דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פנסיות

אל תשליכני / בר דוד לכחלון: פעל בדחיפות למנוע פגיעה בקצבאות הפנסיה הוותיקות

יו"ר ההסתדרות פנה לשר האוצר בבקשה להתערב במשבר בהקדם ולמנוע קיצוץ של 1.25% מהקצבאות של אלפי גמלאים ביוני הקרוב | בר דוד: "ציבור הגמלאים לא צריך לשלם את מחיר העיכוב במציאת פתרון"

הפגנת הסתדרות הגמלאים נגד הרפורמה בסיעוד והקפאת הפנסיות. 4 בנובמבר 2018 (צילום: עמר כהן)
הפגנת הסתדרות הגמלאים נגד הרפורמה בסיעוד והקפאת הפנסיות. 4 בנובמבר 2018 (צילום: עמר כהן)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה אתמול (שלישי) לשר האוצר משה כחלון וקרא לו לפעול בדחיפות לדחיית מועד ביצוע ההפחתה בגמלאוֹת אותן מקבלים עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר. בחודש יוני הקרוב אמורה להיפגע גמלתם של מאות אלפי חוסכים קרנות הפנסיה הוותיקות בשיעור של 1.259%, וזאת בהתאם להחלטה שקיבלה הממונה לשעבר על שוק ההון דורית סלינגר. ביום שלישי הבא תקיים הסתדרות הגמלאים הפגנה נגד הקיצוץ הצפוי.

מכתבו של בר-דוד מגיע בהמשך לפנייה קודמת מהחודש שעבר, בה התריע יו"ר ההסתדרות כי החל מקצבת חודש יוני 2019 תיפגע באופן חמור גמלתם של מאות אלפי עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר. משמעות הפגיעה הצפויה, הינה הפחתת סכומים לא מבוטלים מציבור הגמלאים אשר תלוי בקצבה לקיום בסיסי. כיום מקבלים  270 אלף גמלאים קצבאות מקרנות אלו, ו-170 אלף גמלאים נוספים אמורים להתחיל לקבל את הקצבה בשנים הקרובות.

ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף. (צילום: יחצ)
ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף. (צילום: יחצ)

"מדובר בפגיעה חד משמעית בזכותם של גמלאים להתקיים בכבוד, שכן ההפחתה בגימלה משמעה פגיעה ביכולת לרכוש מוצרי מזון, תרופות ושאר צרכי חיים בסיסיים", כתב בר-דוד. "ציבור הגמלאים אינו אמור לשלם את מחיר העיכוב במציאת פתרון הולם לסוגיה ואת מחיר העיכוב בהרכבת הממשלה".

בר-דוד קרא לכחלון לפעול בדחיפות לדחיית מועד ביצוע ההפחתה ולקבוע ישיבה בנושא, וזאת מתוך אחריות ורכישות חברתית, בין היתר לאוכלוסייה הוותיקה במדינה.

ביולי 2018 החליטה הממונה על הקודמת על שוק ההון הפנסיה והביטוח, דורית סלינגר לאפשר לחברת עמיתים המנהלת את קרנות הפנסיה הוותיקות לבצע קיצוץ של 1.2% בקצבאות של המבוטחים תוך שנה. ברשות הסבירו אז את הקיזוז כצעד הכרחי, הנובע ממצבן האקטוארי של הקרנות שנכנסו לגרעון לאחר שוועדת הכספים נמנעה מהעלאת גיל הפרישה לנשים, מאחר ולא הצליחה להגיע להסכמות עם פקידי האוצר בנושא. במהלך החודשים הבאים לאחר אותה ישיבה בוועדת הכספים, לא נרשמה התקדמות של ממש לקראת חקיקה בנושא עד שהוחלט על פיזור הכנסת. נושא גיל הפרישה לנשים, שנמצא במוקד הדיון, צפוי להיפתח לדיון בכנסת הקרובה.

לפני כשבועיים נפגש שר העבודה והרווחה חיים כץ עם הממונה על שוק ההון משה ברקת, במטרה לדחות את הפגיעה בקרנות עד למציאת פתרון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!