דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
18.0°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 18.0°תל אביב
  • 18.0°חיפה
  • 17.5°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 18.9°אילת
  • 16.9°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 16.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כבאות והצלה

מאבק הכבאים / "מאמץ משותף": סבב נוסף של מו"מ בין הכבאים לנציב, העיצומים יוקפאו

הדיונים יתקיימו במכלול הסוגיות שבמחלוקת, בתיווכו של הממונה על השכר באוצר | בדיון בביה"ד לעבודה סוכם כי הצדדים יעשו כל שביכולתם "להביא את הסכסוך הממושך לסיום מהיר, ענייני, הוגן וראוי"

כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

סבב נוסף של מו"מ בנסיון לפתור את סכסוך העבודה ברשות הכבאות: נציגי ארגון הכבאים, ההסתדרות ורשות הכבאות סיכמו אתמול (חמישי) על חידוש המו"מ בין הצדדים בסוגיות שבמחלוקת, בהובלת הממונה על השכר באוצר או נציג מטעמו. ארגון הכבאים יקפיא את הצעדים הארגוניים כל עוד מתקיים מו"מ עם ההנהלה. הדברים סוכמו בדיון בבית הדין לעבודה בנצרת, המלווה את הסכסוך.

מארגון הכבאים נמסר כי "לראשונה זה תקופה ממושכת, הנציב דדי שימחי והנהלת הנציבות נכונים להידבר עם הכבאים על הנושאים השנויים במחלוקת בסכסוך העבודה המתמשך בארגון. את המו"מ יוביל וינהל הממונה על השכר או נציג מטעמו. בהתאם לכך הודיעו הכבאים לבית הדין שכל עוד קיימת הידברות עם ההנהלה, לא ינקטו בצעדים ארגוניים, אך זכות זו שמורה להם בכל עת".

הצדדים קבעו לדון בסוגיות שבמחלוקת, ביניהן החזרת מנגנוני יישוב חילוקי הדעות המעוגן בהסכמים הקיבוציים לפעולה, הקמת פורום לדיון בסוגיות שונות הנוגעות לחברי ועד, הרכבי ועדות המכרזים ואופן המינויים בכבאות, סוגיות הנוגעות לאימונים ולמבצעים, וההתנהלות שבין ההנהלה וועד העובדים. בנוסף סוכם כי תתקיים פגישה בהשתתפות הממונה על השכר באוצר בסוגיית כספי הרווחה שלטענת העובדים טרם הועברו.

על פי הודעת הצדדים בבית הדין, הם מקבלים עליהם את עמדתו, לפיה "מרגע זה יעשו מאמץ משותף, תוך איפוק, כבוד, אחריות ונכונות אמיתית וכנה, לעשות כל שניתן כדי להביא את הסכסוך הממושך לסיום מהיר, ענייני, הוגן וראוי, זאת לטובת כלל הגורמים המעורבים והציבור בישראל בכללותו".

בית הדין בירך את הצדדים והורה להם לדווח לו בעוד עשרה ימים על התקדמות המו"מ לפתרון הסכסוך. בנוסף הסיר בית הדין את צו המניעה שהטיל ביום רביעי על קיום צעדים ארגוניים עד מועד קיום הדיון – בשל מזג האוויר השרבי הקשה ששרר השבוע. עם זאת, תבע בית הדין מארגון הכבאים לתת התראה של 24 שעות לפחות לפני כל צעד ארגוני, לפרט את טיבו ואף להציג את אישורו האישי של יו"ר ההסתדרות לנקיטתו.

סבב העיצומים האחרון החל ברביעי שעבר, וכלל עבודה במתכונת שבת לחמישה ימים. בשני האחרון הופסקו העיצומים לצורך סבב מו"מ בן 36 שעות, אך השיחות נכשלו והכבאים חזרו לעיצומים בהיקף מצומצם יותר.

בלב הסכסוך עומדת הידרדרות חריפה ביחסי העבודה עם נציב הכבאות דדי שמחי, שלטענת הכבאים אינו מכיר בזכותם להתארגן ופועל להחלשת ועד העובדים. ההכרזה על העיצומים הגיעה לאחר חצי שנה בה הופסקו לצורך מו"מ, שלא הביא לפריצת דרך. בחודשים האחרונים הפגינו הכבאים במחאה על התנהלות הנציב שמחי וקראו לשר לבטחון פנים גלעד ארדן להתערב. ההכרזה על העיצומים לוותה במכתב של יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל לנציב שמחי בו כתב כי "לצערי אינך משכיל להבין כי המערך אשר הנך עומד בראשו הינו מערך אזרחי, וזכות עובדיו להתארגן קבועה בדין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!