דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עבודה מסוכנת / ההרוג ה-59: עובד בניין נהרג לאחר שנפל מגובה בהרצליה

עובד אזרח סין בן 54 נפל מגובה של כתשע קומות באתר של חברת רמי שבירו ברחוב רוחמה בעיר | צוות מד"א שהוזעק לזירה נאלץ לקבוע את מותו במקום | משרד העבודה הוציא צו סגירה לאתר, שמונה עדים וחשודים עוכבו לחקירה

אתר הבנייה בהרצליה בו נפל אל מותו עובד בן 54. (צילום: משרד העבודה והרווחה)
אתר הבנייה בהרצליה בו נפל אל מותו עובד בן 54. (צילום: משרד העבודה והרווחה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד בנייה, אזרח סין בן 54, נהרג הבוקר (רביעי) בתאונת עבודה באתר של הקבלן רמי שבירו ברחוב רוחמה בהרצליה, סמוך לקיבוץ גליל ים. על פי המשטרה, העובד נפל מבניין שנמצא בבנייה ונהרג. מותו נקבע במקום על ידי מד"א. כוחות משטרה ומפקח משרד העבודה הגיעו למקום לבחינת נסיבות האירוע וצו סגירה הוצא לאתר.

מהמשטרה נמסר כי חקירת האירוע הועברה למפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433, המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה,  ועד עתה עוכבו לחקירה שמונה עדים וחשודים. עוד נמסר כי "המפלג לחקירת תאונות עבודה ימשיך לעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתופעת תאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים והעובדים."

אתר הבנייה בהרצליה בו נפל אל מותו עובד בן 54. (צילום: משרד העבודה והרווחה)
אתר הבנייה בהרצליה בו נפל אל מותו עובד בן 54. (צילום: משרד העבודה והרווחה)

על פי דיווח מד"א, נפל העובד מגובה של כתשע קומות. ד"ר קובי שיף, רופא רכוב על אופנוע כבד של מד"א סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי בחצר למרגלות אתר הבנייה פועל כבן 50 שוכב מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית לאחר שנפל מגובה רב. ביצעתי בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לי אלא לקבוע את מותו".

"מאז תחילת השנה נהרגו 59 עובדים בתאונות עבודה מתוכם 28 בענפי התעשייה והחקלאות והייתר בתחום הבנייה והתשתיות" מסר עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, "ההפקרות והזלוזל בחיי אדם באתרי הבנייה ממשיכים. הזלזול מתחיל החל מרמת הקבלן המבצע בשטח ועד לרמת מנהל הבטיחות בעבודה במשרד העבודה. זה האחרון טוען שהוא הגביר את האכיפה. בינתיים חרף הגברת האכיפה לה טוען מנהל הבטיחות בעבודה שנת 2019 מסתמנת כשנה מדממת במיוחד 59 עובדים נהרגו ואנו רק בתחילת חודש ספטמבר. נראה כי טענות מנהל הבטיחות בעבודה על הגברת האכיפה מצידם מצריכות בדיקה שכן ניכר במבחן התוצאה ומספר ההרוגים שרק עולה ועולה כי בפועל פעולות האכיפה שמבצעת המדינה  אינן אפקטיביות כלל".

מחברת רמי שבירו נמסר בתגובה כי "מדובר בפועל זר של חברת ג׳אנגסו סנטונג קונסטרקשיין גרופ קו. בע"מ, שאושרה לעבודה מטעם המדינה. הפועל נכנס לאתר ללא כל אישור ועל דעתו, בזמן שהאתר היה סגור מכל פעילות. האתר נפתח בשעה 7.00. התאונה ארעה טרם פתיחת האתר."

ביום שלישי, בסביבות השעה 14:00, נפגע עובד כבן 51 מטרקטור באתר בנייה סמוך לכניסה הצפונית בנתיבות. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו התחתון.

דקות אחדות קודם לכן דווח למד"א מרחב לכיש על פועל שנפצע במהלך פריקת משאית במפעל באזור התעשייה הקלה באשדוד. מהמקום פונה לבית החולים אסותא עובד כבן 60 כשהוא במצב בינוני עם חבלה בגפיים תחתונות.

בשעה 11:20 נפל עובד כבן 50 באתר בניה בפארק תעשיות עמק חפר סמוך לחדרה. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים הלל יפה כשהוא במצב בינוני, יציב עם חבלה בגפיים.

ביום שני נפצע בשעות אחר הצהריים עובד כבן 19 מפגיעת חפץ כבד באתר בניה בחריש. הוא פונה לבית החולים הלל יפה כשהוא במצב בינוני עם חבלה רב מערכתית.

בצהרים נפגע עובד בן 48 במפעל באיזור התעשייה ג'לג'וליה מפגיעת חפץ כבד ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא במצב קשה. חובש בכיר במד"א עודה מוחמד, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו כבר בן 48 בהכרה מלאה, עם חבלה רב מערכתית. סיפרו לנו שהוא נפגע מחפץ כבד. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל מתן תרופות וחמצן, וביצוע חבישות וקיבועים. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי לבי"ח, כשמצבו קשה".

ביום ראשון נהרג  ואאל אבראהים חסין אבו עראם, בן 28 תושב יאטה , בתאונת פגע וברח בשעה שעבד באתר תשתית בכביש ברהט.  נהג הרכב החשוד בדריסה הסגיר עצמו במשטרת רהט. הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, מסרה בעקבות התאונה כי יש לקוות שחקירת המשטרה ומשרד העבודה והרווחה יבחנו גם מדוע היו העובדים באתר חשופים לתנועת רכבים חולפים המסכנים את בטיחותם.

בסביבות השעה 21:40 נפגע עובד כבן 50 באורח קשה בהתהפכות בובקט ברחוב יוחנן הורקנוס בבאר שבע, ופונה לבית החולים סורוקה. חובש רפואת חירום דוד כהן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בובקט הפוך על צידו בשביל בין 2 בניינים. סיפרו לי שהכלי התהפך על צידו והפצוע שנלכד תחתיו חולץ ע"י אזרחים שראו את התאונה. הוא היה בהכרה וסבל מחבלות בפלג גופו העליון. העלנו אותו לאמבולנס ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבי"ח כשמצבו קשה ויציב".

ביום ראשון נפטר גם מפצעיו בבית החולים רמב"ם סאלח סולימאן שמס, חקלאי חקלאי בן 68 מהכפר בוקעאתא שבגולן, אשר נדרס לפני כשבועיים על-ידי טרקטור חקלאי שבבעלותו ליד מג'דל שמס. התאונה ארעה ככל הנראה כשניסה לעצור את הטרקטור שהחל להתדרדר.

ביום שישי נהרג פיקדה ביינה, בן 41 מנתניה, בתאונה בעת שעבד באולם אירועים 'הגן' בשפיים. ביינה נפגע מקריסת מחיצה שנועדה לחלק את האולם לשני חלקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!