דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורסל בכיסאות גלגלים: איל"ן רמת גן מארחת את ליגת האלופות

שלב הבתים של ה"יורוליג" בכדורסל כיסאות גלגלים ייפתח ביום שישי, כאשר אחד הבתים המסקרנים יתארח לראשונה בישראל ובו תיקח חלק אלופת המדינה איל"ן רמת גן | עידו שקורי: "אפשר להפתיע את כל אחת מהקבוצות בבית"

אילן רמת גן מול בית הלוחם חיפה בסדרת גמר כדורסל בכיסאות גלגלים 2018 (צילום: קרן איזקסון, הועד הפראלימפי)
אילן רמת גן מול בית הלוחם חיפה בסדרת גמר כדורסל בכיסאות גלגלים 2018 (צילום: קרן איזקסון, הועד הפראלימפי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בפעם הראשונה מאז היווסדו של מפעל היורוליג בכדורסל בכיסאות גלגלים, זוכה מועדון ישראלי באירוח הבית המוקדם של המפעל היוקרתי. האלופה הישראלית איל"ן רמת גן זכתה בכבוד המיוחד ותארח בין התאריכים ה-31.1 עד ה-3.2 את אחד הבתים בטורניר, הכולל חמש קבוצות – ספרד, טורקיה, איטליה, צרפת וישראל.

קבוצת איל"ן רמת גן היא בין הקבוצות הצעירות באירופה, עם שחקנים בגילאי העשרה, והיא מדורגת במקום ה 12 מתוך 17 הקבוצות המשתתפות העונה ביורוליג. רמת גן תנסה לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית ולשחזר את רגע השיא של קבוצה ישראלית במפעל ולהשיג בפעם השניה ברציפות את הכרטיס המיוחל לשלב רבע הגמר, אליו העפילה לראשונה בעונה הקודמת. במקביל השבוע ישחק שחקן נבחרת ישראל עשהאל שבו במדי קבוצתו המבורג הגרמנית בבית שמתארח באיטליה. בו ישתתפו גם קבוצות מטורקיה, ספרד, רוסיה ואיטליה.

אילן רמת גן אלופי המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים לעונת 2017/18 (צילום: קרן איזקסון, הועד הפראלימפי)
אילן רמת גן אלופי המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים לעונת 2017/18 (צילום: קרן איזקסון, הועד הפראלימפי)

בבית של איל"ן רמת גן ישחקו: בשיקטאש הטורקית (מדורגת 6), מו הצרפתית (מדורגת 11), ג'וליאנובה האיטלקית (מדורגת 13), גראן קנאריה הספרדית (מדורגת 17). איל"ן רמת גן תפתח את הופועתיה בטורניר ביום שישי – 1.2 בשעה 11:15 מול בשיקטאש הטורקית (קישור לצפייה במשחק) ובשעה תשחק 18:00 תשחק בפעם השנייה באותו היום מול הקבוצה הצרפתית מו. ביום שבת ה- 2.2 בשעה 11:15 איל"ן תמשיך את הופעותיה מול הקבוצה האיטלקית, ג'וליאנובה ובשעה 18:00 תסיים את הטורניר מול הקבוצה הספרדית גראן קנאריה.

עידו שקורי, שחקן איל"ן רמת גן ונבחרת ישראל אמר ל"דבר ראשון" על הטורניר הביתי: "זו פעם ראשונה שמאחרים טורניר כזה אצלנו בארץ והקבוצות שנתמודד מולן הן קבוצות מקצועניות מהרמה הגבוהה ביותר באירופה. לדעתי אנחנו באים כסוג של אנדרדוג לטורניר הזה אבל אני חושב שדווקא העונה הרבה שחקנים שלנו נתנו קפיצה אישית ברמה וגם קבוצתית התחזקנו ואפשר להפתיע ולנצח את כל אחת מהקבוצות שאיתנו בבית בעיקר כאשר אנחנו מארחים ומשחקים במועדון הביתי שלנו".

עידו שקורי במדי נבחרת העתודה (צילום: קרן איזקסון)
עידו שקורי במדי נבחרת העתודה (צילום: קרן איזקסון)

הקבוצה החזקה ביותר בבית של רמת גן וצפוייה לסיים במקום הראשון בבית, היא הקבוצה הטורקית בשיקטש, שנמצאת בכושר מעולה ומובילה את הליגה הטורקית הנחשבת לאחת מהליגות הטובות באירופה (טורקיה זכתה באליפות אירופה לפני שנתיים).

בקבוצת מו (CS Meaux BF) הצרפתית שיחק בעבר כדורסלן בית הלוחם תל אביב, אלון דור און, שסיפר: "הליגה הצרפתית היא ליגה מקצוענית חזקה שמתפתחת עוד ועוד בכל שנה. בליגה התנהל קרב משולש בין לה-קאנט, הייר וקבוצתי לשעבר מו, כאשר התארים התחלקו באופן שווה בין הקבוצות. השנה מו עוברת עונה קשה והיא ללא זרים חזקים. קבוצות אחרות כגון לה-פויי (Le-Puy) הן כוח עולה בליגה והעונה מחליפה את מו בצמרת.  על הנייר, מו היא הקבוצה החלשה ביותר שמגיעה לשחק בישראל בבית שמארחת איל"ן רמת גן, בהזדמנות זו ארצה לאחל הצלחה לרמת-גן על הפרקט והצלחה בארגון האירוע הספורטיבי הנכבד הזה".

אילן רמת גן מול בית הלוחם חיפה, גמר פלייאוף כדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: חן גלילי, הועד הפראלימפי)
אילן רמת גן מול בית הלוחם חיפה, גמר פלייאוף כדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: חן גלילי, הועד הפראלימפי)

דניאל נגווין ששיחק לפני שנה באיטליה אמר על ליגת העל האיטלקית: "מדובר בליגה מקצוענית המשלבת זרים, וקבוצת ג'וליאנובה היא חזקה. "בשורות הקבוצה האיטלקית משחק שחקן איראני שלא יגיע לישראל.

על הקבוצה הספרדית סיפר עוזר מאמן נבחרת ספרד ד"ר חבייר פרז, שהגיע לארץ לפני שבוע להעביר השתלמות: "לקבוצה יש 6 שחקנים זרים והם עסוקים כרגע בניסיון להגיע למקום הרביעי בליגה הספרדית על מנת להבטיח את מקומם בפיינל פור".

אם רמת גן תסיים באחד משני המקומות הראשונים היא תעפיל לשלב רבע הגמר אשר יתקיים בתאריכים ה- 7-10.3 בגרמניה ובספרד. מכל בית יעלו השתיים הראשונות שיחולקו בין הבית של האלופה הגרמנית: RSB Turingia Bulls לבין הבית של סגניתה הספרדית CD Ilunion. הפיינל פור יתקיים בין ה 2-5 למאי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!