דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שדה התעופה "דב הוז"

יום גורלי / מאמץ אחרון למניעת הסגירה: דיונים על שדה דב בכנסת, בממשלה ובבית המשפט

בבוקר תתכנס ועדת הכספים לדיון מול סגל פקידותי בכיר, כשבראשה ח"כ גפני המתנגד לסגירה | בצהריים יקיים השופט שקד דיון אליו זומנו נציגי היועמ"ש לפי דרישת בעלי הקרקע | שר התחבורה סמוטריץ' ינסה לקדם מול ראש הממשלה הצעת החוק לדחיית הסגירה

גח"כ משה פני והפגנה נגד סגירת שדה דב (יונתן זינדל / פלאש90)
גח"כ משה פני והפגנה נגד סגירת שדה דב (יונתן זינדל / פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

היום הגורלי של שדה דב: סוגיית שדה התעופה לאילת תעלה להכרעה היום (שלישי) מול שלושת רשויות השלטון. חמישה ימים לפני מועד פינוי השדה בראשון ליולי, צפוי היום דיון בוועדת הכספים, דיון בבית המשפט ודיון אצל ראש הממשלה. כל זאת כשברקע מכין שר התחבורה הנכנס, בצלאל סמוטריץ, הצעת חוק שתדחה את פינוי השדה בשלוש שנים בזמן שהליכי התכנון על הקרקע נמשכים. אתמול שלח יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מכתב לראש הממשלה בבקשה למנוע את הסגירה, ש"תעמיק את הפערים בין פריפריה למרכז".

שדה דב (משה שי \ פלאש90)
שדה דב (משה שי \ פלאש90)

בשעה 10:30 צפויה להתכנס ועדת הכספים לדיון המשך בנושא "הסכנה וההשלכות בסגירת שדה התעופה 'שדה דב' על העיר אילת". זאת לאחר שבדיון שהתקיים בשבוע שעבר ניכר כי יש הסכמה רחבה בין חברי הכנסת מהמפלגות השונות בצורך לדחות את פינוי שדה דב. לעומת חברי הכנסת, הפקידות הממשלתית דווקא חזרה על המסר המחייב את הפינוי המידי של שדה דב. לדיון שיתקיים היום צפויי להגיע דרג פקידות בכיר יותר מזה שהגיע לדיון ביום חמישי. בין היתר אישר את הגעתו מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (מיל') אודי אדם.

בדיון שהתקיים בחמישי האחרון יו"ר הועדה גפני לא הסתיר את חוסר הנחת שלו מהתשובות המגומגמות של פקידי הממשלה השונים שהופיעו בפני הוועדה, וביניהם נציגות ממשרד הביטחון, מרשות שדות התעופה ומרמ"י. בנוסף הביע גפני תרעומת על כך שנציגי בעלי הקרקעות נעדרו מהדיון שעסק בעניינם על אף שהוזמנו להשתתף בו. את הדיון סיכם גפני בכך שחברי הועדה "מבקשים מרה"מ להסכים על דחייה קריטית שגלומה בפיקוח נפש", וזאת לאחר דבריו של מנהל בית החולים יוספטל ונציגים מטעם קופ"ח כללית שתיארו את המצוקה שנוצרה באילת כשרופאים הודיעו על הפסקת הגעתם לעיר.

ח"כ משה גפני (יונתן זינדל / פלאש90)
ח"כ משה גפני (יונתן זינדל / פלאש90)

במקביל לדיון בוועדת הכספים, מקדם שר התחבורה הטרי בצלאל סמוטריץ' חקיקה שמטרתה לדחות את פינוי השדה בשלוש שנים. הדחייה מתבססת על ההנחה שתהליכי התכנון על הקרקע יוכלו להימשך במקביל להפעלת השדה וייקח עוד שנים עד שהבניה בפועל תתחיל. הדחייה אמורה לאפשר למדינה לפעול ליצירת חלופה הולמת לשדה דב. במקביל החקיקה שמציע השר סמוטריץ' נותנת לבעלי השטח 'פיצוי' בדמות עיגון זכויותיהם בקרקע לרבות זכות ראשונים בבניה.

כדי לקדם את החקיקה יידרש סמוטריץ' להסכמתו של ראש הממשלה שכרגע מחזיק את הקלפים קרוב לחזה. מצד אחד, הנושא עלה בישיבתו של ראש הממשלה עם יו"ר ההסתדרות וזכה להתייחסות חיובית. מצד שני הדלפות מדבריהם של בכירים במשרד ראש הממשלה שאמרו כי "הבעיה של אילת היא הלכלוך ולא שדה דב" המעידים על הלך רוח המתנגד להמשך הפעלת שדה דב. נתניהו מצידו לא התבטא בפומבי בעניין. דיון שהיה אמור להתקיים אתמול במשרד ראש הממשלה על הצעת החוק של סמוטריץ' נדחה וככל הנראה יתקיים היום.

אחרי שהדיון בוועדת הכספים כבר יסתיים ככל הנראה, בשעה 13:30, יכנס שופט בית המשפט השלום בהרצליה יעקב שקד, דיון דחוף בהשתתפות נציגי משרד היועץ המשפטי לממשלה. הדיון מתקיים לבקשת נציגי הבעלים של קרקעות שדה דוב שחוששים מהפרת ההסכם שאליו הגיעו עם הממשלה לפינוי שדה דב בראשון ביולי. השופט שקד דרש כי "הנוגעים בדבר ימתינו לדיון זה בבית המשפט ללא יצירת עובדות נוספות עד מועד הדיון". ייתכן כי אחרי כל הדיונים בנושא, יהיה זה השופט שקד שיחייב את הממשלה לבצע את הפינוי בעוד חמישה ימים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!