דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חסות הנוער

סגירת המעונות לנערות / נמשך המאבק נגד סגירת ההוסטלים לנערות בסיכון: עשרות הפגינו בי-ם

עובדות ובוגרות של חמשת ההוסטלים לנוער במצבי סיכון שמייעד משרד הרווחה לסגירה חסמו למספר דקות את הכניסה לעיר, אחד המפגינים נעצר | שר הרווחה חיים כץ צפוי להיפגש היום ומחר עם בוגרות ההוסטלים

הפגנה נגד סגירת ההוסטל לנערות בסיכון. (קרדיט כוח לעובדים)
הפגנה נגד סגירת ההוסטל לנערות בסיכון. (קרדיט כוח לעובדים)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות עובדות ובוגרות של חמשת ההוסטלים לנוער במצבי סיכון שמייעד משרד הרווחה לסגירה, הפגינו (ראשון) סמוך לגשר המיתרים בכניסה לירושלים. במהלך ההפגנה חסמו המפגינות את הכביש לכמה דקות אחד המפגינים נעצר. העובדות קראו:"חיים כץ תתפטר הנערות שוות יותר" ו"מסיכון לסכנה". מאוחר יותר עברו המפגינים למחות מול משרד הרווחה. שר העבודה והרווחה חיים כץ צפוי להיפגש היום ומחר עם בוגרות ההוסטלים. עוד צפוי השר לכנס מחר ישיבה של גורמי המקצוע במשרד על מנת לבחון אפשרויות נוספות בנושא.

הפגנה נגד סגירת ההוסטל לנערות בסיכון. (קרדיט כוח לעובדים)
הפגנה נגד סגירת ההוסטל לנערות בסיכון. (קרדיט כוח לעובדים)

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, אמרה למפגינים כי "משרד הרווחה מתנהל בחוסר שקיפות ובחוסר עקביות. הדרישה שלנו היא שהמשרד ייקח כמה צעדים אחורה. אם רוצים לעשות רפורמה, צריך לעשות אותה באופן שקוף, ומקצועי ולקחת בחשבון את כלל הגורמים. הנערות והעובדים אינם מטבע עובר לסוחר. הם חלק משירותים חברתיים שצריכים להיות מופעלים על ידי המדינה, וכשהמדינה מפריטה, זו התוצאה. איגוד העובדים הסוציאליים ימשיך לגבות את המאבק".

ח"כ קארין אלהרר (כחול לבן), שנשאה אף היא דברים בהפגנה, אמרה כי "נראה שמשרד הרווחה שכח את תפקידו- לדאוג לשכבות המוחלשות בחברה הישראלית. עשרות נערות בסיכון, שאין להן מסגרת משפחתית או ביתית לחזור אליה, עומדות חסרות אונים מול הררי הביורוקרטיה של המשרד. ההוסטלים שמשמשים עבורן כמקלט חם, עומדים בפני סכנת סגירה, וזאת מבלי שנמצאת חלופה הולמת ומתאימה. הצעקה שלהן, היא הצעקה של כולנו. באנו היום להביע אותה באופן חד משמעי".

לפני כשלושה שבועות הודיע משרד הרווחה על סגירת חמישה הוסטלים לנערות בסיכון של חסות הנוער: בית אריאל, אורנים, ובית הצברית בירושלים, בית סנונית בכפר רופין ,ומעונית עפולה, זאת במסגרת רפורמה המתוכננת במערך. עם ההודעה על הסגירה פתחו בוגרות ההוסטלים במאבק, ופרסמו פוסטים בפייסבוק תחת התיוג #מסיכון_לסכנה, בהם סיפרו על התפקיד המשמעותי שמילאו מוסדות אלה בחייהם. מאז חזר בו המשרד מהכוונה לסגור את ההוסטלים בירושלים.

בשבוע שעבר הפגינו כשמונים בוגרות ההוסטלים בית סנונית ומעונית עפולה, לצד אנשי הצוות בהוסטלים, מול משרד הרווחה. שני המוסדות עתידים להיסגר בעוד פחות מחודש, באמצע שנת הלימודים, במסגרת רפורמה בחסות הנוער עליה הודיע המשרד לפני כשבועיים.

ההפגנה נגד סגירת ההוסטלים של חסות הנוער. (צילום: חן רבאון שרי)
ההפגנה נגד סגירת ההוסטלים של חסות הנוער. (צילום: חן רבאון שרי)

מעונות חסות הנוער הופרטו לפני כשני עשורים והועברו מידי משרד הרווחה לידי עמותת עינ"ב שהפעילה אותם עד השנה שעברה. במכרז שהתקיים בתחילת שנת 2018 שכתה חברת כוח האדם "דנאל" וחברת תפארת בית חם במכרז להפעלת המעונות. בעקבות הודעת הזכייניות החדשות כי אין בכוונתן לכברד את ההסכמים הקיבוציים שחתמה המפעילה הקודמת עם ארגון כוח לעובדים, לוותה החלפת המפעילים במחאה נרחבת של עובדי חסות הנוער.

באם אכן ייסגרו חמשת ההוסטלים, יסמן המהלך מגמה של מעבר ממעונות פתוחים (מסגרות טיפוליות בקהילה) והשארת המעונות הנעולים, בהם שוהים נערות ונערים שהושמו בהם מתוקף צו בית משפט.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!