דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

תקשורת / לא על הממיר לבדו: הוט תשיק פיילוט של שידורי טלוויזיה באינטרנט

הניסוי לקבוצה קטנה של לקוחות הוט יכלול את קטלוג התוכן של החברה | הרחבה עתידית של השירות תאפשר להוט אפיק פעולה נוסף וחסכוני, וגם כניסה לתחום שכרגע אין עליו כל הסדרה או פיקוח

הוט (צילום אילוסטרציה: אידאה)
הוט (צילום אילוסטרציה: אידאה)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת הוט הודיעה היום (שני) על השקת פיילוט לשירותי טלוויזיה ללא ממיר, כשירות משלים ללקוחות הכבלים שלה. פיילוט השירות יכלול את קטלוג התוכן של הוט. במסגרת הפיילוט יוצע השירות החדש למספר מוגבל של לקוחות הכבלים של החברה, שברשותם ממיר וטלוויזיות חכמות של Hisense ו-LG, או טלוויזיות וסטרימרים בעלי מערכת הפעלה AndroidTV.

ב'הוט' מתכוננים לעתיד טכנולוגי של שידורי טלוויזיה באינטרנט (OTT). היתרונות בגישה זו הם מרובים – הוט תוכל לחסוך בעתיד את הצורך ברכישה ותחזוקה של ממירים, ותוכל להפריד בקלות יתרה בין פעילותה בתחום התוכן, לבין היותה בעלת תשתית. בנוסף, נכון להיום שידורים אלו הם בלתי מפוקחים לחלוטין, ויוצרים אפליה לרעה של הוט ו-YES לעומת כל שירות צפייה אחר מחו"ל או מישראל כגון סלקום או פרטנר. על מפעילות הכבלים והלוויין מוטלות חובות רגולטוריים כבדים, שמפעילות הטלוויזיה באינטרנט אינן נדרשות להם כלל.

מנכ"לית הוט טל גרנות גולדשטיין אמרה כי "זהו חלק ממהלך אסטרטגי של החברה לאפשר את כל שורת הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים ללקוחותיה, ולאפשר את חוויית הצפייה המתקדמת ביותר בשוק הטלוויזיה בישראל. אנו מתחילים היום בפיילוט בקרב לקוחות הוט, בסופו יוצע המוצר כפתרון נוסף לצד מגוון הפתרונות של החברה".

בשלב זה השירות לא יוצע לציבור הרחב, אלא רק כניסוי למספר לקוחות מצומצם, בכדי לבחון את האפליקציה החדשה שנבנתה לאספקה מלאה של שירותי הוט בשיטה זו. הוט כבר מספקת שירות OTT באמצעות אפליקציית Next TV, במחיר מוזל ובאפשרויות מוגבלות לעומת השירות המלא הכולל ממיר.

גם חברת YES החלה להתכונן למעבר לשידורי OTT. תהליך המעבר צפוי להימשך כחמש שנים לפחות, אם לא עשור.

אפליה בפיקוח

למרות נסיונות שונים, איך שום רגולציה בישראל על שידורים באינטרנט. כך מופלות לרעה HOT וYES, שנושאות במחויבות תוכן כבדה ורגולציות נוספות, כאשר פרטנר, סלקום וספקי שידורים נוספים מהארץ ומחו"ל, דוגמת אמזון ונטפליקס, משדרים ללא שום רגולציה. בישראל עברה בעשור הקודם חקיקה לגבי VOD, 'שידורים לפי דרישה', אלא שמשרד התקשורת לא דרש משום מפעיל להוציא רשיון שידורים ל-VOD, ובכך יצר הפקרות רגולטורית.

הצעת חוק של המשרד לגבי רגולציה ל-OTT, שקובעת חובות לפי היקף הלקוחות, אשר תשמר את מרבית רכיבי האפליה הקיימים כיום, לא עברה בחקיקה, ולכן הוואקום הרגולטורי ממשיך גם היום. מצב זה משמש עוד גורם המעודד את הוט ויס להתכונן למעבר ל-OTT בעצמן. מכיוון שאין שום פיקוח על OTT בישראל, ניתן לתהות האם מעבר זה יושלם לפני שמשרד התקשורת ישלים את הסדרת התחום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!