דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

אי-שוויון על המגרש / שחקניות 'אתלטיקו הוילה' זכו באליפות, אך נאלצו לישון על רצפת שדה התעופה

שחקניות קבוצת הכדורגל הקולומביאנית הביסו את סנטוס הברזילאית, זכו בפרס כספי של 55 אלף דולר, אך במועדון לא שיכנו אותן במלון | גם כסף הזכייה לא יגיע לשחקניות | קפטנית אתלטיקו: "לצערי זהו מצב כדורגל הנשים"

קבוצת 'אתלטיקו הוילה' מקולומביה עם הגביע בו זכו בברזיל (Photo by Raul ARBOLEDA / AFP)
קבוצת 'אתלטיקו הוילה' מקולומביה עם הגביע בו זכו בברזיל (Photo by Raul ARBOLEDA / AFP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשבוע בו נחשף העולם להערה שוביניסטית של מנחה פרסי 'כדור הזהב' הדיג'יי מרטין סולוויג לכוכבת ליון, אדה הגרברג, שחקנית הכדורגל הטובה בעולם, התפרסמה היום (חמישי) שערוריה נוספת בכדורגל הנשים. במטרה לחסוך כסף, נשלחו שחקניות קבוצת הכדורגל 'אתלטיקו הוילה' מקולומביה, לישון על הרצפה בשדה התעופה של קראקס בירת ונצואלה, אחרי שהן זכו בקופה ליברטדורס לנשים.

אתלטיקו הוילה מקולומביה זכתה ביום ראשון האחרון בגביע הקופה ליברטדורס לנשים. הקבוצה הקולומביאנית הפתיעה את סנטוס הברזילאית החזקה במהלך משחק הגמר עם ניצחון בבעיטות הכרעה בתוצאה 5:3, לאחר שהזמן החוקי נגמר בתיקו 1:1. אתלטיקו הפכה לזוכה הראשונה בתולדות הטורניר המועדונים החשוב בדרום אמריקה, שאינה מגיעה מברזיל. למרות ההופעה ההירואית, הניצחון הסנסציוני, חגיגות האדירות ותחושת הסיפוק שזכו השחקניות בסיומו של הטורניר, את הלילה שחקניות אלופת דרום אמריקה החדשה, בילו ישנות על רצפת שדה התעופה הקרה. במועדון החליטו לחסוך בלילה כסף על מלון, גם לאחר הזכיה הכניסה פרס של 55 אלף דולר למועדון. הכסף שככל הנראה ילך ישירות למחלקת הגברים.

ליגת הנשים בקולומביה הוקמה רק לפני שנתיים וזכתה באופן מיידי להצלחה מסחררת. הזכייה של קבוצה שהגיע מהליגה החדשה יחסית, היא ההישג הכי גדול בהיסטוריה של הכדורגל הקולומביאני. יורלי רינקון בת ה-25 היא שחקנית הקישור של הנבחרת והקפטנית של אתלטיקו. לאחר קריירה בליגות בארה"ב, איטליה, נורבגיה ושבדיה היא חזרה לפני שנתיים לקולומביה בעקבות הקמת הליגה החדשה. הניצחון ביום ראשון היה ההישג הגדול בקריירה שלה, היא היתה בעננים עד שגילתה שהכסף שהבנות שזכו בו מיועד לקבוצת הגברים. למרות הכסף הרב שנכנס למועדון, מנהלי המועדון סרבו לשכור חדרים ללילה בבית מלון בשביל השחקניות העייפות, שנתנו את הכל על המגרש והיו מותשות.

בשנים האחרונות כדורגל הנשים זוכה ליותר עניין ופרסום. חלה עלייה משמעותית במספר הצופים, בסיקור המשחקים והליגות ברשתות טלוויזיה, אתרי וערוצי הספורט ברחבי העולם. במקביל גדלה ההשקעה הכלכלית למען פיתוח שחקניות, מועדונים ונבחרות ברמות הגבוהות ביותר. החשיפה הגדולה יותר מאפשרת מבט מעמיק וחשוף יותר לריקבון העמוק והשוביניזם שמנהל ומייצר אפליה ופגיעה בלתי נסבלת בכדורגל הנשים ברחבי העולם.

רינקון חשפה בעמוד הטוויטר שלה את המחדל החמור ואת הפגיעה הקשה של מנהלי המועדון בשחקניות. "אני רוצה להודות לכולם על ההודעות היפות ששלחתם לנו. תחושות הגאווה שהרגשתם בשבילנו, בשביל אתלטיקו הוילה וקולומביה. אנחנו אלופות היבשת, אבל אל תחשבו שגם אלופת הנשים תזכה לקבל את הפרס הכספי. על זכייתנו בגביע, הרווחנו 55 אלף דולר, שלעולם לא יגיעו אלינו. הכסף יעבור לקבוצת הגברים של אתלטיקו הוילה. לצערי זהו כדורגל הנשים."

כמובן שזכייה ב-55 אלף דולר היא נמוכה באופן משמעותי מי כספי הזכייה שתקבל קבוצת הגברים שתניף את קופה ליברטדורס ביום ראשון. בוקה ג'וניורס או ריבר פלייט תזכה בפרס של 6 מיליון דולר לאחר שאחת מהן תזכה בגביע בסיומו של המשחק שיערך השנה במדריד, בעקבות המהומות שהיו בארגנטינה לפני המשחק השני. לכן, זה מקומם שאפילו את מעט הכסף שהקבוצה הרוויחה, גם ממנו היא לא תראה דבר.

שחקניות אתלטיקו הוילה לא היו הראשונות שחסכו עליהן כסף בדרך להשפלה לא הגיונית. לפני שנה שחקניות נבחרת ארגנטינה ישנו באוטובוס במקום במלון לפני המשחק מול נבחרת אורוגוואי ונאלצו להתאמן על מגרשי עפר בהכנה לקופה אמריקה. שחקניות נבחרת אירלנד נאלצו להחליף בגדים לפני אימונים במסעדה וללבוש גופיות אימונים שלבשו לפניהם שחקני נוער. אם פעם הכל היה מקובל ואף אחד לא אמר דבר, היום השחקניות הפסיקו לשתוק ונאבקות על הזכויות והתנאים שלהם. הגיע הזמן שהעולם ישתנה ומי שצריך יענש על המחדל החמור הזה. אם לא ע"י התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית המושחתת, אז ע"י פיפ"א הלא פחות מושחתת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!