דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק בתאונות בענף הבניין

בטיחות בבניין / מגיבים לאיום השביתה: הקבלנים יעצרו את העבודה באתרי הבניה לטובת רענון בטיחות

בעוד בהסתדרות נערכים לשביתה כללית כחלק מהמאבק לשיפור הבטיחות בבניין, הודיעה התאחדות בוני הארץ כי במהלך השבוע הבא ייערכו לכלל העובדים שיחות לחידוד נהלי בטיחות | בנוסף ייערכו טקסי זיכרון לעובדים שנהרגו בתאונות

אתר בניה (צילום ארכיון: הדס פרוש  פלאש 90)
אתר בניה (צילום ארכיון: הדס פרוש פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על רקע איום ההסתדרות בשביתה כללית סביב משבר הבטיחות בענף הבניה, הודיעו חברות הבניה כי יקיימו בשבוע הבא אירועי הדממת פעילות שיוקדשו לשיחות משוב ורענון נהלי בטיחות בעבודה – כך מסרה אתמול (רביעי) התאחדות בוני הארץ. לפי ההודעה, כל אחת מחברות הבניה החברות בהתאחדות יבחרו יום בשבוע הבא, שבו יעצרו את כל עבודות הבנייה באתרים שלהן ויקדישו זמן להדרכה למניעת תאונות עבודה וריענון נהלי בטיחות. האירוע יפתח בדקת דומיה לזכרם של עובדי הענף שקיפחו חייהם בתאונות עבודה בענף.

בהתאחדות מציינים כי מדובר באירוע חידוד נהלים, שאיננו מחליף את ההדרכות וההכשרות המקצועית שנדרשים העובדים לעבור בתחילת העבודה בכל אתר ואתר. עוד אמרו בהתאחדות כי מעבר להעברת הידע עצמו, מטרתו של האירוע היא 'חיזוק הסולידריות של העובדים והקבלנים עם ההחלטה להרחיב את המלחמה בתאונות העבודה, והתגייסותם לשמירה הדוקה יותר על נהלי הבטיחות באתרים'. הפעילות תכלול הפצת מידע שנערך על ידי מומחי ההתאחדות וסרטוני הדרכה, שיועברו אל מנהלי העבודה וממוני הבטיחות. מידע נוסף ניתן יהיה למצוא באתר האינטרנט של ההתאחדות.

"פעילות זו מצטרפת לעשייה הענפה של התאחדות בוני הארץ והקרן לעידוד ענף הבניה בישראל למניעת תאונות, שבה השקענו וממשיכים להשקיע הון רב" מסר נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק. "אנחנו מפעילים עם קרן מנוף של הביטוח הלאומי ניידת הדרכה עם כיתת לימוד אינטראקטיבית, שעוברת באתרים בכל הארץ ומלמדת בטיחות במערכת אינטראקטיבית בשש השפות של עובדי הענף. במקביל, אנו מקדמים מול המדינה פתרון שיאפשר מעבר פשוט לפיגומים בתקן אירופי ואף פרסמנו קול קורא ליצרנים ישראלים שיצטרפו לשוק הזה. אנחנו גם מובילים עם משרדי השיכון והכלכלה תכנית חדשנות לענף הבניה (ConTech) שבה מפתחים אמצעי בטיחות חדשניים".

בריק הוסיף: "בשטח אנו אף מלווים קבלנים בהכנת תכניות בטיחות לאתרים, מקיימים הדרכות עבודה בגובה, שותפים עם ההסתדרות בסדנאות בטיחות בעבודה לאוכלוסיות רבות, ומקיימים איתה סופי שבוע מרוכזים למנהלי עבודה בתחום זה בכל הארץ". בשנה האחרונה, ציינו, סייעה ההתאחדות לח"כ איל בן ראובן בקידום החקיקה שתחייב מינוי 'עוזר בטיחות' באתרי הבניה שיהא אמון באופן בלעדי על נושא זה, חוק שעבר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה. בשבוע שעבר נחתם גם הסכם של ההתאחדות מול 'קרן מעגלים' שיאפשר תקצוב הכשרת עובדים ותיקים כעוזרי בטיחות באתרי הבנייה.

באוגוסט האחרון פנה 'דבר ראשון' בשאלה לחמשת חברות הבניה הגדולות בישראל, החברות כולן בהתאחדות בוני הארץ – מדוע לא יחילו על עצמן את תקן הפיגומים האירופי, הבטוח יותר מזה הישראלי, כתקן מחייב. חברת דניה סיבוס השיבה כי החליטה לאמץ את התקן בחלק מאתריה בלבד, חברת אלקטרה כי היא בוחנת את הנושא, וקבוצות שיכון ובינוי ואשטרום כלל לא ענו לשאלתנו. רק חברת תדהר השיבה כי היא עושה שימוש בעיקר בפיגומים תוצרת אירופה, העומדים בתקן האירופי, בשל שיטות הבניה בהן היא משתמשת. מוקדם יותר אתמול נמסר כי שר העבודה והרווחה ישראל כץ יביא לאישור הכנסת תקנות שיהפכו את התקן האירופי למחייב עבור כלל הקבלנים במדינת ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!