דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונת עבודה

תאונות בניין / מנופאית ומנהל עבודה נעצרו בחשד לגרימת מות עובד בתאונת בניין בראשל"צ

בתאונה שאירעה ברביעי השבוע נהרג עובד מטורקיה, כשעל פי החשד כבל העגורן נתפס בבגדיו או ברתמתו והוא נגרר והוטח ארצה מתנועת זרוע העגורן | המנופאית נחקרה ונשלחה למעצר בית למשך ארבעה ימים

מנופים מעל בתים בתל אביב. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
מנופים מעל בתים בתל אביב. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנופאית בת 53 מאשקלון, נעצרה בחשד לגרימת מותו ברשלנות של עובד, אתמול (רביעי) בראשון לציון. בתום דיון שהתקיים בעניינה הבוקר בבית משפט השלום בראשון לציון, נשלחה המנופאית למעצר בית מלא של ארבעה ימים בתנאים מגבילים. מהמשטרה נמסר כי חקירת התאונה נמשכת. אמש נחקר באזהרה גם מנהל העבודה באתר, ובסיום החקירה שוחרר למעצר בית.

האירוע התרחש באתר בניה של חברת פדלון בראשון לציון, כשעובד, מהגר עבודה מטורקיה כבן 24, נפל למותו. הנסיבות המדויקות לגרימת האירוע עודן בבדיקה, אך החשד הוא כי כבל העגורן נתפס בבגדיו או ברתמתו של העובד, וכתוצאה מתנועה של זרוע העגורן, נגרר העובד לאורך המפלס העליון של המבנה, והוטח ארצה.

חובש רפואת חירום במד"א יוסי נבול, סיפר כי "הגבר שכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, כשהוא סובל מחבלת ראש קשה, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום". זהו העובד השלישי שנהרג מאז תחילת שנת 2020.

בוועד מפעילי עגורן הצריח הארצי פנו אמש בעקבות האירוע למפעילי העגורנים בקריאה: " אנא היו זהירים. העבודה שלנו מאוד מסוכנת, ויש לכם את כל הכלים מבחינת החוק להימנע מסכנות מיותרות. לשמחתנו כ-80 אחוז מהמנופים לא עבדו היום ועדיין ב-20 אחוז הנותרים קרה מקרה מצער. שמרו על עצמכם ועל סובבים אותכם".

נציין כי לאורך השנים האחרונות נחשפו מספר אירועים בהם הופעל לחץ על מנופאים להמשיך ולעבוד גם כאשר אלו קבעו שהעבודה מסוכנת וביקשו לעצור אותה. באחד האירועים שהתפרסמו בתקשורת, פוטרה המנופאית קטי קרוקטב מאשקלון, כיוון שסירבה לעלות למנוף במהלך סופת רוחות. בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע פסק לטובתה פיצויים של 60 אלף שקלים, לאחר שתבעה את קבלן הביצוע  מכלוף בכור ובניו בע"מ. עוד חידד בית הדין כי שיקול הדעת האם לעצור את פעולת עגורן הצריח, בהתאם לתנאי מזג האוויר והבטיחות, נתון בידי המנופאי – ואסור להפעיל עליו לחצים להמשיך ולעבוד. כבר ביום שלישי פרסם מטה הבטיחות של התאחדות בוני הארץ וההסתדרות קריאה לקבלנים המדגישה כי בכל מקרה של ספק יש לעצור את עבודת העגורנים וכי שיקול הדעת בעניין עצירת העבדוה בכלי נתון בידי העגורנאים.

ביום שלישי נהרג עובד בן 37 בתאונת עבודה במפעל טמפו במגדל העמק. על פי הודעת המשטרה, העובד נפל מגובה, ככל הנראה מגג המפעל, ונפצע באורח אנוש. כוחות הרפואה שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום. ביום שני נהרג עובד בן 74, לאחר שנפל מסולם במהלך שיפוץ אולם אירועים סמוך לכניסה הדרומית של חיפה. ההרוג, תושב העיר, נפצע באורח אנוש. חובשים ופארמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה וניסו לפנותו לבית החולים רמב"ם, אך בדרך נאלצו לקבוע את מותו.

מלבד התאונות הקטלניות נפצע אמש בשעות הצהריים עובד כבן 35, מצינור מערבל בטון באתר עבודה בדרך זאב ז'בוטינסקי בבני ברק. הוא פונה לבי"ח בילינסון כשהוא במצב בינוני, עם חבלת ראש.

ביום שלישי נפצע גבר כבן 20, ככל הנראה במהלך עבודה בקצביה, והגיע עצמאית למרפאה בכפר קאסם, ממנה פונה על ידי מד"א לבית החולים שיבא תל השומר כשהוא במצב בינוני עם חבלה קשה בידיו. צעיר נוסף כבן 18 נפל מגובה במהלך עבודתו ברחוב קק"ל בקריית ביאליק, הוא פונה במצב בינוני עם חבלות בראש וברגליים לבית החולים רמב"ם.

ביום ראשון נפל גבר כבן 50 מגג מבנה בחיפה בשעה שעסק בתיקון תקלה כלשהי. הוא פונה במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון לבית החולים רמב"ם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!