דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכישה באינטרנט

צרכנות און-ליין / הצרכן הישראלי רוכש פחות אופניים חשמליים וכולם רוצים להיות נינג'ה

לפי דו"ח חדש הישראלים מחפשים הרבה יותר שואבי אבק, קסדות וקונסולות משחקים, ופחות חופשות בברצלונה | מה הפרופיל הצרכני שלך: אימפולסיבי, ידען, אמוציונאלי או חובב חדשנות?

קניות באינטרנט (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קניות באינטרנט (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

דו"ח הצרכנות של זאפ לשנת 2018 מספק לנו הצצה על הרגלי הצריכה של הצרכנים הישראלים. לטוס עולה פחות, המודעות לרכיבה בטוחה עולה ונינג'ה ישראל יצרה ביקוש לחוגי קרב מגע.

לפני ההתרגשות מהנתונים המעניינים, כדאי לדעת שזאפ מנהלת את אחד ממאגרי הביג דאטה בישראל. בזמן שאתם בודקים דברים באינטרנט, החברה מנתחת את הרגלי החיפוש, הקניה, ההתעניינות והתגובות שלכם. אין ספק שבעולם הדיגיטלי ניתוח זה נעשה בקלות יתר, מה שמאפשר לזאפ להוציא את הדו"ח. הדו"ח עצמו הוא נגזרת של ניתוח נתוני דאטה הנאספים מ-25 אתרי הקבוצה, הכוללים מידע על מאות אלפי עסקים בישראל הרשומים במאגרי המידע שלה, בהם מבקרים מדי חודש כ-4 מיליון גולשים ייחודיים, המבצעים מעל 16 מיליון ביקורים.

בלאק פריידי חג של קניות (PEXELS)
בלאק פריידי חג של קניות (PEXELS)

בדו"חות השנתיים ניתן לראות שימוש גובר באינטרנט לצורך צריכה. על פי הדו"ח בשנת 2018 הצרכן הישראלי בודק יותר, משווה יותר וקורא יותר ברשת לפני קבלת החלטה. יש גידול של 17% בכתיבת חוות דעת (בעיקר למסעדות ולתחום הסלולר), 12% של גידול בכלים להשוואת מוצרים. הדו"ח מצביע גם על טרנדים צרכניים: 100% גידול בביקוש לשואבי אבק, לעומת ירידה של 25% בביקוש לאופניים חשמליים בעקבות התאונות בשנה החולפת

מה הצרכן הישראלי מחפש?

המוצרים הפופולריים ביותר לשנת 2018 הם טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים, טלוויזיות, מקררים, שואבי אבק, אוזניות, מזגנים, מכונות כביסה, מצלמות וקונסולות (משחקי טלוויזיה). כשהתחומים המחופשים ביותר הם פיצריות, בנקים, מוסכים, סופרמרקטים, בגדים, קופות חולים, מספרות ועיצוב שיער, מוניות ועורכי דין.

מושפעים מאקטואליה – ירידה של 25% ברכישת אופניים חשמליים וגידול של 120% מרכישת קסדות
השיח הבלתי פוסק בתקשורת וברשתות החברתיות, ומספר הקורבנות שהגיע לשיא בשנת 2018 בתאונות האופניים החשמליים, משפיע על הציבור הישראלי ועל המכירות של האופניים החשמליים וקסדות – הדו"ח מצביע על  ירידה של 25% ברכישת אופניים חשמליים לצד גידול של 120% בביקוש לקסדות. תכנית הטלויזיה "נינג'ה ישראל" השפיעה מאוד על הקהל הישראלי, מאחר ובשנה האחרונה ניכרת עלייה של כ-20% בחיפוש אחר חוגים של אומניות לחימה ועלייה של כ-45% בחיפוש אחר חוגים של ספורט ואתגר.

דומינו'ס פיצה (תמונה מתוך ויקימדיה)
דומינו'ס פיצה (תמונה מתוך ויקימדיה)

אהבה לאוכל לפי מקום מגורים
שכלול הזמנות המזון מצביע על הרגליה תזונה שונים לפי מקומות שונים בארץ: בחיפה אוהבים תאילנדי/נודלס, בכפר סבא ובדרום תל אביב דרום אוכלים בעיקר פיצה, במרכז תל אביב ורמת גן זה סושי – חוץ מבאזור הבורסה שם אוהבים פסטה. ביפו אוהבים סינ,. בבאר שבע ובאילת המבורגר, בירושלים זה הסנדוויץ' והטוסט.

