דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל ישראלי / אפשר להתחיל להתרגש: ליגת העל בכדורגל הנשים יוצאת לדרך

אחרי פגרה ארוכה, היום (ה') תיפתח עונת 2018/19 בליגה העל לנשים במשחק פתיחה מסקרן במיוחד בין האלופה מקרית גת למחזיקת הגביע מרמת השרון | כל השינויים בקבוצות וההחתמות החמות של הקיץ, כאן בפנים. תבלו!

שחקניות מ.ס. קרית גת חוגגות את הזכייה באליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שחקניות מ.ס. קרית גת חוגגות את הזכייה באליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בסיומה של פגרה ארוכה במיוחד, ליגת הנשים בכדורגל תפתח היום עם משחק העונה החגיגי בין האלופה בשנתיים האחרונות מ.ס. קרית גת לסגניתה ומחזיקת הגביע מ.כ.נ. רמת השרון. למרות פתיחת העונה המאוד מאוחרת, צפויה השנה ליגה מרתקת עם שלוש קבוצות שייאבקו על התואר וארבע קבוצות שייאבקו כנגד הירידה.

הנה זה מגיע…

Posted by ‎כדורגל נשים‎ on Monday, October 29, 2018

בין הקבוצות שיאבקו על התואר ניתן למצוא את האלופה המצוינת בשנתיים האחרונות מ.ס. קרית גת שתגיע השנה במטרה לשמור על תואר האליפות ולזכות בצלחת שלישית ברציפות. שחקנית השנה שעברה הנפלאה אנדראה לאיו תמשיך לעונה נוספת ותוביל את ההתקפה הקטלנית של הקבוצה ביחד שחקנית הנבחרת ניקול שולמן ועדן אביטל הכישרונית שהגיע מאס"א ת"א. בקבוצה ימשיכו לככב שחקניות הנבחרת אילנה מטקלוב, שחר נקב, לינוי רוג'רס ואת כולן תוביל בקישור קארין סנדל הנהדרת.

היריבה המרכזית על התואר תהיה ממחזיקת הגביע מ.כ.נ. רמת השרון, שרוצה לזכות בפעם השניה בתולדותיה באליפות הליגה. לשם כך הקבוצה מהשרון הביאה את החיזוק הגדול והמפתיע של השנה, כוכבת נבחרת ישראל שחקנית ההתקפה לי פלקון שחוזרת לישראל לאחר שלוש שנים נפלאות בליגות החזקות של גרמניה ואוסטרליה. בנוסף, יככבו בקבוצה גם ערבה שחף, מור שקד, מורן פרידמן והשוערת הטובה בליגה חנית שוורץ.

מ.כ. רמת השרון מחזיקת הגביע לעונת 2017-17 (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מ.כ. רמת השרון מחזיקת הגביע לעונת 2017-17 (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

הקבוצה השלישית שתנסה לערער את ההגמוניה של שתי הקבוצות החזקות בליגה בשלוש העונות האחרונות, היא אס"א ת"א המתחדשת. אס"א הולכת חזק על כל הקופה השנה עם צירופן של שחקנית ההתקפה הנפלאה מור אפרים מקבוצת מ.ס. קרית גת, שחקנית ההגנה הטובה בליגה שי שדה, שירלי אוחנה הוותיקה שלא מפסיקה לחורר רשתות ושוערת העתיד של הכדורגל הישראלי עמית כהן מרעננה. ביחד עם אשרת עיני ורד כהן וליה ברקאי מסתמנת קבוצה בעלת צביון ישראלי מרשים שיכולה ללכת עד הסוף.

