דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק השוטרים והסוהרים

מאבק השוטרים והסוהרים / מסתמנת הסכמה בין משרדי האוצר וביטחון הפנים בנושא שכר השוטרים

על פי המתווה המתגבש, תוקצה תוספת שנתית של 1.2 מיליארד שקלים לתשלום תוספות השכר | הצעה של משטרת ישראל שהגיעה לידי דבר ראשון קובעת שהתשלום השוטף של התוספת יחל בינואר 2019

הפגנת מטה המאבק לזכויות השוטרים והסוהרים בעזריאלי היום (צילום: ניצן צבי כהן).
הפגנת מטה המאבק לזכויות השוטרים והסוהרים בעזריאלי היום (צילום: ניצן צבי כהן).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מסתמנת הסכמה בין משרדי האוצר וביטחון הפנים בנוגע לתשלום תוספות השכר המגיעות לשוטרים במסגרתן תוקצה לנושא לתוספת שנתית של כ-1.2 מיליארד שקלים. גורם המעורה בפרטים אמר לדבר ראשון כי הסכמות סופיות טרם הושגו. 45 הימים שהוקצו לצוות, בראשות סגן שר האוצר יצחק כהן, יגיעו לסיומם בתחילת השבוע הבא.

בשלב זה לא ברור אופן פריסת תשלום החוב בהסדר המתגבש, כשסביר להניח שתינתן עדיפות לגמלאים הקשישים ביותר שהחוב כלפיהם ייפרס על פני פחות זמן. בהצעתו הראשונית של האוצר שהתפרסמה באתר מאקו, ביקש האוצר לפרוס את חוב המדינה כלפי השוטרים הפעילים והגמלאים עד גיל 67 על פני 28 שנים – אולם הצעה זו נדחתה על ידי הארגונים והגמלאים.

על פי הצעה למסמך הבנות בנושא, אותו חיברה ראש אגף משאבי אנוש במשטרה ונשלח למנכ"ל המשרד לביטחון פנים, שהגיעה לידי דבר ראשון, תכיר המדינה בזכאותם של השוטרים, הסוהרים והגמלאים לתוספת אי הביטחון התעסוקתי, כשהתשלום השוטף יינתן החל מינואר 2019.

באשר לתשלומי החוב הרטרואקטיביים, שארים של גמלאים שנפטרו יקבלו אותם עד סוף שנת 2019. גמלאים בני 80 ומעלה יקבלו בשתי פעימות, כשהשנייה תהיה ב-2020. בני 80-70 יקבלו בשלוש פעימות שינתנו בשנים 2020-2022; בני 69 ומטה יקבלו בחמש פעימות בין השנים 2020 ל-2024. השוטרים הפעילים והמשוחררים יקבלו את התוספות בפריסה בת 9 שנים שתחל רק בשנת 2025, ותסתיים בשנת 2033.  עוד הוצע כי תקבע ועדה מיוחדת שבסמכותה יהיה לקצר את משך פריסת תשלומי הרטרו עקב נסיבות רווחתיות או רפואיות חריגות.

סעיף משמעותי נוסף המצוי בטיוטה מבטיח כי ככל שיהיו עודפים תקציביים בקופת האוצר, המשרד יקדים את תשלומי פריסת הרטרו לשוטרים ולסוהרים. פריסה זו תאושר בהחלטת ממשלה אשר תכיר בתוספת גם כתוספת מוכרת לגמלאות, ומשרד האוצר ישפה את המשרד לביטחון פנים על עלויות אלו בבסיס התקציב.

שוטרים, הסוהרים, הגמלאים ובני משפחותיהם מנהלים מאבק ציבורי ומשפטי מזה כ-12 שנה לקבלת תוספות אלו בסך כ-7.3% שניתנו לחיילי הקבע בצה"ל. על פי החלטות הממשלה מאז 1979, אמור להיות שכר השוטרים והסוהרים מוצמד לשכר אנשי הקבע, זאת לאור העובדה שניטלה מהם הזכות להתאגד ולהתמקח על תנאיהם.

החוב שצברה המדינה לציבורים אלו, הוערך על ידיה בכ-7.2 מיליארד שקלים, וכ-620 מיליון שקלים בתקציב השוטף. לאחרונה ניתן פסק דין בבית הדין הארצי לעבודה המורה לשלם את התוספת לגמלאי השב"כ והמוסד, הצפוי להשפיע גם על ההליך המשפטי המתנהל באשר לתביעתם של אנשי המשטרה והשב"ס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!