יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ביקר הבוקר (רביעי) בנמל אשדוד ונפגש עם ועדי העובדים, זאת בעקבות חתימת ההסכם ההיסטורי אמש באשר למחלקת הים בנמל חיפה. "החתימה ההיסטורית אתמול על הסכם העברת האחריות על פעילות הים בנמל חיפה לידי חברת נמל ישראל, המחישה כמה אנחנו מרחק נגיעה מיישום מלא והשלמת הרפורמה בנמלים" אמר בר דוד במהלך ביקורו.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ערך סיור מקצועי בנמל אשדוד (צילום: דוברות ההסתדרות)

"הנחיתי להקים צוותי עבודה מקצועיים שיקיימו מו"מ אינטנסיבי ויתכנסו לחתימה על הסכם קיבוצי גם בנמל אשדוד, תוך קביעת יעדים ריאליים שישלימו את הרפורמה במלואה" הוסיף. "אני מתחייב כי הרפורמה בנמלים, לה ההסתדרות שותפה מלאה, תיעשה באופן מאוזן שיבטיח גם את טובת העובדים וגם את ייעול פעילות הנמלים וקידום התחרות, ממנה ירוויח המשק כולו." בר-דוד קיבל סקירה ומיפוי של מצב המו"מ בנמל. לסיור התלוו גם יו"ר איגוד התחבורה אבי אדרי, יו"ר מרחב אשדוד חיים שייב וסגן יו"ר מרחב אשדוד מאיר בן גוזי.

אמש נחתם הסכם בין ההסתדרות, ועדי העובדים, חברת נמל חיפה, חברת נמלי ישראל ומשרדי התחבורה והאוצר, על פיו יועברו 110 עובדי מחלקת הים בחיפה לחברה ממשלתית חדשה, שתקום כחברת בת של נמלי ישראל ואשר תספק שירותי ניתוב לשני הנמלים במפרץ – הוותיק והחדש, עד שנת 2054 לפחות. עיקרי הרפורמה בנמל חיפה הוסדרו כבר ביולי 2018.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי בסיור בנמל אשדוד (צילום: דוברות ההסתדרות)

ביוני 2017, התחייבה המדינה  לאחר משא ומתן לביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' בנמלים, וכי לא תפטר עובדים במשך עשור לאחר תחילת התחרות עם הנמלים החדשים – וזאת, בכפוף לסיום הסכמי הרפורמה בנמלים. מאז מתקיים לסירוגין משא ומתן בין הצדדים להשלמת פרטי הרפורמה.