טסים לחו"ל
על פי הדו"ח, הצרכן הישראלי טס בממוצע 3 פעמים בשנה. הדו"ח מחירי נופש בחו"ל חוו ירידה השנה של 15% עד 20%. מדינות מזרח אירופה, ובראשן פולין, הפכו ליעד האהוב על הישראלים, עם עלייה של 40%. לפי ממצאי דו"ח, ברצלונה, פריז ורומא איבדו את מקומן בצמרת, בעוד יוון שומרת על מקומה בצמרת עם עלייה של 20%.

In & out  – הטרנדים של שנת 2018
ממצאי הדו"ח מצביעים על קאמבק של הקונסולה, עם עלייה של כ-44% במוצרי הנינטדו, וזאת בזכות הפופולאריות של קונסולת Nintendo Switch. כניסתו של הדייסון הקפיצה את מכירת שואבי האבק ב-100%, ובמקביל נרשמה ירידה של 49% בחיפוש מחשבים לקולנוע ביתי, ככל הנראה בעקב התחזקות מסכי הסמארט והסטרימרים, שמהווים תחליף הוגן וזול למחשב.

הפרופיל שלנו כצרכנים 
ממצאי הדו"ח מציגים ארבעה פרופילים צרכניים מרכזיים, כאשר כל פרופיל מאופיין בהתנהגות צרכנית שונה ובאמצעותם ניתן לבצע התאמות ומסרים להעלאת האפקטיביות של הקמפיינים עבור בעלי העסקים.

שואב אבק רובוטי (צילום: shutterstock)
שואב אבק רובוטי (צילום: shutterstock)

13.5% מהישראלים הם חובבי חדשנות, צרכנים ששואפים לאמץ טכנולוגיות חדשות וחידושים בכלל, עוד לפני הגעת הטכנולוגיה לנפח שוק משמעותי. הם מבלים בממוצע באתר 4.5 דקות.

37% מהישראלים הם צרכנים אמוציונאליים, שנותנים משקל גדול יותר לשיקולים כמו נראות המוצר או הפופולאריות שלו, על פני שיקולים טכניים ורציונאליים והם מבלים בממוצע באתר 8 דקות.

41% מהישראלים הם ידענים, שנותנים את מירב המשקל בתהליך קבלת ההחלטות שלהם לשיקולים הטכניים ומתחשבים באיכות המוצר וביצועיו. צרכנים אלו מחפשים אשרור לידע שלהם, שעל פיו הם מקבלים החלטות. הם מבלים בממוצע באתר 6 דקות.

רק 4.5% מהישראלים הם צרכנים אימפולסיביים, גולשים אשר מבצעים קנייה של מוצר לאור דחף אימפולסיבי וללא חשיבה ארוכת טווח והתחשבות בכלל השיקולים הכרוכים בקבלת ההחלטה בקניית המוצר. כלומר, קהל צרכני שיקנה את המוצר כאמצעי לרומם את מצב רוחם. והם מבלים באתר בממוצע 4.11 דקות.

נוכלים בטלפון ובאינטרנט (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
נוכלים בטלפון ובאינטרנט (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

הצרכן הישראלי בודק, משווה וקורא ברשת לפני קבלת החלטה
יותר צרכנים כותבים חוות דעת, והם עושים זאת על מנת לפרגן על חווית קניה טובה מחד ולהזהיר מחוויית קניה לא טובה מאידך. ממצאי הדו"ח מצביעים על גידול משמעותי של 17% בכתיבת חוות דעת וגידול של 12% בכלים להשוואת מוצרים.

הגולש הישראלי כתב הכי הרבה חוות דעת שליליות ב-2018 על משרדים ומוסדות ממשלתיים, בנקים, דואר, מטבחים ורהיטים. הכי הרבה חוות דעת חיוביות קיבלו רואי חשבון, אילוף כלבים, בניית ציפורניים ונוטריונים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!