דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופנה

בלי סודות / ממשיך לצנוח: ויקטוריה'ס סיקרט תסגור עשרות חנויות בשל ירידה במכירות

מותג ההלבשה התחתונה מתקשה להסתגל לשינויים שעובר עולם האופנה | אחרי הירידה ברייטינג של תצוגת האופנה השנתית התפטרות המנכ"לית, דיווחה הרשת על ירידה של 7% ברבעון האחרון | עם זאת, המותג מחזיק עדיין קרוב לאלף חנויות

תצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט 2018 (Photo by Noam Galai/Getty Images IL)
תצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט 2018 (Photo by Noam Galai/Getty Images IL)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

ויקטוריה'ס סיקרט תסגור השנה עשרות סניפים בשל ירידה במכירות. על פי הודעת החברה מסוף השבוע, מותג ההלבשה התחתונה המוביל רשם ירידה של 7% במכירות ברבעון האחרון, דבר שהוביל להחלטת החברה לסגור במהלך השנה הקרובה 53 סניפים. למרות זאת, נותרו למותג כאלף חנויות ברחבי העולם.

צמצום החנויות, והירידה במכירות באים בצל משבר שחווה המותג, שמתקשה להסתגל לשינויים שעובר עולם האופנה בכלל, ועולם ההלבשה התחתונה בפרט, ששמים כעת דגש על הצגת מודל יופי מגוון הכולל דוגמניות במשקלים, מגדרים ומוצאים אתניים רבים.

אישה חולפת על פני חנות של ויקטוריה'ס סיקרט. מרץ 2019. (Photo by Drew Angerer/Getty Images IL)
אישה חולפת על פני חנות של ויקטוריה'ס סיקרט. מרץ 2019. (Photo by Drew Angerer/Getty Images IL)

ויקטוריה'ס סיקרט נחשב עדיין למותג חזק ודומיננטי אך חווה בשנים האחרונות ירידה מתמדת בהיקף המכירות, בזמן שמותגי הלבשה חדשים – כמו avage x Fenty, Aerie, and Third Love – מזנבים במכירותיה ומאיימים עליה. המותגים החדשים משווקים עצמם כרב גוניים ומציגים בשלל תצוגות האופנה, הפרסומות ואתרי המכירות שלהם את מוצריהם כאשר הם נלבשים על ידי נשים ממגוון משקלים, מוצאים אתניים ומגדרים. חלק מהאנשים המובילים את המותגים הללו, היו בעברם אנשי ויקטוריה'ס סיקרט בשלל תפקידים. על פי הערכות בתעשייה, איבדה ויקטוריה'ס סיקרט כ-3.8 מיליון צרכניות בשנתיים האחרונות לטובת המותגים החדשים.

מלבד הירידה במכירות, חווה המותג גם ירידה מתמשכת ברייטינג של תצוגת האופנה המסורתית, כאשר התצוגה האחרונה ששודרה בדצמבר 2018 הגיעה לשפל כל הזמנים בנתוני הרייטינג ומספר הצופים. 3.3 מיליון איש בלבד צפו בשידור של התצוגה המסורתית של מותג הלבשת האופנה המוביל שכאמור התקיימה בחודש נובמבר וכאמור שודרה לקהל הרחב כמנהגו של המותג, זאת לעומת 5 מיליון בשנה שעברה. מבחינת רייטינג קיבלה התצוגה רק 0.9 נקודות בקרב הקהל בין גילאי 18-49.

הזמרת הלסי, והדוגמנית בלה חדיד בתצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט 2018 (Photo by Taylor Hill/FilmMagic/Getty Images IL)
הזמרת הלסי, והדוגמנית בלה חדיד בתצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט 2018 (Photo by Taylor Hill/FilmMagic/Getty Images IL)

הרייטינג של תצוגות האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט יורד באופן מגמתי מאז 2013 כשמעבר לביקורת על מודל היופי החד גוני בתצוגה, ניתן לייחס את הצניחה בנתונים גם לגורמים נוספים כגון המעבר משידור ברשת CBS לרשת ABC ושינוי יום השידור משלישי באופן מסורתי ליום ראשון בפעם הראשונה. גורם נוסף שהוריד מהציפייה לשידור התצוגה הוא כמות הטיזרים, והמידע שכבר נחשף ושותף ברשתות החברתיות השונות במהלך החודש שעבר בין התצוגה לשידור.

השנה זכתה התצוגה לביקורת קשה לאחר התבטאות של מנכ"ל השיווק של מותג בראיון ל'ווג' לרגל התצוגה, בה הגן על הבחירה שלא ללהק נשים טרנסיות או במידות "גדולות" מנימוקים של "הגנה על שם ואפיון המותג". את המחאה הובילו דוגמניות רבות בהובלת ארגון 'ברית הדוגמניות'. בנוסף, לפני כשבועיים הודיעה ג'אן סינגר, מנכ"לית מותג ויקטוריה'ס סיקרט, על התפטרותה, זאת לאחר שלא הצליחה להביא לשינוי במכירות המותג שיורדות בחדות בשנים האחרונות.

