דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טלדור

התאגדות עובדי טלדור / שמים ברקס: שיבושים במבחני הנהיגה בשל אסיפות הסברה של 140 טסטרים שהתאגדו

העובדים מוחים על כוונת הנהלת 'טלדור', אחת החברות שזכו במכרז להפעלת מבחני הנהיגה שהופרטו, לערוך שינויים מבניים במהלכם יפוטרו עובדים ותיקים | עוד מוחים העובדים על סירוב ההנהלה לקדם מו"מ להסכם קיבוצי ראשון

חברי ועד הפעולה בחברת טלדור. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
חברי ועד הפעולה בחברת טלדור. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-140 בוחני נהיגה מחברת "טלדור" באזורים שונים בארץ, התאספו הבוקר (שלישי) לאסיפות הסברה, בהמשך לסכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות. בשל כך צפויים שיבושים במערך בחינות הנהיגה המעשיות (טסטים) באזורי השפלה והדרום.

הסכסוך הוכרז בשל טענות ההסתדרות והעובדים כי ההנהלה נוקטת מהלכים חד-צדדיים העולים לכדי פגיעה בהליך ההתאגדות. בין העילות לסכסוך עומדת דרישתה של נציגות העובדים להסדיר את ההשלכות שצפויות להשפיע על עתידם התעסוקתי של עובדי החברה, בין היתר, כתוצאה מכוונת ההנהלה לערוך שינויים מבניים. כמו כן, דורשים בהסתדרות ובוועד הפעולה לכונן בטלדור הסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את זכויות בוחני הנהיגה.

ההסתדרות תעמוד איתנה לצד העובדים ותפעל בכל הערוצים העומדים לרשותה על מנת להביא לפתרון הולם

נזכיר כי לפני כשבועיים הושלם הליך התאגדות העובדים בטלדור, נוכח רצונם להסדיר את ביטחונם התעסוקתי, על רקע השינויים הצפויים בחברה. על-פי ההסתדרות, מאז ההתאגדות פנו מספר פעמים להנהלה בבקשה לפתוח במו"מ קיבוצי אך כל הפניות הושבו ריקם. יתרה מכך, החברה נהגה בהיעדר תום לב קיצוני כשבמקביל להתעלמות מפניות העובדים, אף החלה בהליכי פיטורי עובדים ותיקים וגיוס עובדים חדשים. זאת כאמור, במטרה מכוונת לכרסם בכוחם הארגוני של העובדים ולפגוע בהתאגדות הראשונית.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה ויו"ר האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, אבי אדרי, מסר כי "הנהלת טלדור רומסת ברגל גסה את זכויות העובדים ובראשן את הזכות הבסיסית להתארגנות. ההנהלה בחרה לפגוע בעובדים המסורים והמקצועיים שלה בדרך לא אנושית של פיטורים. ההסתדרות תעמוד איתנה לצד העובדים ותפעל בכל הערוצים העומדים לרשותה על מנת להביא לפתרון הולם". אדרי הוסיף כי הוא קורא להנהלת החברה "להתעשת, לנהוג במידת האחריות הנדרשת ולהתיישב עמנו ועם העובדים סביב שולחן המשא ומתן".

עובדי טלדור מקבלים ליווי מקצועי מצוות האגף להתאגדות בהסתדרות ומעו"ד רועי בליטנטל מאיגוד עובדי התחבורה.

מחאת בוחני הנהיגה, מאי 2016 (צילום: פלאש 90 / יונתן זינדל)
מחאת בוחני הנהיגה, מאי 2016 (צילום: פלאש 90 / יונתן זינדל)

עד לפני כשנתיים הועסקו כ-150 בוחני נהיגה בהעסקה ישירה על-ידי משרד התחבורה, שהחליט להפריט את ביצוע המבחנים המעשיים. על אף מאבק נחוש של הבוחנים, יצאה ההפרטה לפועל, וחברות "טלדור" ו"מילגרם" נבחרו להפעלת מערך הטסטים.

מהנהלת טלדור טרם נמסרה תגובה.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!