דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מעצמת ג'ודו / מדליית זהב לשגיא מוקי, כסף לענבל שמש וארד לבוטבול בגרנד פרי ת"א

המשלחת הישראלית ממשיכה לשלוט במזרן ביומו השני של גרנד פרי ת"א | שגיא מוקי זכה בזהב נוסף לקול שאגות הקהל | ענבל שמש הפסידה בגמר וסיימה עם מדליית הכסף | אחרי יום הפכפך, טוהר בוטבול מסיים עם מדליית הארד

שגיא מוקי זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
שגיא מוקי זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גרנד פרי תל אביב ממשיך להאיר פנים למשלחת הישראלית. אחרי שאתמול (חמישי) הכוח הנשי שלט במזרן עם שתי מדליות הזהב של שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) ותמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) ומדליית הכסף של גילי כהן, היום שגיא מוקי הוסיף זהב שלישי והשמיע פעם נוספת את התקווה ב"היכל שלמה". ענבל שמש השיגה את הכסף לאחר גמר מותח וטהר בוטבול השיג את הארד אחרי יום קרבות קשה.

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) – מדליית זהב

אלוף אירופה הטרי ומדליסט הזהב מגרנד סלאם אבו דאבי פתח את יום הקרבות בניצחון מהיר באיפון על האורווגואי אלין אברביניאן שהעלה אותו לשמינית הגמר. מוקי פגש בשלב הבא את האוקראיני סרגיי קריבצ'יץ', עליו הצליח לגבור רק בניקוד זהב עם וואזארי שהעלה אותו לרבע הגמר. בחצי הגמר פגש מוקי את סמי צ'וצ'י הבלגי והכניע אותו אחרי איפון. בגמר מול איביילו איבאנוב, מוקי פתח נהדר וביצע איפון מהיר שחתם יום מצויין מבחינתו עם מדליית הזהב על הצוואר.

לאחר הזכייה אמר מוקי: "אני שמח שפתחתי את 2019 ברגל ימין. אני מרגיש שבארץ אני מצליח לקחת את האנרגיות של קהל וזה מוציא ממני רק טוב. יש לנו קהל ג'ודו בארץ, קהל שהוא בתוך הקרב, מבין ג'ודו, חם ואוהב וראינו את זה. מחר אקום בבוקר לעודד את הנבחרת הישראלית".

שגיא מוקי (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
שגיא מוקי (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)

 

ענבל שמש (עד 63 ק"ג) – מדליית כסף

ענבל שמש עלתה בקלות לרבע הגמר, שם פגשה את ההולנדית ג'ק וואן דב-ברג שהדיחה קודם לכן את אליס שלזינגר (המייצגת את בריטניה), שמש הייתה נחושה לניצחון והשיגה אותו עם איפון שהעלה אותה לחצי הגמר, שם פגשה את הברזילאית קטלין קירדורוס הברזילאית. שמש השיגה יתרון ווזארי מהיר עליו שמרה עד לסיום ועלתה לגמר מול מריה צ'נטרקיו האיטלקייה.

בגמר, שמש זכתה לעידוד מאסיבי מהקהל שדחף אותה בקרב אותו החלה התקפית וניסתה לבצע תרגילים שסוכלו על ידי האיטלקייה. הקרב הלך לניקוד זהב, אך כעבור 32 שניות האיטלקייה הצליחה להפיל את שמש בווזארי ומדליית הכסף השנייה לישראל הולכת לענבל שמש.

שמש אמרה לאחר הזכייה: "אני מאוכזבת שלא סיימתי עם הזהב, המדליה הזו היא סגירת מעגל בשבילי אחרי שעברתי פציעה ארוכה. לבוא לפה ולנצח מול הקהל הביתי זה מדהים. אחרי המדליות של אתמול, הראינו שיש לנו נבחרת כל כך חזקה. יש נו את כל המעטפת כדי להצליח. המטרה היא טוקיו, אני רואה את עצמי עם מדליה אולימפית".

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) – מדליית ארד

בוטבול שלא זכה בתואר גרנד פרי מאז מדליית הארד בגרנד פרי זארגב בחודש יולי, פתח אף הוא בהצלחה עם איפון 3:13 דקות מהפתיחה על הקנדי אנטוני בושארד. בוטבול גבר בשמינית הגמר על האמריקני אלכסנדר טורנר אחרי ניקוד זהב, אבל ברבע הגמר ספג איפון מבורזי קוחזודה ועבר לבית הניחומים שם ניצח את אוגוסטו מילוני ועלה לקרב על הארד.

בקרב על המדליה ניצב מול בוטבול נילס שטומפ השוויצרי, לאחר פתיחה שקולה נפסק עונש לשניהם, אך בוטבול ידע להישאר מרוכז והחל לבצע התקפות שהשתלמו לו עם ווזארי אחרי 3:40 דק', עליו שמר עד הניצחון.

לאחר הניצחון בקרב על הארד, אמר בוטבול: "אני שמח לסיים את היום הזה עם מדליה, הצלחתי להרים את עצמי ולחזור אחרי ההפסד ברבע גמר. יש לי רוח גבית לקראת הניקוד האולימפי. מרגש להתחרות מול הקהל הישראלי שמרים אותך. אחרי הניצחון זאת אופוריה, אין כמו הקהל הישראלי".

טוהר בוטבול (מימין), ענבל שמש ושגיא מוקי, עם המדליות (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
טוהר בוטבול (מימין), ענבל שמש ושגיא מוקי, עם המדליות (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)

מחר יתחרה אורי ששון במשקל (מעל 100 ק"ג), אבל החדשות הקשות מגיעות מכיוונו של פיטר פלצ'יק (100 ק"ג), מדליסט הארד מאליפות אירופה, שלא ייקח חלק בתחרות בשל מחלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!