דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ג'ודו / עשה זאת: טל פליקר חוזר לעצמו עם מדליית זהב בגרנד פרי טביליסי

פתיחה מרשימה לנבחרת ישראל בג׳ודו עם שתי מדליות ביומה הראשון של תחרות גראנד פרי טיביליסי, גיאורגיה | מדליית זהב לטל פליקר שסבל לאחרונה מחוסר מזל ומדליית כסף לגילי כהן שממשיכה את יכולתה המשובחת השנה

יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מדליה ראשונה לטל פליקר בשנת 2019. פליקר יצא מהתקופה הרעה עם מדליית זהב (עד 66 ק"ג) ביום שישי בגרנד פרי טביליסי, גאורגיה. הישג נהדר לגילי כהן שזכתה במדליית הכסף (עד 52 ק"ג) וממשיכה בעקביות ובנחישות להביא הישגים בתחרויות הגדולות. התחרות תימשך עד יום ראשון, ללא ישראלים בכירים כמו: שגיא מוקי, פיטר פלצ'ק, טוהר בוטבול ואורי ששון בגברים וללא תמנע נלסון לוי בנשים.

טל פליקר (עד 66 ק״ג) – מדליית זהב

מדליסט הארד מאליפות אירופה החל את דרכו בתחרות בסיבוב השני עם ניצחון מול קוסקוב מוהמט מטורקמניסטן, לאחר שיריבו שספג שלושה עונשים הודח. בסיבוב השלישי חיכה לו איוב אלידריסי מקטאר וגם כאן ניצח פליקר בזכות עונש שלישי לקטארי ברבע הגמר גבר פליקר היה גבר על דימיטרי שרשן מבלארוס, הפעם עשה זאת עם וואזרי ובהמשך איפון בחלוף 3:10 דקות. בחצי הגמר זכה בניצחון נוסף וחשוב, שם גבר בתוך הגולדן סקור על איסמעיל איבראחימוב האזרי כאשר שלושה עונשים לחובתו העלו את פליקר לגמר התחרות בתום 4:56 ד'.

הקרב על הזהב – בגמר פגש פליקר יריב צעיר ומפתיע, המקומי גיאורגי טוטאשווילי. פליקר היה מרוכז והתחמק בקלילות מההתקפות של הגאורגי. 56 שניות לסיום הצליח הישראלי לעשות ווזארי עליו שמר עד סוף הקרב שבסיומו זכה במדליית הזהב ושחרר הרבה מאוד לחץ. יש לציין, שברוך שמאילוב, יריבו של פליקר על מקום בטוריו 2020, לו הפסיד פליקר בקרב על הארד בגרנד סלאם יקטרינבורג, לא השתתף בתחרות.

Posted by ‎איגוד הג'ודו בישראל , Israel Judo Association‎ on Friday, March 29, 2019

גילי כהן (עד 52 ק״ג) – מדליית כסף

כהן ,שזכתה השנה בזהב בגרנד סלאם יקטרינבורג ובארד בגרנד פרי ת"א, החלה את יום הקרבות עם ניצחון באיפון מול הקזחית אנה קזיולינה בחלוף 3:24 ד', ברבע הגמר המשיכה עם ניצחון נוסף נגד גולבדם באבאמורטובה מטורקמניסטן 2:20 ד' מהפתיחה.

בחצי הגמר פגשה יריבה חזקה בדמות אסטידה גינטו הצרפתייה. שתי היריבות ספגו שני עונשים ורק בתום 8:24 ד' ספגה הצרפתייה את העונש השלישי לחובתה כשהקרב היה כבר בניקוד הזהב. בגמר חיכתה לכהן אודט ג'יאופרידה מאיטליה, כבר בפתיחת הקרב השיגה האיטלקייה יתרון ווזארי ולקראת סיוטם הקרב השיגה ווזארי שני ואיפון שחתם את הקרב וכהן סיימה עוד תחרות על הפודיום.

יתר הישראלים: תמר מלכה (עד 48 ק״ג) ניצחה באיפון את הקזחית אביבה אבוזקינובה אך הפסידה למרינה צ׳רניאק מאוקראינה  נועה מינצקר (48 ק"ג) הפסידה בקרב הראשון לסנטורק הטורקיה. דניאל בן דוד (עד 60 ק"ג), ומעיין גרינברג (57 ק"ג) הפסידו בקרבות הראשונים.

אורן סמדג'ה מאמן נבחרת הגברים לאחר התחרות: "אני גאה בטל פליקר שחוזר לעצמו לאט לאט אחרי תקופה לא פשוטה עבורו. מקום חמישי לפני שבועיים בגראנד סלאם יקינטבורג ברוסיה, והיום מדליית הזהב בגראנד פרי טיביליסי גיאורגיה. גאה בכל ספורטאי הנבחרת שמחוייבים להשקעה ולעבודה הקשה".

שני הרשקו מאמן נבחרת הנשים לאחר התחרות: "גמר שני ברציפות לגילי שמגלה יציבות, מתקדמת וצוברת ביטחון ונקודות חשובות. כמובן שיש אכזבה מההפסד בגמר אבל בשלב הזה כל הפסד כזה ישמש אותנו כדי להתקדם, גאה בה ובכל ספורטאיות הנבחרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!