דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יחסי ישראל-סין

ישראל-סין / אמש במעון ראש הממשלה: החל ביקורו של סגן נשיא סין וואנג צ'י-שאן בארץ

נתניהו וצ'י-שאן יעמדו בראש המפגש הרביעי של ועדת החדשנות ישראל-סין | ברקע הדברים, המשך המעורבות הסינית במשק הישראלי, כולל רכישת נכסים אסטרטגיים שיש הגורסים כי מכירתם לחברות סיניות מסכנת את מדינת ישראל

ביקור סגן נשיא סין (קובי גדעון / לע״מ)
ביקור סגן נשיא סין (קובי גדעון / לע״מ)
שי ניר

סגן נשיא סין וואנג צ'י-שאן החל היום את ביקורו המדיני בישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו הרשמי בירושלים שם הוא גם חתם בספר האורחים. זהו הביקור של האישיות הבכירה ביותר שמגיעה לישראל מסין ב-18 השנים האחרונות.

ביקור סגן נשיא סין (קובי גדעון / לע״מ)
ביקור סגן נשיא סין (קובי גדעון / לע״מ)

בקבלת הפנים יחד עם רעייתו שרה נתניהו אמר ראש הממשלה לסגן הנשיא הסיני, "ברוך הבא לישראל. זהו הביקור החשוב ביותר של מנהיג סיני בשמונה עשרה השנים האחרונות. זה סימן לידידות המתפתחת בינינו. העובדה שסגן נשיא סין הגיע לישראל ונענה להזמנתי להשתתף בוועידת רה"מ לחדשנות, היא מחמאה גדולה מאוד לישראל, שמשקפת את היחסים המתפתחים בין סין לישראל ואני מצפה לשיחות בינינו".

לאחר מכן ראש הממשלה נתניהו וסגן הנשיא צ'י-שאן קיימו פגישת עבודה במסגרת ארוחת ערב יחד עם הפמליות.

סגן נשיא סין צ'י-שאן הגיע בלווית משלחת של שרים וסגני שרים מכ-13 משרדי ממשלה סיניים לביקור רשמי בהזמנת ראש הממשלה בנימין נתניהו. רה"מ וסגן נשיא סין יעמדו בראש המפגש הרביעי של ועדת החדשנות ישראל-סין בפורמט בין ממשלתי G2G שיתקיים במשרד החוץ ב-24 באוקטובר. בוועדה ייחתמו שמונה הסכמים משותפים בתחומי מדע וטכנולוגיה, מדעי החיים, חדשנות, בריאות דיגיטלית וחקלאות. ראש הממשלה וסגן נשיא סין יחתמו על התכנית התלת-שנתית החדשה של הוועדה. ועדת החדשנות מתכנסת אחת לשנה לסירוגין בירושלים ובבייג'ינג ומקדמת שיתופי פעולה בין גורמי הממשל משתי המדינות, פרויקטים משותפים המשלבים סקטור פרטי, מחקרים משותפים במדע ותעשייה, הענקת מלגות לימוד לסטודנטים משתי המדינות ועוד.

כמו כן סגן הנשיא יהיה אורח כבוד של ראש הממשלה בוועידת רה"מ לחדשנות ובהמשך השניים יחנכו את מרכז פרס לשלום ולחדשנות.

סין, כלכלה עולה ומתפתחת מביעה עניין עולה בפתיחת שווקים חדשים ונתיבי מסחר במזרח התיכון ובפרט במדינת ישראל. גם במשק הישראלי המעורבות הסינית עולה. בחודש מרץ שנה שעברה נחתם הסכם להבאת 6,000 פועלי בניין סינים לישראל. בישראל נשמעת ביקורת על כך שהסינים רוכשים נכסים כלכלים אדירים במדינת ישראל דבר העשוי להוות איום אסטרטגי על המדינה.

ישראלים מפגינים נגד מכירת תנובה לסינים, פברואר 2014 (צילום: רוני שוצר \ פלאש 90).
ישראלים מפגינים נגד מכירת תנובה לסינים, פברואר 2014 (צילום: רוני שוצר \ פלאש 90).

בישראל זכורה השתלטות התאגיד הסיני כמצ'יינה על חברת 'אדמה' (לשעבר 'מכתשים-אגן(, השתלטות אותה החל בשנת 2011. גם רכישת חברת תנובה האחראית על חלק ניכר מתצרוכת המזון של הציבור בישראל לידי חברת ברייטפוד הסינית והניסיון שנכשל למכירת חברת הפניקס האחראית על כ-160 מיליארד ש"ח מכספי הפנסיה של הציבור הישראלי מידי יצחק תשובה וחברת דלק לתאגיד הסיני יאנגו.

נתניהו ביקר בחודש מרץ שנה שעברה בביג'ינג, בהזמנת ממשלת סין, לציון 25 שנים ליחסים הדיפלומטים בין שתי המדינות. במהלך הביקור נפגש נתניהו עם נשיא סין, שי ג'ינפינג ועם ראש ממשלת סין לי קצ'יאנג והשתתף בוועידת החדשנות השלישית המשותפת לישראל וסין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!