הקו החשמלי מירושלים לתל-אביב אמור להיפתח במוצ"ש ה-21 לדצמבר. ברכבת ובמשרד התחבורה לא הוציאו הודעה בנושא, אך הקו מופיע בלו"ז הרכבות. זמן הנסיעה יתקצר ל-34 דקות לעומת 44 דקות הכוללות החלפת רכבת כיום.

לו"ז הרכבות החדש בין ירושלים לתל אביב (מתוך אתר הרכבת)

 תחנת רכבת ההגנה תהפוך לתחנה ממנה יעלו הנוסעים לרכבת החשמלית לתחנת נבון בירושלים. בתחנה צפויים עומסי תנועה, המצטרפים לעומסים הקיימים בתחנה כיום, בשל מעברים בין רכבות.

לו"ז הרכבות הישן בין ירושלים לתל אביב (מתוך אתר הרכבת)

הקו חשמלי מתחנת נבון מיועד להגיע עד תחנת הרצליה, אך עבודות החשמול המתרחשות בימים אלו בפרוזדור איילון יאפשר לכל היותר את חיבור תחנות תל-אביב לאורך שנת 2020.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

פתיחת הקו החשמלי לוותה בביקורת ציבורית יוצאת דופן כנגד שרת התחבורה היוצא ישראל כץ (הליכוד) משום שדחף את פתיחת הקו בתנאי נחיתות משמעותיים – הקו נסע בין שתי תחנות בלבד, הוא חייב הסטת קטרים וקרונות ניהוג שנמצאים במחסור, באופן שפגע במספר הנסיעות במסילת החוף, ובמקביל הקו סבל מתקלות רבות בתקופת ההרצה. עיכוב נוסף ובלתי ניתן לשינוי נגרם ליוצאים מתחנת נבון, בשל עומקה הרב מתחת לאדמה, אשר מחייב יציאה רגלית האורכת כשבע דקות. משך זה הוא תוצאה של החלטה תכנונית הנוגעת לשיפוע הקו במעלה הדרך מתל אביב לירושלים, אשר חייב את העמקת הרציפים בעשרות מטרים מתחת לאדמה.

גם כיום הקו סובל ממגבלה של עד 400 נוסעים לנסיעה, בשל הגבלות המשטרה על רמת הבטיחות הקיימת כיום בקו. מסיבה זו מעוכבים לעתים נוסעים בקו ונאלצים להמתין לרכבת הבאה, אף שבקרונות יש כ-1,000 מקומות ישיבה.

הפעלת הקו החשמלי מירושלים לתל-אביב לא לוותה בשום הודעה לתקשורת מצד הרכבת ומשרד התחבורה, בשונה מהרגלה של רכבת ישראל להודיע לתקשורת על שינויים בקווים ובמסלולים. בשנוי ניתן להבחין בלוחות הזמנים ברכבת, לאלו המבקשים לנסוע בקו כבר במוצ"ש ה-21 לדצמבר.

לא ברור מתי תבוטל מגבלת 400 הנוסעים בכל רכבת. מצב זה מביא את הרכבת להפסד הכנסה פוטנציאלית של רוכשי כרטיסים נוספים, בייחוד כעת כאשר האטרקטיביות של השימוש בקו תעלה, בזכות העברת החלפת הרכבת לתל אביב במקום בתחנת נתב"ג.