דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך לכל / יו"ר מרכז השלטון המקומי לרה"מ: פעל להמשך סבסוד תכנית הצהרונים

בשלטון המקומי חוששים לתכנית בשל ההכרזה על בחירות, מאחר שהממשלה צריכה לאשר את הסבסוד לתכנית בכל שנה מחדש | בנוסף דרש חיים ביבס מנתניהו כי יתערב בהחלטה על תקצוב בנייתן של 1,600 כיתות לימוד חדשות, ובחידוש הפוליסה לביטוח תאונות אישיות

ילדים בצהרונים. המצולמים אינם קשורים לכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
ילדים בצהרונים. המצולמים אינם קשורים לכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
דוד טברסקי

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, פנה אתמול (שלישי) לראש הממשלה בדרישה כי יתערב ויפעל למען המשך סבסוד תכנית הצהרונים, תקצוב 1,600 כיתות לימוד וחידוש הפוליסה לביטוח תאונות אישיות.

מימון תכנית הצהרונים שנועדה ליישובים בסולם הסוציו-אקונומי 10-4 ושעליה הכריז שר האוצר משה כחלון במאי 2017, הייתה חלק מיישום תכנית 'נטו כחלון' שמטרתה להקל על עול התשלומים, בעיקר של משפחות צעירות. התכנית תוקצבה על פי החלטת הממשלה, ולא כחלק מתקציב המדינה, ועל כן יש לאשר אותה בכל שנה מחדש. עם כישלון הרכבת הממשלה בשבוע שעבר והגעה למצב של ממשלת מעבר, בשלטון המקומי חוששים להמשך התכנית והודיעו לרשויות כי עליהן להתכונן למצב בו ייגבו מההורים תשלומים בסכומים גבוהים מהמתוכנן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

"הענקת מסגרות צהרונים בהמשך יום הלימודים היא פועל יוצא של תהליך עבודה משותף שהוגדר והוסדר בחוק ואף בצו פיקוח על המחיר המסובסד", כתב ביבס במכתב לראש הממשלה והוסיף כי "על מנת שניתן יהיה להמשיך ולספק את השירות החשוב והנדרש הזה גם בשנת הלימודים הבאה – תש"פ, יש לפעול בדחיפות לשריון התקציב, שכן החלטת הממשלה לתקצוב מסתיימת בשנת הלימודים הנוכחית".

בעוד התכנית לסבסוד כמעט מלא של הצהרונים ברשויות המוגדרות בסולם הסוציו-אקונומי 3-1 מתקיימת ותמשיך להתקיים, ביבס התריע כי ללא מימון לתכנית על פי החלטת הממשלה, שאינה נמצאת בבסיס התקציב, הצהרונים בשאר היישובים הזכאים לסבסוד ישובו למחירים הקודמים טרם הסבסוד. כך במקום לשלם בין 300 שקלים ל-760 שקלים בחודש ייאלצו ההורים לשוב ולשלם בין 900 שקלים ל-1,300 שקלים בחודש.

תכנית הצהרונים 'ניצנים' שיזם המרכז יחד עם משרד החינוך ופורום ההורים יזם את תכנית סבסוד שנעה בין 350 שקלים בעשירון הרביעי (ירוחם, רמלה, חורפיש ודימונה) ועד 150 שקלים באשכולות 10-8 (תל אביב, רעננה, הרצליה וגבעתיים). התכנית התבססה על תכנית הצהרונים ציל"ה שפועלת בירושלים ועמדה בפני סכנת סגירה בשל מחסור בתקציב ונועדה לאפשר מסגרת מותאמת לרשויות, כך שלראש הרשות תהיה אפשרות להרחיב את הצהרון בהתאם לבקשת ועד ההורים היישובי בהחלטה רוחבית, גורפת ולא מוסדית, ובתנאי שהסכום המקסימלי לילד לא יעלה על 935 שקלים (לפני השתתפות המדינה).

חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי. צילום: הדס פארוש, פלאש 90.
חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי. צילום: הדס פארוש, פלאש 90.

עוד בפנייתו לראש הממשלה דרש ביבס כאמור תקצוב בניית 1,612 כיתות לימוד וחידוש הפוליסה לביטוח תאונות אישיות. "משנת 2018 נעצר תקצוב בסך 280 מיליון שקלים  לבניית כיתות לימוד לו התחייבה הממשלה, והפסקת הקיפאון בהליך המכרז לביטוח תאונות אישיות".

"נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת שההורים לא יהיו שבויים של המצב הפוליטי הבעייתי והקיפאון התקציבי" מסר ביבס ודרש התכנסות דחופה של נציגי משרד החינוך והאוצר בעניין. "הקלה מהנטל ומתן שירותי חינוך איכותיים עומדים בראש מעיינינו ולא נסכים להתפשר בנושא הזה, כאשר ל-64,480 תלמידים חסרות כיתות לימוד והורים משלמים מאות שקלים בחודש על צהרונים."

במשרד האוצר לא הגיבו מאחר שלטענתם מדובר בהחלטה תקציבית שאינה בבסיס התקציב אלא בהחלטת ממשלה.

טרם התקבלה תגובה ממשרד ראש הממשלה וממשרד החינוך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!