דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שרגא ברוש

התאחדות התעשיינים / "ליבי לא מאפשר לי להמשיך": שרגא ברוש פורש מתפקיד יו"ר התאחדות התעשיינים

לאחר ההודעה כי נשקלת העמדתו לדין בחדש לזיוף מסמך ומרמה, הודיע ברוש המכהן בתפקיד מזה 15 שנה על פרישה | ברוש: "אינני מוכן שהבית המכובד הזה יושפע ולו במעט מענייני האישיים"

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בכנס תעשיינים (צילום: ספי שילה)
נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בכנס תעשיינים (צילום: ספי שילה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש הודיע היום (ראשון) כי יתפטר מתפקידו, וזאת בעקבות הודעת הפרקליטות על הכוונה להעמידו לדין בכפוף לשימוע. ברוש, החשוד בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ושימוש במרמה כד להתחמק ממס, כתב בחשבון הטוויטר שלו ", אינני מוכן שהבית המכובד הזה יושפע ולו במעט מענייני האישיים. אני אסיים את תפקידי בלב שלם, מתוך תחושת אהבה, אחריות ומסירות להתאחדות ולאחי התעשיינים."

https://twitter.com/Shraga_Brosh/status/1175757924557369345?s=19

"מתוך אותה תחושת אחריות ועל בסיס אותו סט ערכים עליהם חונכתי, עליהם חונכנו כולנו ועליהם בנוי הבית המפואר הזה, ובעקבות החלטה שנתקבלה לפני מספר ימים לשקול את העמדתי לדין בכפוף לשימוע" כתב ברוש, "ליבי אינו מאפשר לי להמשיך בתפקידי. כאדם נורמטיבי הסוגיה נחתה עלי כרעם ביום בהיר ואני מבקש לברר אותה, אבל את זאת אעשה כאיש פרטי ולא כאישיות ציבורית. לכן, אני מבקש להחזיר לחבריי התעשיינים את הפיקדון היקר שהפקידו בידי ולסיים את תפקידי כנשיא התאחדות התעשיינים באסיפה השנתית הקרובה שתתקיים בסוף השנה הנוכחית בה גם יבחר נשיא חדש להתאחדות".

שרגא ברוש ממלא תפקידים בהתאחדות התעשיינים מאמצע שנות השמונים, ועמד בראשה בין השנים 2005 ל-2012, ושוב החל מ-2015. ברוש מכהן גם כיו"ר נשיאות הארגונים העסקיים.

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה ברביעי לנשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש כי היא שוקלת להעמיד אותו לדין בכפוף לשימוע, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ושימוש במרמה בכוונה להתחמק ממס. בנוסף נשקלת העמדתם לדין של יריב ברוש, אחיו של שרגא, ושל רואה החשבון מיכאל בר לבב בעבירות אלו. לפי החשד, האחים ברוש ורואה החשבון זייפו מסמכים שהציגו בקשה להכרה בחברה בבעלותם כ'חברה משפחתית', במטרה לחסוך תשלומי מס בסך כמיליון וחצי ש"ח מהכנסת הון של החברה. ברוש, אחיו יריב ורואה החשבון בר לבב נעצרו ביוני 2018 לצורך חקירה במשרד חקירות מס הכנסה תל אביב ברשות המסים.

לפי החשד, במועד שאינו ידוע במדויק, לאחר חודש יוני 2015, קשרו שרגא ברוש ואחיו  קשר יחד עם בר לבב, רואה החשבון של החברה, במטרה לרמות את פקיד השומה על ידי יצירת מצג כוזב לפיו הוגשה בקשה להכיר בחברה כחברה משפחתית כדי לזכות בהטבת מס. לצורך כך זייפו השלושה בצוותא 3 מסמכים שתכליתם הייתה להציג מצג לפיו הוגשה הבקשה בתוך שלושה חודשים ממועד היווסדה של החברה. השלושה הגישו מסמכים לפקיד השומה אשר כוללים את המסמכים המזויפים. בינואר 2017 פנה רואה החשבון של החברה לפקיד השומה וביקש לרשום אותה כחברה משפחתית. עקב הפנייה ותוכנה הכוזב, נרשמה החברה כחברה משפחתית. כתוצאה מכך שרגא ברוש, אחיו, החברה ובעלי מניותיה השתמטו ממס בסך 1,554,626 ש"ח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!