דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד העבודה והרווחה

סגירת המעונות לנערות / סגירת ההוסטלים לנערות בירושלים נעצרה, אך עתידם עדיין לא ברור

משרד הרווחה חזר בו מסגירת שלושת ההוסטלים בירושלים, אך הם יסגרו לשיפוץ, כשלא ברורות ההשלכות על הנערות במקום ועל הצוות הקיים | שני המעונות בצפון עדיין צפויים להסגר | משרד העבודה והרווחה: "הרצף הטיפולי לנערות לא יפגע"

ראש העיר ירושלים משה ליאון בסיור באחד המעונות של חסות הנוער (ללא קרדיט)
ראש העיר ירושלים משה ליאון בסיור באחד המעונות של חסות הנוער (ללא קרדיט)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד הרווחה טען בימים האחרונים שחזר בו מה הכוונה לסגור שלוש הוסטלים לנערות בירושלים (בית אריאל, בית הצברית ואורנים), אך עתידם עדיין לא ברור: במענות צפויים להתחיל שיפוצים בזמן הקרוב, ולא ברור כמה זמן יעמדו סגורים ומה עתידו של הצוות הפועל במקום. הנערות שנמצאות במוסדות יועברו למסגרות אחרות, דבר שעלול לפגוע ברצף הטיפולי שלהם. שני ההוסטלים הנוספים, בעפולה ובבית שאן, עדיין צפויים להסגר.

בשבוע שעבר הודיע משרד הרווחה על סגירת חמישה הוסטלים לנערות בסיכון,חסות הנוער: בית אריאל, אורנים, ובית הצברית בירושלים, בית סנונית בכפר רופין ,ומעונית עפולה. עם ההודעה על הסגירה פתחו בוגרות ההוסטלים במאבק, ופרסמו פוסטים בפייסבוק תחת התיוג #מסיכון_לסכנה, בהם סיפרו על התפקיד המשמעותי שמילאו מוסדות אלה בחייהם. כעת כאמור הודיע המשרד כי חזר בו מכוונתו לסגור את שלושת המעונות בירושלים, אך למרות ההודעה – נראה שעדיין לא ברור מה יעלה בגורלם.

בהודעה משבוע שעבר אף ציינה כי לאחר שיפוץ של המבנים יצא מכרז חדש. בפועל, המשמעויות ממהלך כזה של סגירה ושיפוץ הן שהנערות המטופלות בהוסטלים  יפוזרו למסגרות אחרות, העובדים לא יוכלו לעבוד במקום, והיות ואין לדעת כמה זמן ייקח השיפוץ בפועל, למעשה ההוסטלים כפי שהם קיימים היום לא ימשיכו לפעול, והנערות לא יזכו לרצף טיפולי.

בית הסנונית – מעון לנערות בסיכון בכפר רופין (ללא קרדיט)
בית הסנונית – מעון לנערות בסיכון בכפר רופין (ללא קרדיט)

אתמול התקיים סיור בהוסטלים בירושלים בו השתתפו מנכ"ל משרד הרווחה וראש העיר משה ליאון, חברי מועצת העיר, בוגרות של ההוסטלים ועובדים. בשונה מהודעת המשרד, חברת מועצת העיר עינב בר כהן שהשתתפה בסיור, טוענת שמשרד הרווחה לא סיפק תשובות מספיק ברורות האם ההוסטלים באמת ימשיכו לפעול. לדבריה, "לצערנו, למרות שנראה שישנה היענות מצד משרד הרווחה לשמר את פעילות ההוסטלים, לא קיבלנו תשובות חד משמעיות ולכן נמשיך ונדרוש אותן, נלווה את המאבק ולא נרפה עד שנדע שהנושא מטופל".

במהלך הסיור אמרה בר כהן: "אני מרגישה קשר אישי עמוק לנערות, להוסטלים ולפעילותם. הייתי שם, ראיתי בעצמי את ההשפעה הענקית שלהן על הנערות ועל עתידן. שמחתי לשמוע את התחייבות כי ההוסטלים ימשיכו לפעול במתכונת הנוכחית, הן מצד ראש העיר והן מצד מנכ"ל משרד הרווחה, אך עדיין נשארו כמה שאלות פתוחות שנדרוש עליהן תשובות ברורות. אני מחויבת למאבק ואעשה כל שביכולתי כדי להבטיח את המשך פעילותם של ההוסטלים בירושלים."

משרד הרווחה הודיע כי במהלך השנה הקרובה יסגרו חמישה הוסטלים של במשרד הרווחה טוענים מדובר בחלק מרפורמה בחסות הנוער, אך בפועל המגמה שמסתמנת היא סגירת המעונות הפתוחים (מסגרות טיפוליות בקהילה) והשארת המעונות הנעולים (חלופת מאסר). מעבר לכך שלא ברור מה יהיה הפתרון עבור הנערות, בעקבות המהלך הזה של משרד הרווחה יפוטרו עשרות עובדים.

משרד הרווחה מבהיר כי אף נער או נערה לא יפגעו מהתהליך וכולם ישובצו במסגרות המתאימות להם תוך מתן רצף טיפולי הולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!