הקבוצה המפתיעה אשתקד מכבי כישרונות חדרה, תנסה להמשיך להפתיע ותתבסס גם השנה עם שתי האחיות המצוינות טל ודניאל סופר שהן הלב והנשמה של הקבוצה הצפונית ביותר בליגה. בתחתית הבוערת יתחרו בניהן העולה החדשה הפועל באר שבע, שאמורה להכניס המון צבע לליגה, מכבי חולון שגם השנה תתבסס על שחקניות התקפה זרות, הפועל רעננה עם האחיות שמריך וסגל ישראלי צעיר ומכבי נתניה אותן תוביל זוכת פרס מאמנת השנה במיזם "מגן הכבוד" של נשיא המדינה, שחקנית העבר שלי ישראלי. 

אס"א ת"א נגד מכבי כישרונות חדרה (צילום: דניאל עיני)
אס"א ת"א נגד מכבי כישרונות חדרה (צילום: דניאל עיני)

השנה ישחקו בליגה תשע קבוצות, בניהן גם קבוצת האקדמיה לנערות בוינגייט. קבוצת הנערות מורכבת רק משחקניות מתחת לגיל 18, הנערות חיות בתנאי פנימייה, לומדות ומתאמנות ביחד. מטרתה של הקבוצה הייחודית בכדורגל הישראלי, היא להכשיר את השחקניות הצעירות הטובות בארץ לקריירת בוגרות ברמות הגבוהות ביותר שניתן.  

שאלנו כמה מהשחקניות הבולטות בליגה מה המטרות של הקבוצה ושלהן עם פתיחת העונה?

לי פלקון (רמה"ש): "הגעתי השנה למועדון והמטרות הן כמו בכל שנה – תמיד שואפות לגביע ואליפות. מבחינה אישית לחזור לליגה זה מרגיש כמו משהו חדש, הרבה שנים לא שחקתי בליגה ויש בזה משהו מרגש לראות איך הליגה עם כל קבוצה עם חמש זרות. יש הרבה פנים חדשות שלא היו כשהייתי כאן לפני ארבע שנים. בשבילי זה פשוט המשך של הקריירה מחו"ל, להמשיך ולהביא את הדברים שלמדתי שם ולהביא אותם מבחינה אישית ולעזור לקבוצה פה ברמת השרון".

קארין סנדל (מימין) בגמר גביע המדינה נשים, מ.כ. רמת השרון מול מ.ס. קרית גת (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
קארין סנדל (מימין) בגמר גביע המדינה נשים, מ.כ. רמת השרון מול מ.ס. קרית גת (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

קארין סנדל (קרית גת): "המטרה של קרית גת כמו כל שנה היא להתחרות על כל התארים אך כמובן שחובת ההוכחה היא עלינו. עברנו לא מעט שינויים בקיץ כאשר כמה שחקניות משמעותיות עזבו אך עדיין נבנתה קבוצה טובה עם סגל שחקניות שמוכנות לעבוד קשה על המגרש ורעבות לתארים. השנה הליגה תהיה הרבה יותר תחרותית ומאתגרת. אני מאמינה שלפחות 4 קבוצות יתמודדו עד הסוף על התואר: רמה״ש, אס"א, חדרה ואנחנו. גם הקבוצות האחרות מסוגלות לקחת נקודות מכל קבוצה וראינו את זה במשחקי ההכנה. אני מאמינה שזאת תהיה אחת העונות המעניינות שהיו בליגת הנשים עד כה".

שי שדה (אס"א ת"א): "המטרה היא אליפות וגביע וכמובן להמשיך להיות מועדון שממשיך לגדל ולחנך את הדורות הבאים בכדורגל הנשים. המועדון הזה רוצה לתת במה לישראליות ולכן יש אצלנו הרבה ישראליות איכותיות, אבל העונה ישחקו גם שתי זרות שאחת מהן היא אפילו לא זרה היא יהודיה אמריקאית. זה תמיד מרגש לפתוח עונה חדשה".

גם העונה, נביא לכם ב"דבר ראשון", סיקור שבועי נרחב מהליגה, עם כל הקולות, הטבלאות, השערים והדרמות. יש למה לצפות.

שתהיה לכולנו עונה מוצלחת, מהנה, מרגשת, ספורטיבית ובטוחה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!