דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כבאות

משבר בכבאות / הכבאים במחאה כנגד צעדי נציב הכבאות: "לא נשלים עם התעמרות"

שערי הכניסה לנציבות הכבאות בראשל"צ נסגרו בידי עשרות כבאים, במחאה על שינוי חד צדדי בשיבוצי הכבאים במחוז יו"ש | יו״ר ארגון הכבאים, אבי אנקורי: "צעדי המחאה נועדו לשמור על הכבאים וגם על האזרחים"

מחאת הכבאים נגד החלטות חד צדדיות של הנציב דדי שמחי(צילום ארכיון: ארגון הכבאים)
מחאת הכבאים נגד החלטות חד צדדיות של הנציב דדי שמחי(צילום ארכיון: ארגון הכבאים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות כבאים מחו בשעות הבוקר (ראשון) כנגד החלטתו החד צדדית של נציב הכבאות הארצית דדי שימחי לשנות שיבוצי כבאים המוצבים במחוז יו"ש. הכבאים סוגרים את שערי הכניסה לנציבות בראשון לציון. בשעה זו מתקיים דיון בבית הדין לעבודה בירושלים בנושא.

"צעדי המחאה נועדו לשמור על הכבאים וגם על האזרחים, שכן המחאה נועדה להבטיח את שלומם וביטחונם בזמן אמת", אמר יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי, "לא נאפשר לנציב להזיז כבאים 85-100 ק"מ מתחנות האם שלהם, רק בגלל שיגעון הגדלות של הנציב, מבלי שיכירו את אזורי הפעילות והרגישות הייחודית של מחוז יו"ש".

כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

רק לאחרונה נחתם הסכם בין ארגון הכבאות למשרד האוצר, המסדיר תשלום תוספות השכר בגין השירות ביהודה ושומרון, בהתאם להחלטה קודמת של בית הדין לעבודה. באופן חריג, נציבות הכבאות וההצלה עצמה לא הייתה שותפה לחתימת ההסכם. במהלך סוף השבוע התמודד מערך כיבוי האש עם כיבוי שריפות סמוך לקריית שמונה, ליד היישוב נעורה שמועצה האיזורית גלבוע, ובמקומות נוספים, לאחר ששבוע לפני כן בל"ג בעומר ארעו שריפות ענק שגרמו לנזקים גדולים ביישוב הראל, מבוא מודיעים ובמקומות נוספים. ארגון הכבאות טען כי שינויים חד צדדיים שיזמה הנציבות בנושא אי-אישורן של שעות נוספות, גרמו אף הם לפגיעה במערך המבצעי.

"כבאים מאוימים על ידי שימחי על בסיס יומי כדי שלא יישמעו להוראות הוועד, אבל הכבאים לא מוכנים להשלים עם אי יישום הסכמים, התעמרות, היעדר ביטוחים בסיסיים שהנציבות לא משלמת, גיבוי למפקדים שיש נגדם תלונות במשטרה ובנש"מ ועוד" הוסיף אנקורי. "גם הנסיון הנוכחי לכפות רוטציה של כבאים באזור יו"ש, למרות שהנושא נמצא לפתחו של בית הדין רק מראה את אווירת הטרור שהנציב מכתיב". לטענת הארגון ההחלטה על שינוי שיבוצי הכבאים במחוז יו"ש התקבלה בחופזה, למרות שנקבע בנושא דיון בבית הדין לעבודה.

בנציבות כבאות והצלה לישראל הגיבו לדברים: "הנחיות הועד הסותרות את הנחיות המפקדים מייצרת פגיעה קשה בתפקוד המערך. לא יעלה על הדעת שבגוף חירום, הירארכי, לובש מדים האמון על הצלת חיי אדם, ועד העובדים יתערב בהחלטות מבצעיות ויסכן את הציבור. אנו רואים את התנהלות הועד בחומרה רבה ונפעל למיצוי ההליכים בכל הכלים העומדים לרשותנו למען הצלת חיים, למען הציבור בישראל".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!