דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חגי רזניק

בחירות 2019 / מי שהיה מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון והיום מתמודד לכנסת תוקף את שר האוצר

חגי רזניק, המתמודד לכנסת מטעם מפלגת "גשר" של אורלי לוי-אבקסיס, האשים את השר כחלון כי מסמס את תכנית "לגור בכבוד" של הדיור הציבורי וכי הוא זוכר את העשירונים התחתונים "רק בפוסטים"

מנכ"ל המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, חגי רזניק (ללא קרדיט)
מנכ"ל המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, חגי רזניק (ללא קרדיט)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

חגי רזניק, לשעבר מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון תחת השר יואב גלנט וכיום חבר מפלגת ״גשר״ בראשות חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס התארח בשבת תרבות ברמת ישי ותקף את שר האוצר על התנהלות משרדו בכל הקשור בפתרון משבר הדיור בכלל והדיור הציבורי בפרט.

״כחלון מיסמס את התכנית המרכזית והטובה ביותר להצלת הדיור הציבורי 'לגור בכבוד' ובכך זנח את העניים והשכבות המוחלשות", אמר רזניק. "למרות שהוא מדבר הרבה – בסוף הוא 'נטו כשלון'. הוא נטש את השכבות המוחלשות בצידי הדרך".

יושב מנכל משרד השיכון עד לפני דקה בשבת תרבות ואומר שכחלון נכשל, אז מילא אם היית מתפטר אחרי שנה בתפקיד ואומר שאתה לא יכול להמשיך כך אבל לסיים תפקיד אחרי כמעט 3 שנים ולטנף על האדם ששם אותך שם, מה זה אומר עליך?

רזניק טוען כי החליט לנסות ולהיכנס לעשייה הפרלמנטרית בזכות אורלי לוי, "בזכות העובדה שהיא מנהיגה נקיית כפיים שנלחמת למען הציבור בישראל ולהבדיל מאחרים, היא לעולם לא תצהיר על ניגוד עניינים כי היא לא מחוברת לטייקונים והאינטרס היחיד שעומד לנגד עיניה הוא האינטרס הציבורי", דברי רזניק.

רזניק ביקר את תכנית "מחיר למשתכן" וטען כי הבעיה המרכזית איתה שהיא נותנת מענה לעשירונים 7-10, אבל לא לעשירונים התחתונים אותם "שר האוצר שכח", כהגדרתו ובכך לדבריו "הפקיר אותם בצידי הדרך ולא רק בתחום השיכון, אלא גם בתחומים אחרים". רזניק אף טען כי השר כחלון מצא לנכון להתייחס אל העשירונים התחתונים רק בפוסטים ברשותות החברתיות.

חגי רזניק ויואב גלנט בתקופתם המשותפת כמנכ"ל ושר במשרד הבינוי והשיכון (ללא קרדיט)
חגי רזניק ויואב גלנט בתקופתם המשותפת כמנכ"ל ושר במשרד הבינוי והשיכון (ללא קרדיט)

מי שהגיבה לדברים הייתה חברת מפלגתו של שר האוצר משה כחלון, חברת הכנסת מירב בן-ארי, שהייתה אף היא באירוע ותקפה את רזניק על שהוא מפזר סיסמאות ושבמשך 3 שנים ישב במשרד ושיתף פעולה עם המדיניות שהוא עכשיו תוקף. מאוחר יותר צייצה בחשבון הטוויטר שלה "יושב מנכל משרד השיכון עד לפני דקה בשבת תרבות ואומר שכחלון נכשל, אז מילא אם היית מתפטר אחרי שנה בתפקיד ואומר שאתה לא יכול להמשיך כך אבל לסיים תפקיד אחרי כמעט 3 שנים ולטנף על האדם ששם אותך שם, מה זה אומר עליך? והכי מביך, שהוא יושב ואומר קרוב ל-10 פעמים אורלי לוי במשפט אחד. אם כל הצרות".

בהודעה שיצאה מטעמו של רזניק מאוחר יותר הסביר כי בפאנל "התייחס לתכנית 'לגור בכבוד' להצלת הדיור הציבורי שניסה לקדם בתפקידו הקודם כמנכ״ל לטובת דיירי הדיור הציבורי – באמצעות תמריצי תכנון, שימוש בחטיבות קרקע ומיסוי, רכש ושיפוצים". בהודעה נאמר כי ״זה לא סוד ששר האוצר דיבר בשני קולות. מצד אחד זעק שהוא רוצה ותומך בדיור ציבורי ומצד שני לחש לפקידות שאפשר למרוח". לדברי רזניק, לא לשווא הדיח את נציגי האוצר מהוועדה שדנה בעתיד דיירי הדיור הציבורי. "במקום לדון בנושא כאוב בכובד ראש, עשה רושם שהם באו לעשות מופע סטנד-אפ וטרחנות – הכל כי הקרדיט לא היה של שר האוצר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!