דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופציות בינאריות

הונאת האופציות הבינאריות / מכה ל"עוקץ הישראלי": כתב אישום יוגש נגד מנהליה של חברת אופציות בינאריות

בפרקליטות שוקלים הגשת כתב אישום כמעט תקדימית נגד מנהליה ועובדיה של חברת "גל מדיה טרייד" שעסקה במכירה של הכלי הפיננסי המפוקפק לאלפי לקוחות בארץ ובעולם | נציג רשות ניירות ערך: "מדובר במכונה משומנת מאורגנת של מרמה ועושק לקוחות"

אופציות בינאריות (אידאה)
אופציות בינאריות (אידאה)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

בפרקליטות שוקלים הגשת כתב אישום נגד חברת האופציות הבינאריות "גל מדיה טרייד בע"מ" בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומתן ייעוץ השקעות ללא רישיון. הודעה נמסרה הבוקר (חמישי) לחברה, לבעלים עידו פישמן ולמספר מנהלים ואנשי מכירות שעבדו בחברה.

על-פי הודעת הפרקליטות פעלה החברה בין השנים 2013-2016 תחת השם המסחרי ITRADER ועסקה במכירת אופציות בינאריות לאלפי לקוחות בהיקפים של מאות אלפי שקלים. על-פי כתב החשדות, נציגי החברה נהגו להפעיל לחץ בלתי הוגן על הלקוחות וניצלו את חוסר ניסיונם והבנתם במסחר באופציות בינאריות. כתב החשדות מייחס לחשודים טכניקות מכירה אגרסיביות ומרמתיות, שימוש בפרקטיקות מטעות והעלמת מידע מהותי מהלקוחות.

יו"ר רשות ניירות ערך הקודם, שמואל האוזר, אמר ב-2017 כי "הגיעו אלינו מאות תלונות מאנשים פרטיים ורגולטורים בעולם על הונאות שמבוצעות על-ידי חברות שיושבות בישראל"

החקירה נגד ITRADER, כמו נגד שורה של חברות נוספות שעסקו באופציות בינאריות, החלה ברשות לניירות ערך לפני למעלה משלוש שנים. בסוף 2016, כשנעצרו בכירים בחברה, אמר נציג הרשות לניירות ערך, עו"ד שחם שביט, בדיון בבית משפט השלום בדיון על תנאי שחרורם כי מדובר ב"מכונה משומנת מאורגנת של מירמה ועושק לקוחות, שלמעשה לא הבינו בהשקעות ובמטריה, והלכו באמונה עיוורת אחר מצגי שווא שהציגו להם העובדים בחברה, כביכול אותם מאמני מסחר".

היה זה יו"ר הרשות הקודם, שמואל האוזר, שהחליט לצאת למלחמה נגד חברות האופציות הבינאריות. במסגרת דיוני ועדת הרפורמות על חוק שיאסור על שיווק אופציות בינאריות בישראל באוגוסט 2017 אמר האוזר כי "הגיעו אלינו מאות תלונות מאנשים פרטיים ורגולטורים בעולם על הונאות שמבוצעות על-ידי חברות שיושבות בישראל ועוסקות בתחום האופציות הבינאריות, יותר מאשר בכל מכשיר אחר. גם אם נניח שכולם צדיקים – מדובר במכשיר הימורים שמקומו לא בשוק ההון".

מכונה משומנת מאורגנת של מירמה ועושק לקוחות, שלמעשה לא הבינו בהשקעות ובמטריה, והלכו באמונה עיוורת אחר מצגי שווא שהציגו להם העובדים בחברה, כביכול אותם מאמני מסחר

יש לציין כי במשך מספר שנים פעלו אותן חברות אופציות בינאריות בישראל ללא מפריע. בשלב מסוים נאסר על החברות לשווק אופציות בינאריות לישראלים והן עברו להפעיל מישראל מערך ששיווק את אותם מכשירי השקעה מפוקפקים ללקוחות בחו"ל. באותה תקופה (2016-2017) דרשה הרשות לניירות ערך מהמחוקק שייתן בידיה כלים לעצור לחלוטין את הפעילות של אותן זירות מסחר. זאת במקביל למאבק ציבורי שניהלו מספר גופים ואנשים פרטיים שייצגו את קורבנות השיטה של האופציות הבינאריות.

ההחלטה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד מי שהפעילו את פלטפורמת ITRADER היא במידה רבה תקדימית, שכן זו חברת האופציות הבינאריות הראשונה שיוגשו נגד מנהליה ועובדיה כתבי אישום באשמות חמורות כל כך.

בעבר פרסמנו בהרחבה על השיטה של האופציות הבינאריות ואת סיפורי הקורבנות שאיבדו את כל חסכונותיהם למה שנראה כתרמית. בסופו של דבר הצליחה הרשות ב-2017 להגביל את המסחר באופציות בינאריות למספר חברות מפוקחות וככל הנראה הצליחה להעלים כמעט לחלוטין את התופעה שהעסיקה בעבר אלפי עובדים וגלגלה מיליארדי שקלים.

תגובת עו"ד רונן רוזנבלום המייצג את חברת גל מדיה טרייד בע"מ: "אנו בטוחים כי לאחר לימודו ובחינתו של חומרי הראיות על-ידנו נצליח לשכנע את הפרקליטות כי התנהלותה של החברה ומנהליה הייתה כדין, וכי אין מדובר במעשים פליליים, כפי שנקבע אף לאחרונה בהליך דומה שהתבסס על עובדות זהות לאלה שבחקירה ואשר התנהל נגד החברה ומנהלה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!