דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / קוריאה הצפונית והדרומית יבקשו להופיע בטוקיו 2020 עם משלחת מאוחדת

על פי דיווחים בקוריאה הדרומית כי החלו צעדים אופרטיביים ליישום התכנית, במסגרתה יתחרו נבחרות משותפות ב-8-7 ענפים קבוצתיים | מוקדם יותר השנה הקימו שתי המדינות נבחרות משותפות בהוקי קרח וטניס שולחן

פסלים של קמעות אולימפיאדת החורף והמשחקים הפראלימפיים 2018 שתתקיים בקוריאה הדרומית (AP Photo/Ahn Young-joon)
פסלים של קמעות אולימפיאדת החורף והמשחקים הפראלימפיים 2018 שתתקיים בקוריאה הדרומית (AP Photo/Ahn Young-joon)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

AUהספורט ממשיך לייצר הזדמנויות נדירות להתקרבות בין קוריאה הדרומית לצפונית. שתי המדינות הודיעו כי יבקשו מהוועד האולימפי להתחרות באולימפיאדת טוקיו 2020 תחת דגל אחד ועם משלחת מאוחדת. במקביל, מתכננות המדינות להגיש מועמדות לאירוח משותף של המשחקים האולימפיים ב-2032.

בספטמבר השנה יצאו מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און ונשיא דרום קוריאה מון ג'יאה-אין, בהצהרה משותפת על כוונתם להגיש בקשה לאירוח משותף של המשחקים האולימפיים ב-2032. במקביל הודיעו השניים שיבקשו לשתף פעולה באירועי ספורט מרכזיים כמו בטוקיו 2020, אך בלי לפרט לוחות זמנים מתוכננים.

ביום שישי האחרון נחשפה תחילתה של תוכנית אופרטיבית להקמת משלחת משותפת לשתי המדינות, לקראת האולימפיאדה הבאה. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית Yonhap, בכיר בוועד האולימפי של קוריאה הדרומית הרגיע את החששות של הספורטאים האולימפיים של מדינתו בעניין. "קודם כל, ספורטאינו שיעפילו למשחקים האולימפיים לא יפגעו מהקמת המשלחת המשותפת" אמר הבכיר, "במקביל החלטנו למזער את הבקשות שלנו לעזרה של הוועד האולימפי או של הפדרציות הבינלאומיות. במקום לחשוב על התוצאות בתחרויות, נתמקד בתהליך של הרכבת צוותים מאוחדים שיראו את מאמצי שתי הקוריאות לנוע לעבר מטרה אחת". עוד דיווחה סוכנות הידיעות עשר התאחדויות מקוריאה הדרומית העבירו תשובה לוועד האולימפי תשובה חיובית לגבי הקמת המשלחת המאוחדת.

 

על פי הדיווח, המטרה שהוצבה למשלחת משתי המדינות היא העפלה ל-8-7 ענפים קבוצתיים באולימפיאדה בהם תוכל להתחרות נבחרת משותפת. את הכרטיסים להשתתפות בטורניר ישיגו, ככל הנראה, הנבחרות של קוריאה הדרומית בתחרויות המקדימות, אך באולימפיאדה עצמה יחליפו ספורטאים מקוריאה הצפונית חלק מחברי הקבוצות שהשיגו את הקריטריון. בין ענפי הספורט בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר לשיתוף פעולה ניתן למצוא את כדורגל הנשים, כדורגל הגברים, טניס שולחן נשים, טניס שולחן גברים, בדמינטון ועוד.

שיתוף הפעולה הספורטיבי בין המדינות החל כבר בפברואר השנה, אז הוקמה נבחרת נשים מאוחדת בהוקי קרח שתשתתף באולימפיאדת החורף. מאז הספיקו שני המדינות להקים נבחרת טניס שולחן נשים משותפת באליפות העולם. בקיץ האחרון שתי המדינות שלחו נבחרות משותפות למשחקי אסיה בקאנו, חתירה וכדורסל נשים . בחודש ינואר הקרוב תצא נבחרת מאוחדת נוספת, הפעם לאליפות העולם בכדוריד גברים.

ההתקרבות דרך הספורט הייתה נקודת ציון בהפשרת היחסים העוינים בחצי האי הקוריאני. ההתקרבות בין שתי המדינות הגיעה לשיאה באפריל בחתימה היסטורית על הצהרה לפיה יפעלו הממשלות ל"פירוז מוחלט" של חצי האי מנשק גרעיני. ההצהרה נחתמה במהלך פסגה ראשונה בין ראשי שתי המדינות, אחרי יותר מעשור. ראשי המדינות הבטיחו שיפעלו לגיבוש שלום "קבוע ויציב", שיביא לסיומה הרשמי של המלחמה שהסתיימה ב-1953 בשביתת נשק בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!