בראיון שהעניק אדוארד ראזק, מנכ"ל השיווק של החברה המחזיקה במותג ויקטוריה'ס סיקרט למגזין 'ווג' לרגל התצוגה הגן על הבחירה להציג אידיאל יופי מונוטוני שנדמה שלא מדביק את הקצב עם המגמות שעוברות על עולם האופנה ותרבות בכלל ואמר כי "למותג יש דימוי מסוים, זווית הסתכלות מסויימת. יש לו היסטוריה. קשה לבנות מותג".

אד ראזק מדבר מאחורי הקלעים אל הדוגמניות של ויקטוריה'ס סיקרט 2018 (Photo by Dia Dipasupil/Getty Images for Victoria's Secret)
אד ראזק מדבר מאחורי הקלעים אל הדוגמניות של ויקטוריה'ס סיקרט 2018 (Photo by Dia Dipasupil/Getty Images for Victoria's Secret)

ראזק הגדיל לעשות כשהוסיף שלדעתו לא כדאי למותג ללהק דוגמניות טרנסיות או במידות גדולות מתוך שמירה על "ערכי המותג ותדמיתו". בהמשך הראיון, בתשובה לשאלה מדוע עד כה, ביותר מ-20 שנות תצוגה לא צעדה על המסלול אף דוגמנית טרנס*ית או דוגמנית הנחשבת כדוגמנית "מידות גדולות" שאל: "כדאי שתהיה דוגמנית טרנסקסואלית בתצוגה? לא ולא. אני לא חושב שכדאי לנו, למה לא? כי התצוגה עוסקת בפנטזיה. זה בידור שנמשך 42 דקות".

ההצהרה המקוממת והטרנספובית של הבכיר עוררה מחאה, אותה מובילות דוגמניות, ובמיוחד דוגמניות ששואפות להופיע בהמשך הקריירה על המסלול של ויקטוריה'ס סיקרט ולקבל את הכנפיים היוקרתיות של המותג. בפוסט שהעלה ארגון 'ברית הדוגמניות', המתפקד כמעין ארגון יציג של דוגמניות כי כפרילנסריות הן מנועות מלהתאגד, נכתב כי הן "מאוכזבות מההערות האחרונות של מנכ"ל השיווק אד ראזק בקשר לדוגמניות מידות גדולות וטרנסיות". עוד הוסיפו כי "הערות כאלה יוצרות סביבת עבודה עוינת בעבור מי שלא עומדות בתבנית של ויקטוריה'ס סיקרט, כזו הכופה אידיאל יופי לבן, סיסג'נדרי (הלימה בין מין ביולוגי ומגדר – מ.ה), צעיר ורזה".

בהמשך הפוסט, שזכה בינתיים לשיתופים רבים וכיכב בסטורי של דוגמניות רבות, ביניהן הדוגמנית למידות גדולות רובין לאוולי, והדוגמנית הטרסנית טדי קווינליבן, מציינות ב'ברית הדוגמניות' כי לצד החד-גוניות וההדרה, נתקל המותג בשנה האחרונה בהאשמות על הטרדות מיניות שחוו דוגמניות מצד צלמים בעת עבודה עבורו, וקראו למותג להצטרף לתכנית ריספקט שהן מובילות במטרה להתמודד עם תופעת ההטרדות המיניות ועם החוקים הפרוצים בתעשיית האופנה. את הפוסט חתמו הדוגמניות בקריאה לסולידריות. "כשכל חלק מהתעשייה שלנו מודר או מדוכא, והניצול פורח, זה פוגע בכולנו. אנחנו יכולות וצריכות לעשות טוב יותר".

הזמרת הלסי, שהופיעה בתצוגה וליוותה את הדוגמניות בעודן על המסלול, שיתפה בעמוד האינסטגרם שלה פוסט בו התנערה מהאמירות הטרנספוביות והמפלות של המותג והסבירה כי נאמרו לאחר הצילומים. "כחברה בקהילה הלהטב"קית+, אני לא יכולה להיות סובלנית כלפי היעדר גיוון, בייחוד כזו שנעשית עקב סטריאוטיפים". עוד הוסיפה הזמרת בפוסט שזכה למאות אלפי לייקים: "אם את/ה טרנס*, והערות הללו גרמו לך להרגיש מנוכר/ת ומבוטל/ת דע/י שיש לך בני ברית. אנו עומדות בסולידריות, ורק קבלה שלמה ומוחלטת היא הפנטזיה שאני תומכת בה".

https://www.instagram.com/p/Bq6NQraB3jy/?utm_source=ig_embed

לאחרונה אפילו דוגמנית העל קנדל ג'נר שהשתתפה בתצוגה האחרונה של ויקטוריה'ס סיקרט, בחרה לצאת כנגד הטרנספוביה שמציג המותג ושיתפה בסטורי באינסטגרם מסר הקורא לתמוך בנשים טרנסיות. אביה של קנדל, יצא מהארון כאישה טרנסית לפני שלוש שנים וידוע מאז כקייטלין ג'נר. גם מלאכיות העבר קרלי קלוס ולילי אלדרידג' שיתפו מסרים התומכים באנשים טרנס* ולא בינאריים במחאה על אופן פעילותה של ויקטוריה'ס סיקרט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!