דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / "יש רעב": נבחרת הנשים תפתח הערב את הופעתה במוקדמות אליפות אירופה

בסגל חדש וצעיר, נבחרת הנשים של ישראל תפתח הערב ב-19:00 את הופעתה במוקדמות אליפות אירופה, כשתארח ב'היכל שלמה' בתל אביב את נבחרת שבדיה | קפטנית הנבחרת יערה יצחקי: “נעשה הכל כדי לנצח ואני מאמינה שיהיה בסדר"

נבחרת הנשים ישראל בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת הנשים ישראל בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל תפתח היום (חמישי) בשעה 19:00 את טורניר מוקדמות אליפות אירופה 2021. ישראל תארח באולם 'היכל שלמה' בתל אביב, את נבחרת שבדיה אשר סיימה במקום השישי באליפות אירופה האחרונה. לפי איגוד הכדורסל 1,400 איש כבר הבטיחו את מקומם במטרה לעודד את נבחרת ישראל המתחדשת שתקווה להשיג ניצחון בכורה במוקדמות. 

בקיץ האחרון החל תהליך החלפת דורות בכדורסל הישראלי. שחקניות בכירות שהיו הפנים של הענף בעשור האחרון, שי דורון, קטיה לויצקי ונעמה שפיר העבירו את השרביט לנציגות הדור החדש, עדן רוטברג, דניאל רבר ויערה יצחקי. שחקניות צעירות ורעבות להצלחה שהחלו לתפוס את מקומן כשחקניות המובילות של הענף בישראל. הדור הצעיר והמוכשר יצטרך להתמודד עם העזיבה של חלק מכוכבות הנבחרת שפרשו הקיץ ולהיכנס לנעליים הגדולות בדרך להחזרת הנבחרת למקומה הראוי כשותפה קבועה באליפויות אירופה. 

נבחרת הנשים ישראל בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת הנשים ישראל בכדורסל (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

נבחרת הנשים נמצאת בנסיגה מסוימת בשנים האחרונות, הנבחרת לא הצליחה להעפיל בשלושת הטורנירים האחרונים לאליפות אירופה. בעקבות זאת, הנבחרת ירדה הקיץ לדירוג השלישי וזכתה להגרלה לא פשוטה בשלב המוקדמות לאליפות אירופה שתערך בספרד ובצרפת ב-2021. ישראל שובצה עם נבחרת שבדיה החזקה שסיימה במקום השישי באליפות אירופה שנערכה הקיץ ומונטנגרו שגם כן השתתפה באליפות אירופה האחרונה.

הקפטנית החדשה של נבחרת ישראל, יערה יצחקי אמרה במסיבת העיתונאים של הנבחרת: “שבדיה נבחרת חזקה והם סיימו במקום השישי באליפות האחרונה, אבל גם אנחנו ונעשה הכל כדי לנצח ואני מאמינה שיהיה בסדר. היחס לכדורסל נשים הוא בטח לא כמו לכדורסל גברים, אבל התחלנו משהו יפה, גם הנבחרת הצעירה הזו זה יקפיץ את היחס והחשיפה בארץ. אני מאמינה שיש פה מה לתת ומה לראות והמשחק הזה יקפיץ אותנו למעלה. אין דבר כיף יותר לשחק מול הקהל הביתי וכל שחקנית רוצה לשחק מול הקהל הביתי, אני מאמינה שזה יעזור ושיגיעו הרבה צופים”.

יערה יצחקי במדי נבחרת העתודה, 7 ליולי 2018 (באדיבות איגוד הכדורסל)
יערה יצחקי במדי נבחרת העתודה, 7 ליולי 2018 (באדיבות איגוד הכדורסל)

השנה חזר המאמן הוותיק אלי רבי בן ה-51 לאמן את הנבחרת. רבי אשר הוביל בעבר הלא רחוק את נבחרת ישראל ל-3 אליפויות אירופה, אמון על תהליך הבניה של הנבחרת והכשרת השחקניות הצעירות לנבחרת מנצחת. רבי הוסיף במסיבת העיתונאים: “יש פה רוח נהדרת, יש פה שחקניות הרבה לפני השיא ואני צופה להן עתיד ורוד. כספורטאי וכאחד שנמצא למעלה ל-30 שנה בתחום, אני תחרותי. בנבחרת בוגרת אי אפשר לדבר על בנייה של נבחרת, כי יש ממנה ציפיות. כשזה המצב ואנחנו מתחרים על הגעה לאליפות אירופה, אז ננסה להגיע לשם. רמת הרעב של הבנות להצליח זה משהו שלא נתקלתי בשום מקום בו עבדתי עד היום, ואת זה אני לוקח למשחק מחר. הבנות שיחקו ביחד בנבחרות הצעירות, יש רעב, יש תשוקה, יש רצון ויש חברות. אני מקווה שגם אני אגיע בכושר מחר. כשהבנות מגיעות למגרש הן רוצות ללמוד ורוצות להצליח. לא מעט פעמים הרגשתי שאני מדבר לקיר כמאמן, אבל דווקא בנבחרת הזו אני מרגיש דריכות יתר, יש סקרנות ורצון להקשיב, הן מאוד רוצות להצליח, הן רוצות לקבל את ההכרה על השנים שהן השקיעו. כשאלו תנאי הפתיחה של מאמן אז אתה מגיע עם הרבה יותר כיף לעבוד. יש צוות מצוין שמאוד ותיק בענף”.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!