דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הבנות ראשוניות / ועד עובדי קרב: משרד החינוך יכלול את תנאי ההסכם הקיבוצי במכרז החדש

על פי הודעת הוועד, תצומצם הפגיעה בעובדי התשתית, בעובדים ברשויות המפעילות את התוכנית במימון עצמי, וכן בעובדות הגנים | ידאגו לכך שלא יצאו עובדים מהגנת ההסכם הקיבוצי בשל תקרת שעות ההעסקה, וירוכך מנגנון 'ריצוי הלקוחות'

הפגנת עובדי קרן קרב. ארכיון (ללא קרדיט)
הפגנת עובדי קרן קרב. ארכיון (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהודעה שפרסם ועד עובדי תוכנית קרב לעובדים בפייסבוק דיווח על התגבשות הבנות ראשוניות עם משרד החינוך לתיקון המכרז להפעלת התוכנית, ולצמצום הפגיעה בעובדים. על פי ההודעה יישמר ההסכם הקיבוצי במלואו במסגרת המכרז, לרבות התנאים הסוציאליים של המדריכים ושל עובדי התשתית.

עובדי קרן קרב בחגיגות ה-1 במאי (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי קרן קרב בחגיגות ה-1 במאי (צילום: ניצן צבי כהן)

על פי ההבנות, תצומצם הפגיעה בעובדי התשתית, בעובדים ברשויות המפעילות את התוכנית במימון עצמי, וכן בעובדות הגנים, זאת לצד מיתון פגיעות נוספות בעובדים. כמו כן מציין הועד כי במסגרת קביעת התקרה לשעות ההעסקה בתוכנית, ידאגו לכך שלא יצאו עובדים מהגנת ההסכם הקיבוצי, וכי ירוכך מנגנון 'ריצוי הלקוחות', שעל פי המכרז המקורי אמור היה לשלול מרכזי התוכנית את היכולת להגן על עובדיהם מפני החלטות שרירותיות של לקוחות התוכנית. "מהלך הדיאלוג וההסדרה חיזק את המחויבות של כל הגורמים המעורבים לשמירה על תכנית קרב ועובדיה" כתבו.

בוועד הדגישו כי השינוי בעמדת משרד החינוך הושג כתוצאה ממאבקם הנחוש של העובדים, שכלל הפגנות, מאבק ציבורי, שביתה ופעולה משפטית, ולאחר מגעים אינטנסיביים עם ההסתדרות בשבוע וחצי האחרונים. "במאבק הזה הבאנו לידי שיא את יכולות הפעולה וההתארגנות שלנו, בהתגייסות חסרת תקדים של העובדים, עבודה קשה ונחושה של ההסתדרות וגורמי סיוע מקצועיים, תמיכה חשובה של שותפינו מהחברות, וחיזוק חשוב מצד בעלי תפקידים ברשויות, בתי ספר והנהגות הורים" כתב הוועד. "אלה גרמו למשרד החינוך להיכנס למהלך דיאלוג ופשרה. אין ספק שבקונטקסט המאתגר של בחירות וכנסת מושבתת – הגענו להישג המקסימלי שניתן. הסתיים השלב הנוכחי במאבק. צפויה לנו עוד דרך ארוכה ולא פשוטה. אנחנו עומדים על המשמר ודרוכים לכל התפתחות. במידה שייווצרו איומים חדשים, נפעל בהתאם".

בעקבות מאבק העובדים הנחוש – עבודת הרשתות, פעולות השטח, השביתה, הפגנת האלף, האיום בהגשת התביעה המשפטית ועוד – חל שינוי…

Posted by ‎התאגדות עובדי ועובדות תכנית קרב‎ on Monday, March 11, 2019

עובדי קרב מועסקים כיום על ידי החברה למתנ"סים, אך המכרז הנוכחי יקבע את זהות מפעיל התוכנית לחמש השנים הבאות. בעוד שהסכם ניסנקורן-כחלון מיולי 2015 הסדיר את העסקתם הרציפה 12 חודשים בשנה – העובדה שהתכנית עוברת מכרז אחת למספר שנים עשויה להביא את העובדים שוב ושוב למצב של איום על התאגדותם ויציגותם. רק לאחרונה חתמו הוועד וההסתדרות על הסכם קיבוצי ראשון מול החברה למתנ"סים, אשר עיגן את הישגי 2015. במעמד ההסכם נכח גם שר האוצר משה כחלון, שאנשי משרדו ליוו את המו"מ הקיבוצי. עם זאת, דווקא נציגי משרד החינוך, שהתוכנית מופעלת בשירותו – נעדרו. במידה ובעקבות המכרז יוחלף הזכיין בתוכנית, ייתכן ויהא על העובדים להיאבק פעם נוספת על מנת להבטיח את קליטתם ואת עיגון ההסכם הקיבוצי גם מול המעסיק החדש.

במעמד החתימה על ההסכם הבהיר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי: "יש לוודא כי תנאי המכרז של משרד החינוך לא פוגעים בתנאי העובדים ביחס להסכם הקיבוצי". עובדי תוכנית קרב מלווים גם על ידי חטיבת עובדי החינוך בהסתדרות המעו"ף, אגף כלכלה בהסתדרות והלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!