דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שחרור מוקדם / רבע מהאסירים שישוחררו בעקבות הצפיפות נשפטו על עבירות אלימות במשפחה

כאלף אסירים ישוחררו בשחרור מנהלי נרחב ביום חמישי הקרוב, כחלק ממענה המדינה לפסיקת בג"ץ על הגדלת שטח המחייה המינימלי בבתי הכלא | שדולת הנשים: "החלטה מבהילה ומקוממת במיוחד"

אסירים בכלא כרמל, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: משה שי / פלאש 90).
אסירים בכלא כרמל, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: משה שי / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כאלף אסירים יזכו ביום חמישי הקרוב בשחרור מוקדם מבתי הכלא, זאת כמענה של המדינה לפסיקת בג"ץ על הפחתת הצפיפות בבתי הכלא. רבע מהמשוחררים נשפטו על עבירות אלימות במשפחה. שדולת הנשים: "דווקא בשעה זו, שחרורם של מאות גברים, ללא תוכניות טיפול ייעודיות ומקיפות".

השחרור הרחב עורר, כאמור, כעס בקרב הארגונים הפמיניסטים. משדולת הנשים בישראל, החברה בקואליציית ארגוני מחאת הנשים, נמסר כי "מחאת הנשים הגדולה הציגה דרישות ברורות ועקרוניות. מקומם שבצל רציחתן של 25 נשים ונערות מאז תחילת השנה רק בשל היותן נשים, ובצל הצגת מסמך הדרישות של מחאת הנשים ההיסטורית, החליטו בשב"ס על שחרור 238 גברים בעלי עבר של אלימות במשפחה – החלטה מבהילה ומקוממת במיוחד".

"בימים אלה אלפי אזרחיות ברחבי הארץ מוחות על אוזלת היד של כלל המערכות בטיפול בגברים אלימים, כאשר חייהן וביטחונן של נשים מופקרים" הוסיפו, "דווקא בשעה זו, שחרורם של מאות גברים ללא תוכניות טיפול ייעודיות ומקיפות, ולא רק תוכניות טיפול סטנדרטיות, תעמיד עוד נשים רבות במצב של סיכון ואף חשש לחייהן".

עוד נמסר כי במקום לתקצב תוכנית חירום לאומית שתציל חיים ולקדם חוקים קריטיים שתקועים כמו חוק האזיקונים, רשויות המדינה מקדמות צעדים מסכני חיים כמו הרחבת תפוצת כלי הנשק וכעת בוחרות גם לשחרר לחופשי גברים אלימים. זוהי סטירת לחי בפרצופנו ועוד מאות פצצות מתקתקות שיהלכו כעת בינינו. על הממשלה לנצל את העיתוי הזה ולהרחיב באופן מיידי ודחוף את המענה הטיפולי ברשויות הרווחה, בנוסף לרשימת הדרישות המלאה שתבטיח את ביטחונן של נשים".

השחרור המוקדם מהכלא מתבצע דרך מנגנון השחרור המנהלי, זאת כאמור כמענה לבג"ץ צפיפות בתי הכלא, שקבעה כי כל אסיר בישראל זכאי לשטח מחיה מינימלי של 4 מ"ר – תנאי שאינו מתאפשר כיום ברבים מבתי הכלא בישראל.

עם זאת, השחרור המנהלי  לא יאפשר מענה מלא על פסיקת בג"ץ. לפני כחודש העניק בית המשפט דחייה למדינה למימוש הפסיקה. בעוד בפסק הדין המקורי הורה בג"ץ כי על המדינה לייצר שטח מחיה של 3 מ"ר לכל אסיר עד מרץ 2018, ובפעימה שנייה תדאג לייצר שטח מחיה של 4 מ"ר לכל אסיר עד לדצמבר 2018, בנובמבר האחרון, קבע בית המשפט כי יהיה על המדינה לדאוג לפעימה הראשונה עד אפריל 2019, ולפעימה השנייה של 4 מ"ר עד מאי 2020.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!