דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה בעולם

פועלי כל העולם / רדיפה מתמשכת: מנהיג איגוד מקצועי בקזחסטן נידון ל-7 שנות מאסר

ראש איגוד עובדי הדלק והאנרגיה ארלן בטלביי הוא מנהיג העובדים הרביעי שכלאה המדינה בשנתיים האחרונות | על פי דו"ח של קונפדרציית האיגודים הבינ"ל, קזסחטן היא אחת מעשר המדינות הגרועות ביותר עבור עובדים

ארלן בלטביי מנהיג האיגודים המקצועיים מקזחסטן שנכלא בשל פעילותו למען העובדים (צילום: Indusrtiall)
ארלן בלטביי מנהיג האיגודים המקצועיים מקזחסטן שנכלא בשל פעילותו למען העובדים (צילום: Indusrtiall)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

ממשלת קזחסטן ממשיכה במדיניות הדיכוי וההתקפות הפיזיות האלימות נגד מנהיגי ופעילי איגודים מקצועיים עצמאיים במדינה: ארלן בלטביי, ראש איגוד עובדי הדלק והאנרגיה נידון לאחרונה לשבע שנות מאסר ואיסור על כל פעילות ציבורית למשך שבע שנים נוספות. בלטביי הורשע אמנם בעברות של מעילה בכספי האיגוד בראשו עמד, אך העובדה שמדובר במנהיג העובדים הרביעי שנכלא או הואשם בפלילים בשנתיים האחרונות, כמו גם הפעילות המתמשכת של הממשלה הקזחית נגד איגודים מקצועיים עצמאיים, מעמידות בספק את המניעים מאחורי העמדתו לדין ומידת האשמה בה הוא נושא.

האיגוד המקצועי העולמי אינדסטריאול, יחד עם קונפדרציית האיגודים המקצועית הבינלאומית (ITUC), מגייסים בימים אלה תמיכה בינלאומית בשחרור בלטביי ושאר אנשי האיגודים הכלואים ופתחו בקמפיין עולמי הקורא  לרשויות הקזחיות לשים קץ לרדיפות ואלימות נגד מנהיגי האיגודים המקצועיים העצמאיים, ולהבטיח חופש ובטיחות לפעילי האיגודים המקצועיים במדינה ודרישת לשחרור בלטביי באופן מיידי.  לתמיכה בקמפיין – לחצו כאן.

לטענת שני הארגונים, ההליכים הפליליים נגד בלטביי נפתחו כנקמה על פעילותו באיגוד המקצועי, והתמיכה שהביע במנהיגי קונפדרציית האיגודים המקצועיים העצמאיים של קזחסטן (KNPRK), שפורקה על ידי הממשלה. גם האיגוד בראשו עמד בלטביי, פורק על ידי המדינה.

במכתב לנשיא קזחסטן קאסים ג'ומרט טוקייב, כתב מזכ"ל אינדסטריאול ולטר סנצ'ס כי "לא מאוחר מדי עבור ממשלתך לתקן את ההפרה הבוטה הזו של זכויות האדם וזכויות העבודה של ארלן בלטביי. לפיכך, אינדסטריאול קורא לך לנקוט בצעדים המיידיים הנדרשים, בהתאמה מלאה לתקני העבודה הבסיסיים הבינלאומיים, לרבות אמנה 87 לחופש ההתאגדות והגנה על זכות ההתאגדות, ובהסכמה מלאה עם הועדה ליישום הסטנדרטים של ארגון העבודה להפסקת הרדיפה של תנועת האיגודים המקצועיים העצמאיים".

בחודש שעבר, במסגרת כנס ארגון העבודה הבינלאומי (ILO), צוינה לרעה ממשלת קזחסטן בשל "חוסר ההתקדמות המתמשך"  בטיפול בהפרות הנוגעות לחופש ההתאגדות וזכות ההתארגנות. הרפובליקה המזרח אסייתית הוזכרה גם במדד הזכויות הגלובלי לשנת 2019, שפרסם ה-ITUC בחודש יוני, שם נכללה ברשימת עשר המדינות הגרועות ביותר עבור עובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!