דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות נגד נשים

אלימות במשפחה / קמפיין חדש להעלאת המודעות למאבק באלימות במשפחה עלה לאוויר

קמפיין "חייבים להתעורר!", הוא שיתוף פעולה של משרד הרווחה ושל הרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי והוא בא על רקע גל של מחאה על האלימות הגואה כנגד נשים ורצח 25 נשים רק השנה | נתקלתם במקרה אלימות במשפחה? חייגו 118

נשים מוחות נגד אלימות כלפי נשים בדרום תל אביב. 28 בנובמבר 2018 (תומר ניוברג/פלאש90)
נשים מוחות נגד אלימות כלפי נשים בדרום תל אביב. 28 בנובמבר 2018 (תומר ניוברג/פלאש90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

קמפיין הסברה חדש תחת הכותרת "חייבים להתעורר!", שמטרתו להעלות את המודעות לאלימות נגד נשים, הושק אתמול (שלישי) על-ידי משרד העבודה והרווחה והרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי. הקמפיין קורא לציבור לפנות, לבקש סיוע, להיעזר ולדווח גם על מקרי אלימות נגד נשים למוקד 118 שמפעיל משרד העבודה והרווחה.

פתיחת הקמפיין מתרחשת כשברקע אי-העברת התקציב לתוכנית הלאומית למניעת אלימות נגד נשים ועליה במקרי רצח נשים ל-25 השנה.

שלט הקורא לאכיפת איזיקים אלקרטוניים במחאת הנשים בתל אביב. 4 בדצמבר 2018 (מרים אלסטר/פלאש90)
שלט הקורא לאכיפת איזיקים אלקרטוניים במחאת הנשים בתל אביב. 4 בדצמבר 2018 (מרים אלסטר/פלאש90)

מוקד 118, בחיוג מכל טלפון, עובד 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע ונותן מענה למקרי רווחה וגם למקרי אלימות נגד נשים. שר העבודה והרווחה, חיים כץ, התייחס לפתיחת הקמפיין ואמר כי בשנים האחרונות נעשתה פריצת דרך משמעותית בטיפול באלימות במשפחה. "יחד עם זאת, כולנו כחברה מוכרחים להיות ערניים, ולא להסס לפנות לגורמים מוסמכים במקרה שקיים חשד לאלימות. בשיקול של ענייני משפחה פרטיים, מול הסיכוי למנוע את הרצח הבא – מוטב לדווח", אמר והוסיף כי הוא קורא לכל הציבור לעשות שימוש במוקד הרווחה ולסייע למאמצים למגר את התופעה הכואבת.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל התייחסה אף היא ואמרה כי "נשים וילדים שסובלים מאלימות במשפחה חיים תחת טרור, פחד ואימה וזקוקים לעזרתנו, גם כחברה וגם כמדינה. לצד החמרה באכיפה ובענישה, לצד הקפדה על בטחון הקורבנות, עלינו להרחיב גם את מעגלי הדיווח. להיות ערים לסימני מצוקה גלויים לעין ובין השורות. להושיט יד גם כשהדבר לא נאמר מפורשות על ידי הקורבן כי שיחה למוקד הפניות יכולה להיות בחירה בחיים. כולנו צריכים לעשות את הבחירה הזו".

כולנו כחברה מוכרחים להיות ערניים, ולא להסס לפנות לגורמים מוסמכים במקרה שקיים חשד לאלימות. בשיקול של ענייני משפחה פרטיים, מול הסיכוי למנוע את הרצח הבא – מוטב לדווח

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי, אוה מדז'יבוז', דיברה על הצורך לשלב גורמים בכדי שניתן יהיה להילחם באלימות במשפחה. "מעגלי הטיפול באלימות במשפחה הם רחבים וצריכים להתרחב עוד יותר. שירותי הרווחה, הרשויות המקומיות, המשטרה ומערכת אכיפת החוק וכמובן גם אנחנו, כבני משפחה, כשכנים, כחברים לעבודה, כמורים, יכולים לראות ולאתר מצוקה, להיות קשובים לפעמוני האזהרה", אמרה וסיכמה את דבריה בכך שדיווח מוקדם יכול להציל חיים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!