דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תדמור

עתיד החינוך המקצועי / סוף עצוב: אושרו פיצויים לעובדי ביה"ס למלונאות 'תדמור' שנסגר

ועדת הכספים אישרה 9.5 מיליון ש"ח לפיצוי עובדי בית הספר שנסגר לאחר שכשלו הניסיונות לגייס לו משקיעים | אלישבע דדון, ממובילות המאבק נגד הסגירה: "כך מסתיים לו פרק מפואר בהסטוריה של מדינת ישראל היפה והטובה"

מלון תדמור בהרצליה, המופעל על ידי בית הספר למלונאות תדמור. (צילום: Limor Noah, ויקיפדיה)
מלון תדמור בהרצליה, המופעל על ידי בית הספר למלונאות תדמור. (צילום: Limor Noah, ויקיפדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכספים אישרה את בקשת רשות החברות הממשלתיות, להקצאת תקציב של כ-9.5 מיליון שקלים לפיצוי עובדי בית הספר למלונאות תדמור בהרצליה, אשר לא פתח השנה את שנת הלימודים לתלמידי התיכון. בית הספר נסגר לאחר שכשלו ניסיונות המפרק המפעיל, ברי בר-ציון, לגייס משקיעים חדשים לבית הספר המיתולוגי.

לאורך השנים האחרונות קיימה הוועדה, בראשות ח"כ משה גפני, דיונים רבים, וביקשה למנוע בכל דרך את סגירת בית הספר. הפיצויים נועדו לממן את הסדר סיום העסקת העובדים, אשר מונים כיום 45 אנשי צוות. בבית הספר עדיין מתקיימים קורסים למבוגרים, הצפויים להסתיים בחודש מרץ 2020.

"ביקשתי את הכסף הזה אחרי שהתברר שאחרי כל הדיונים שקיימנו אין כסף מובטח לעובדים" אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני. "לא היינו נותנים לתדמור להיסגר אילולי הבחירות, אילו יכולנו לקיים דיונים באופן רציף. מדובר באבדה לענף המלונאות. אנחנו נדאג לפחות שיעמדו בהתחייבויות לעובדים, ונבחן האם הסכום שהוקצה מספיק לפיצויים הדרושים".

ח"כ משה גפני (יונתן זינדל / פלאש90)
ח"כ משה גפני (יונתן זינדל / פלאש90)

"אני מבקשת שנייה אחת של רגישות, אנחנו מבלים כאן כמעט 4 שנים, קיימנו פגישות רבות על המוסד החבוט הזה" אמרה אלישבע דדון, היועצת החינוכית של בית הספר שהובילה את מאבק העובדים כנגד סגירתו. "אני רוצה להודות בראש ובראשונה לך גפני, שהתחילה הסאגה הזו של אין משכורות, ודפקתי על דלתות כל חברי הכנסת, ואף אחד לא רצה לשמוע, היחיד שפתח לנו דלת ללב שלו, היית אתה. אתה והצוות. באתם אלינו, ראיתם, הקשבתם, אהבתם את עבודתנו, אנחנו מודים לך, אני וכל העובדים".

ערב תחילת שנת הלימודים, כתבה דדון: "הפייסבוק שאל אותי איך אני מרגישה? תשובתי: בעיקר מתוסכלת ומצוברחת, להתחיל שנת לימודים 'בכאילו', מורים בחדר מורים ותלמידים… אין! הכיתות ריקות וחשוכות, חדרי הצוות מתרוקנים, ומילות השיר המתנגן בראשי הן: 'זה לא כל כך נעים לראות גן סגור'. כנ"ל לגבי בית ספר, בית הספר שלנו – תדמור בית הספר המרכזי למלונאות בארץ. כמה עצוב להספידו. כך מסתיים לו פרק מפואר בהסטוריה של מדינת ישראל היפה והטובה, ורק ההיסטוריה תשפוט, האם נכון היה לדון את המקום הנפלא הזה לגזר דין מוות?!"

בית הספר המרכזי למלונאות תדמור הוקם ב-1962 כחברה ממשלתית. ב-2005 החליטה ועדת שרים להפריטו, אך התהליך התעכב שנים ארוכות. ב-2016 נחתם הסכם קיבוצי להסדרת זכויות העובדים בהליך ההפרטה, והוקצו לטובת המהלך 30 מיליון שקלים, עם זאת, רק ביולי 2018 פורסם המכרז, שכאמור, כשל לבסוף.​

23 מתוך 26 התלמידים שלמדו בשנה שעברה בכיתות י'-י"א בבית הספר תדמור, נקלטו השנה ללימודים בבית הספר דן גורמה בדרום תל אביב. התיכון בבית הספר דן גורמה בתל אביב, הכולל כרגע 40 תלמידים, החל לפעול השנה במסגרת האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה והרווחה. בשש השנים האחרונות פעלו במקום הכשרות מקצועיות למבוגרים בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!