקוק לו. הא רוצה אותו בבית. תסתכלו עליה רגע, כמו כל אמא אחרת – גם לה מגיע לדעת מה קורה עם הבן שלה. הגענו לכאן, למטה האו"ם, לקרוא לקהילה הבינלאומית, לקרוא לכם להפעיל את מלוא כובד משקלכם על כל הגורמים בכל המדינות שיכולים לסייע בשחרורו של אחי אברה. ללחוץ על אירגוני הסיוע הבינלאומיים, שהתגלו בחולשתם ובאוזלת ידם, וכמובן על חמאס שמחזיק באדם חולה כבר למעלה משלוש שנים, ואחראי לגורלו."

באפריל האחרון הציבה המשפחה מאהל מחאה מול ביתו של ראש הממשלה, וזה יצא אליהם לאחר שלושה שבועות. מאות יצאו לרחובות כדי להכריז 'עוד אברה חי', נערכו פגישות עם פוליטיקאים והבטחות הובטחו. אברה מוחזק עדיין בשבי החמאס, ללא אות חיים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!