דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

סערת זילבר / היועמ"ש נוזף בזילבר אך קובע: "תמשיך לייצג בכל מקום בו הדבר ידרש"

במכתב ששלח מנדלבליט לדינה זילבר אמר כי הוא מתייחס בחומרה להתבטאותה בדיון על שלילת תמיכות בתרבות של רגב, ואמר כי "זהו סגנון שאיינו ראוי ושאיננו מקובל מפיו של יועץ משפטי" | שקד בתגובה: "לא אאפשר לה להופיע בוועדות הכנסת"

שרת המשפטים, איילת שקד; היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט והמשנה ליועמ"ש, דינה זילבר (מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש90)
שרת המשפטים, איילת שקד; היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט והמשנה ליועמ"ש, דינה זילבר (מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלח מכתב היום (חמישי) חריף לדינה זילבר, המשנה לו, בו ביקר אותה על התבטאותה בוועדת החינוך של הכנסת בנוגע לחוק. עם זאת, הבהיר היועמ"ש כי זילבר תמשיך לייצג אותו בכל מקום בו הדבר יידרש.

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה למכתב "המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר פעלה בחוסר סמכות בהתבטאויותיה הפוליטיות שבוע שעבר בוועדת הכנסת. לפי חוק יסוד הכנסת, הסמכות על בחירת נציגי משרדי הממשלה בוועדות הכנסת נתונה לשר הממונה, ולו בלבד. לפיכך ונוכח הנזיפה של היועץ המשפטי לממשלה בעורכת הדין זילבר, לא אאפשר את הופעתה, בוועדות הכנסת במושב הקרוב."

במכתבו כתב מנדלביט כי בליבת עבודת היועמ"ש שני עקרונות "שמירה על העצמאות המקצועית הנתוה לנו, ושמירה על עבודתו המקצועית כנטולת זהות פוליטית". לדבריו ההתבטאות שימשה "כמנוף לניסיונות לערער את העצמאות המקצועית הנתונה לנו ואת זהותנו הא פוליטית".

מנדלבליט נוסיף כי מי מאנשי הייעוץ שיפעל בהתאם לכללים "יזכה לגיבוי מלא שלי… גם אם תוכן הדברים אותם אמר אינו מקובל על גורם כזה או אחר". לדבריו למרות שהציגה זילבר את טיעוניו בצורה נאמנה, אך הדברים שהוסיפה "חורגים, בנסיבות העניין, באופן ממשי ממרחב ההתבטאות המקובל והראוי של יועצים משפטיים בשירות הציבורי. זה סגנון שאינו ראוי… והוא יכול להתפרש – גם אם זו לא הייתה הכוונה, כפי שהבהרת כאמור – כחדירה לשדה הפוליטי.

מנדלבליט מתייחס לדברים שאמרה זילבר בדיון על החוק לשלילת תקציבים תרבות מגופים הפוגעים במהותה של מדינת ישראל. בדיון זה אמרה, כשהיא מתייחסת לקשר בין חוק זה לבין חוק היועמ"שים, "אנחנו משתנים. והארץ שינתה את פניה. הימים אינם פשוטים והם מביאים איתם לא רק חוקים חדשים, אלא גם מילים חדשות. משילות. נאמנות… הבנו לנו יועמ"שים צייתנים, אומנים מסורסים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, מחונך שחשיבתו אחידה".

ברקע הדברים תביעתה של שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) ממנדלבליט לפטר את עו"ד דינה זילבר, בעקבות הבעת עמדות אישיות בדיון פומבי בכנסת על חוק "הנאמנות בתרבות" בו התנגדה זילבר ליוזמת החוק והגדירה אותו כהתערבות גסה בחופש הביטוי. מנדלבליט השיב לשרה שיבדוק את טענותיה כנגד זילבר, אך הדגיש כי זילבר היא עובדת שלו, שכפופה לו ולהחלטותיו ולא לשרת המשפטים.  עד ההחלטה שהתקבלה היום זילבר לא ייצגה את היועמ"ש בדיונים בכנסת אלא עובד אחר ממשרדו, כפי שדרשה שקד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!