דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / דוז פואה: מדליית ארד לברוך שמאילוב בפתיחת גראנד סלאם פריז בג'ודו

הג'ודו הישראלי ממשיך בתנופה אחרי ההישגים הנהדרים בגרנד פרי ת"א | כבר בפתיחת התחרות היוקרתית בפריז, ישראל רושמת מדליית ארד ראשונה של ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) | דניאל בן דוד הפסיד בקרב על הארד (עד 60 ק"ג)

יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שבועיים אחרי ההצלחה הגדולה בגרנד פרי תל אביב, שהסתיימה עם 7 מדליות עבור ישראל, הנבחרת הישראלית רוצה להמשיך את ההצלחות בזירה בינלאומית גם בגרנד סלאם פריז היוקרתי, המהווה את אחת התחרויות החזקות בסבב העולמי, בהשתתפות 572 ספורטאים מ-97 מדינות שונות בעולם.

לאחר האכזבה האישית בגרנד פרי בתל אביב בו הודח בקרב השני, ברוך שמאילוב חוזר לכושר וזוכה במדליית הארד. שמאילוב, שהפסיד בחצי הגמר לוואזה מרגוולשווילי הגיאורגי, ניצח בקרב על מדליית הארד את מנואל לומבארדו האיטלקי באיפון. טל פליקר הנאבק עם שמאילוב על הכרטיס הבודד לטוקיו 2020 במשקל עד 66 ק"ג, נחל הפסד כואב כבר בסיבוב הראשון. יום נהדר לדניאל בן דוד (עד 60 ק"ג) לא הסתיים עם מדלייה לאחר שהפסיד בקרב על הארד לטימור הגיאורגי וסיים במקום החמישי. בהמשך התחרות נראה את שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק, לי קוכמן ואורי ששון שינסו להביא גאווה מדליות נוספות.

ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) – מדליית ארד

שמאילוב, שניסה להתגבר על ההדחה הכואבת מול הקהל הישראלי, החל את דרכו בתחרות בסיבוב השני, במפגש פיקנטי מול האוקראיני בוגדן איידוב לו הפסיד לפני כשבועיים. גם הפעם זה לא היה קל והקרב הגיע לניקוד הזהב, שם ידו של שמאילוב הייתה על העליונה והוא ניצח בחלוף 4:58 ד'. בשלב שמינית הגמר, הישראלי צבר ביטחון וגבר באיפון על ג'ייקוב ולוייס הקנדי, נצחון שהעלה אותו לרבע הגמר.

היריב הבא היה עבדולה עבדולזליוב הרוסי שעלה ראשון על לוח התוצאות עם ווזארי, הישראלי הראה הרבה אופי והשווה עם וואזרי משלו שלקח את הקרב לניקוד הזהב, בחלוף 5:16 ד' השיג שמאילוב את הוואזרי הנוסף ששלח אותו אל חצי הגמר. מי שחיכה לו בחצי הגמר היה מדליסט הארד מאליפות העולם וואזה מרגוולשווילי הגיאורגי. מפתיחת הקרב היה הגאורגי טוב יותר ופתח את הקרב עם ווזארי מהיר אחרי פחות מדקה, שמאילוב לא וויתר והוסיף ווזארי משלו לאחר 2:13 דק'. הקרב הגיע לגולדן סקור אבל שם הצליח הגאורגי לסיים את הקרב ולשלוח את שמאילוב לקרב על הארד.

הקרב על מדליית הארד – מי שהפריד בין הישראלי למדליה היה מנואל לומבארדו האיטלקי, שזכה לפני כשבועיים במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב. שמאילוב עלה נחוש מאוד והצליח להכניס את האיטלקי לבעיית עבירות עם שני "שידו" לחובתו. הישראלי הרגיש שהקרב הולך לטובתו ולאחר 2:22 שניות הטיל את האיטלקי באיפון נהדר שזיכה אותו במדליית הארד.

טל פליקר, מדליסט הארד מאליפות העולם 2017 ומאליפות אירופה האחרונה בת"א והמדורג במקום החמישי בעולם במשקל עד 66 ק"ג, ממשיך בתקופה המאכזבת שלו אחרי שנוצח כבר בקרב הראשון שלו בתחרות, כאשר הפסיד לאדריאן ניטו הספרדי והודח מוקדם מהצפוי.

דניאל בן דוד (עד 60 ק"ג) החל את יום הקרבות שלו במשקל עד 60 ק"ג בסיבוב השני, שם גבר על יורה ורסטראטן הבלגי שזכה לפני שבועיים בזהב בגראנד פרי תל אביב. בן דוד השיג יתרון וואזרי ובחלוף 2:56 ד' ורסטראטן נאלץ לפרוש, דבר שהעלה את הישראלי לשלב הבא בו ניצח את הבריטי המצוין אשלי מקיינזי בתום דקה ו-6 שניות בלבד מפתיחת הקרב, לא לפני שהבריטי השיג יתרון וואזרי. ברבע הגמר פגש את דאשוודה המונגולי והפסיד לאחר שספג עונש שלישי לחובתו. 

בן דוד המשיך לבית הניחומים, שם גבר ביתרון עונשים על הצ'כי דייוד פולקארביק בתום קרב עיקש שהוכרע בגולדן סקור. בקרב על הארד פגש את טימור הגיאורגי, הקרב החל שקול, אך לאחר 1:22 ד' ספג הישראלי ווזארי עליו הצליח הגארוגי לשמור עד סוף הקרב ולהשאיר את בן דוד בלי המדליה.

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) מדליסט הארד מגרנד פרי ת"א החל את דרכו בניצחון בסיבוב הראשון כאשר גבר על הפיני איטו למנן ביתרון עונשים בתום 2:53 ד' מהפתיחה. בוטבול המשיך בניצחון נוסף ביתרון וואזרי על פיי נג'יה מגמביה. בשמינית הגמר הפסיד למונגולי צוגבטאר צנד-אוחיר באיפון מהיר והודח מהתחרות.

יו״ר איגוד הג’ודו משה פונטי אמר לאחר התחרות כי ״היכולת אינה מקרית וגם ההישגים לא מקריים. היכולת של הספורטאים עקבית ומעידה על עבודה נכונה ומקצועית״. מאמן הנבחרת אורן סמדג׳ה סיכם: ״נבחרת ישראל מוכיחה שוב את היכולת הגבוהה ואת רוח הלחימה הבלתי מתפשרת של כל אחד ואחד מהספורטאים, גם כאן בגרנד סלאם פריז היוקרתי והאיכותי״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!