דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאבק בתאונות הבניין / הותר לפרסום: הקבלן רמי שבירו נעצר בעקבות מות עובד הבניין סמוך לגליל ים

מתחילת השנה נהרגו שישה עובדים באתרי הבנייה של החברה בבעלותו | נציג המשטרה לבית המשפט: "אנו סבורים שהתגבשה תשתית ראייתית נגד כל המעורבים, חלקם מתחמקים מאחריות בעניין הבטיחות"

אתר הבנייה בהרצליה בו נפל אל מותו עובד בן 54. (צילום: משרד העבודה והרווחה)
אתר הבנייה בהרצליה בו נפל אל מותו עובד בן 54. (צילום: משרד העבודה והרווחה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הותר לפרסום כי הקבלן רמי שבירו נעצר ביום חמישי האחרון, זאת בעקבות תאונת העבודה הקטלנית באתר בנייה סמוך לקיבוץ גליל-ים, של החברה שבבעלותו. בנוסף נעצרו שני עובדים נוספים מהחברה ושני עובדים נוספים מחברת הקבלן הסינית. שלושה נוספים זומנו למתן עדויות.

המעצרים והחקירה מבוצעים על ידי יחידת פל"ס האמונה על חקירת תאונות עבודה בלהב 433 של המשטרה. "מהחקירה עולה שמדובר באתר בנייה שמתקיים בו אקלים בטיחותי לקוי ורשלני" אמר נציג המשטרה בדיון בבית המשפט, "לא התקיימו נהלי בטיחות, מדובר בתופעה שהיא מכת מדינה, אנו סבורים שהתגבשה תשתית ראייתית נגד כל המעורבים, חלקם מתחמקים מאחריות בעניין הבטיחות."

רמי שבירו וזוגתו רונית הם בעליה של חברת "רמי שבירו הנדסה, בניה ותשתיות בע"מ", לה למעלה מ-5,000 אתרי בנייה פעילים, נכון להיום. רק במאי האחרון נהרגו יוני סבג, בני דקל, גיל חזאזי וסרגי סמיונוב במהלך פירוק עגורן באתר של החברה ביבנה. בעקבות תאונה זו נעצר כבר שבירו בעבר ונחקר. באפריל, התחשמל למוות איציק כהן בעקבות מגע בין עגורן צריח לקו מתח גבוה גם כן באתר החברה ביבנה.

הרוגי תאונת המנוף ביבנה. עם כיוון השעון: סרגי סמיונוב ז"ל, יוני סבג ז"ל, בן דקלו ז"ל, וגיל חזאזי ז"ל
הרוגי תאונת המנוף ביבנה. עם כיוון השעון: סרגי סמיונוב ז"ל, יוני סבג ז"ל, בן דקלו ז"ל, וגיל חזאזי ז"ל

"בפעם הראשונה בהיסטוריה מנהל בכיר הנושא באחריות כוללת משלם מחיר ונעצר" מסר בעקבות המעצר ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, "זוהי נקודת מפנה חשובה שכן עד כה רק נושאי משרה זוטרים שילמו מחיר אישי על הרג פועלים, זהו מסר ברור לכלל הקבלנים והיזמים שמה שהיה לא יהיה ועליהם לדאוג לבטיחות העובדים כי חיי האדם קודמים לרווחים ולא בונים מגדלים על גופות של פועלים."

מחברת רמי שבירו נמסר כי "מדובר באירוע מצער וכואב מאוד, הנגרם ככל הנראה מטעות אנוש. החברה נקטה בכל אמצעי הבטיחות המחמירים ביותר, ואף מעבר לכך. ביקורת שנערכה על ידי משרד העבודה ומשטרת ישראל לאחרונה העלתה כי האתר שומר על כל כללי הבטיחות ברמה הגבוהה ביותר והאתר צוין בביקורת זו לשבח. כל אמצעי הבטיחות שננקטו באתר היו ללא דופי, ולמרבה הצער גם אמצעי בטיחות אלו לא יכלו למנוע את האסון היות ומדובר ככל נראה בטעות אנוש". עוד הוסיפו כי "יצוין כי לצערנו הפועל נכנס לאתר העבודה כשהוא היה סגור, לפני שעת פתיחתו, בניגוד גמור לכל הנהלים במקום. החברה לא רק עומדת בכל תקני בטיחות אלא אף החמירה והוסיפה תקנים למנהלי הבטיחות וגם לעוזרי מנהלי הבטיחות בכל אתריה ובאתר זה בפרט. אנחנו סומכים על המשטרה שתבצע את מלאכת החקירה נאמנה ושתוצאותיה יבהירו כי חברה שמרה על כל כללי הבטיחות באתר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!