דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות כלפי נשים

#נשים_לזה_סוף / היום יוכרע האם תתוקצב התוכנית הלאומית למיגור אלימות נגד נשים

הוועדה המיוחדת שהקים ראש הממשלה נתניהו תתכנס היום (ד') ותכריע האם התכנית תצא לפועל | "אנחנו מצפות להעברה מיידית של התקציב, כל דבר אחר יתפרש כזלזול בחייהן של הנשים במדינה" נמסר ממטה המאבק, שהציג השבוע רשימת דרישות

פעילות מפגינות מול קרית הממשלה בתל-אביב במחאה על רצח נשים (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
פעילות מפגינות מול קרית הממשלה בתל-אביב במחאה על רצח נשים (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

ועדת השרים לעניין אלימות במשפחה, אותה הקים לאחרונה ראש הממשלה בנימין נתניהו, צפויה להכריע היום (רביעי) בעניין תקצוב התוכנית הלאומית למיגור אלימות נגד נשים. כזכור, תקצוב התוכנית עומד על 250 מיליון שקלים, ומונע את הוצאת התוכנית לפועל.

ועדת השרים לענייני אלימות במשפחה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, תתכנס היום (רביעי) לדיון נוסף בנושא. הוועדה הוקמה לפני שבועות אחדים, לאחר יום המאבק הבין-לאומי באלימות נגד נשים, המצוין מדי שנה בסוף נובמבר. מאז, התכנסה הוועדה מספר פעמים, כאשר במקביל מתרחשת מחאה רחבת היקף כנגד רצח נשים ואלימות נגד נשים.

במרכז המחאה הפמיניסטית כנגד אלימות נגד נשים, עומדות 3 דרישות מרכזיות: תקצוב והוצאה לפועל של התוכנית הלאומית למיגור אלימות נגד נשים – תוכנית אשר אושרה בממשלה לפני שנה וחצי, אך מעולם לא הועבר אליה התקציב הדרוש ליישומה, בגובה 250 מיליון שקלים לאורך חמש שנים. שתי הדרישות הנוספות של המפגינות הן הקמת רשות ממשלתית למאבק באלימות נגד נשים, ושינוי מדיניות במשטרה ביחס לטיפול באלימות נגד נשים.

בשתי הפגישות שקיימה ועדת השרים לעניין אלימות במשפחה, הורה נתניהו על נקיטת צעדים בנושא – אך אלו היו תמיד צעדים חלקיים בלבד, שלא היוו טיפול מקיף ויסודי בסוגיה. כך למשל, הורה נתניהו על חקיקת בזק של חוק האיזוק האלקטרוני – חוק שיאפשר הגנה מפני גברים שהוצא נגדם צו הרחקה בגין אלימות במשפחה.

בנוסף, הורה על השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל לקדם תוכנית לטיפול באלימות נגד נשים בבחרה הערבית. שני צעדים אלה מהווים מענה חלקי לדרישות מחאת הנשים, שדרישתה המרכזית הייתה לתקצב ולהוציא לפועל את התוכנית הלאומית למיגור אלימות נגד נשים, תוכנית אותה הממשלה אישרה זה מכבר, אך לא העבירה לא את התקציב הדרוש להפעלתה. חוק האיזוק האלקטרוני מהווה חלק מתוכנית זו, יחד עם תקצוב נוסף למשרדי הרווחה ובטחון הפנים, וקידום חקיקה נוספת.

השבוע, פרסם מטה המחאה כנגד רצח נשים ואלימות נגד נשים את מסמך דרישות המחאה. הוצאת התוכנית הלאומית לפועל תאפשר את שיפור המענים אותם מקבלות נפגעות אלימות במשפחה מידי רשויות הרווחה, מהמשטרה, וממערכי בריאות הנפש. בנוסף, תכלול התוכנית הרחבת מרכזים לטיפול בגברים אלימים; שיפור והרחבת המענה הניתן במקלטים לנפגעי ונפגעות אלימות; הרחבת תקני עובדות סוציאליות דוברות שפות שונות; שיקום כלכלי תעסוקתי לנפגעות אלימות; וחקיקה מידית ויישום של איזוק אלקטרוני לחשודים נגדם הוצא צו הרחקה.

לקראת כינוס ועדת השרים היום, מסר מטה מחאת הנשים כי "אנחנו מצפות להעברה מיידית של התקציב. מאז הפעם האחרונה שהוועדה בראשותו של רה”מ התכנסה נרצחה עוד אישה. 25 נשים רק בשנת 2018. אנחנו לא מחכות לנרצחת הבאה. אם זה באמת בראש סדר העדיפויות של הוועדה אנחנו מצפות להעברה מיידית של התקציב. כל דבר אחר יתפרש כזלזול בחייהן של הנשים במדינה. הוכחנו את הכח שלנו כשיצאנו במאות אלפים לרחובות, עכשיו דורשות מעשים, לא נפסיק לפעול עד שימולאו דרישותינו, מאסנו בהבטחות ריקות.”

הפגנה צפויה להתרחש אל מול מקום כינוס הועדה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!